Caravan kenteken.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Denkaanlex
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid sinds: 14 jan 2019, 00:29
Roepnaam: Lex
Geslacht:
Contact:

Caravan kenteken.

Ongelezen bericht door Denkaanlex »

Hallo, in 2004 heb ik als lid van een rallyteam een caravan, die een bedrijf ons gaf bij wijze van sponsoring, op mijn naam laten zetten. We hebben hem goed kunnen gebruiken, maar ik ben gestopt met het servicen in dat team. De caravan is bij die jongens gebleven. Ik heb dat ding in geen jaren meer gezien. Maar ik kwam er afgelopen weekend achter dat die caravan nog steeds op mijn naam staat. Ik heb navraag gedaan, en de caravan is op een keer in een schuur weggezet en die schuur is naar verluidt in elkaar gestort. Geen punt, die caravan was al heel lang op. Maar samen met het puin is de caravan opgeruimd. En ik heb ook geen kentekenbewijs meer. Dat lag hoogstwaarschijnlijk nog in de caravan. Kortom, ik heb niets meer van dat ding.

Mijn vraag is nu, hoe krijg ik die caravan van mijn naam af?
Martijngamer
Lid
Lid
Berichten: 119
Lid sinds: 14 jan 2019, 01:53
Roepnaam: Martijn
Geslacht:
Contact:

Re: Caravan kenteken.

Ongelezen bericht door Martijngamer »

Toen ik eenzelfde probleem had met een bromfiets heb ik het RDW gebeld en moest ik ze een brief sturen met nadere uitleg.
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11085
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contact:

Re: Caravan kenteken.

Ongelezen bericht door Hilde »

Precies.

Dit is niet iets voor de politie. U moet hiervoor contact opnemen met de RDW.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Tommy
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Berichten: 296
Lid sinds: 24 aug 2016, 21:32
Geslacht:
Leeftijd: 37
Contact:

Re: Caravan kenteken.

Ongelezen bericht door Tommy »

Ik zou het wel met enige spoed doen. U heeft op het moment niets om aan te tonen dat de caravan niet in uw bezit is. Hierdoor zou het zo kunnen zijn dat de kentekenplaat ergens anders terecht komt waarbij de gevolgen op uw conto komen.
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Caravan kenteken.

Ongelezen bericht door Pim »

Dat valt wel mee. Je moet voor overtredingen met aanhangers of opleggers het kenteken van het trekkend voertuig opgeven. En aangezien TS niet de laatste gebruiker was van de caravan zal de aanhanger niet ZIJN kenteken gevoerd hebben toen deze vernield raakte.
Gebruikersavatar
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 14430
Lid sinds: 31 jul 2003, 20:18
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Caravan kenteken.

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Het ding zal een eigen kenteken hebben dat nog immer op naam van de topicstarter staat.

Mijn vraag is meer:
Hoe groot is ’t gevaar dat iemand een kenteken op z’n naam heeft staan van een gesloopte caravan?
Als ze in de toekomst ‘recreatiebelasting’ gaan heffen, dan wordt ’t wel een puntje. Als ’t ding al daadwerkelijk is gesloopt..

Mijn advies:
Pleeg even een belletje richting de RDW (0900-0739), wellicht zijn er voor caravans wel simpele oplossingen..

'Parkeertarieven liggen hoger dan de tarieven van een hotelkamer..'

Gebruikersavatar
Denkaanlex
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid sinds: 14 jan 2019, 00:29
Roepnaam: Lex
Geslacht:
Contact:

Re: Caravan kenteken.

Ongelezen bericht door Denkaanlex »

Mag ik iedereen bedanken voor hun reacties. Ik was bang dat ik aangifte van vermissing of iets dergelijks moest gaan doen. Daarom heb ik de vraag hier neer gelegd. Ik ga contact opnemen met de RDW. En ik zal proberen jullie op de hoogte te houden van het vervolg.
Gebruikersavatar
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 8427
Lid sinds: 02 okt 2005, 08:38
Roepnaam: Ron
Locatie: N-Brabant
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Caravan kenteken.

Ongelezen bericht door MotoRon »

:like:
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten