Profiel kiezen 3e klas

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Jesse van Lammeren
Infopolitie Gast

Profiel kiezen 3e klas

Ongelezen bericht door Jesse van Lammeren »

Ik ben Jesse en ik een vwo 3 leerling. Ik heb een vraagje. Wij zijn nu bezig met ons profiel kiezen en ik vroeg me af welk profiel ik nodig heb voor politie/rechercheur, want ik heb wel al een beetje op internet rond gezocht en onze hulpsite gebruikt. Ook vraag ik mij af welke vakken ik hier allemaal al voor nodig heb en hoe de opleiding nou precies heet.
Kan iemand mij helpen hiermee?

Jesse
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11085
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contact:

Re: Profiel kiezen 3e klas

Ongelezen bericht door Hilde »

Een bepaald profiel is niet nodig, het gaat erom dat je een diploma hebt.
Dit kan vanaf VMBO-T (als je agent wilt worden).

Wat bedoel je precies met "hoe de opleiding heet"?

Je kan niet zomaar naar de politieopleiding. Je moet hiervoor solliciteren naar een functie bij de politie (zoals agent) en als je aangenomen bent dan ga je daarna naar de politieopleiding die daarvoor nodig is.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Gebruikersavatar
DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Berichten: 3711
Lid sinds: 27 jun 2005, 17:05
Geslacht:
Leeftijd: 36
Contact:

Re: Profiel kiezen 3e klas

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Alle vragen worden ook beantwoord op www.kombijdepolitie.nl.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Smitty
Lid
Lid
Aspirant
Berichten: 98
Lid sinds: 13 mar 2018, 20:28
Geslacht:
Leeftijd: 29
Contact:

Re: Profiel kiezen 3e klas

Ongelezen bericht door Smitty »

Opzich zou ik je als tip ook mee willen geven om vooral een profiel te kiezen wat bij jou past. Mocht om wat voor reden dan ook een carriere binnen de politie toch niet mogelijk zijn dan heb je altijd nog een backup. Overigens zijn er ook veel collega's die bedrijfskunde oid hebben gestudeerd en nu bij de politie werken en hier alsnog gebruik van kunnen maken.

Ik ben zelf een aantal jaar bezig geweest met binnenkomen bij de politie (geen vacatures, afwijzing leeftijd, briefselectie e.d.) en ben achteraf erg blij dat ik een opleiding heb gedaan in totaal andere richting.

Succes in ieder geval met de keuze! :')
Gebruikersavatar
Jesse van Lammeren
Infopolitie Gast

Re: Profiel kiezen 3e klas

Ongelezen bericht door Jesse van Lammeren »

Dankuwel voor de antwoorden! Ik ga zeker ook kijken voor een back-up plan. Bedrijfskunde was ook een keuze voor mij als keuzevak erbij te kiezen. Ook ga ik nog ff goed kijken naar de site, dankuwel

Jesse
Gesloten