Meisjes benaderen op straat - mag of niet?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Daniël
Infopolitie Gast

Meisjes benaderen op straat - mag of niet?

Ongelezen bericht door Daniël »

Hallo. Ik ben 33 jaar oud en werk als postbode. Tijdens mijn werk en daarbuiten let ik op de meisjes / jonge dames op straat om kleine praatjes mee te maken en op deze manier een vriendin / vrouw vinden. Deze directe manier van het meisjes benaderen heb ik geleerd van de video's op YouTube uit de categorie “picking up girls on the street” (hyperlinks naar de voorbeelden zie hieronder). Op vrijdag 21 december 2018 werkte ik in de wijk Brouwhuis in Helmond. Opeens zag ik weer een mooi meisje lopen. Ik fietste naast haar, begroette haar, vroeg om haar naam en of zij mijn vriendin wil worden. Zoals ik al had verwacht zeide ze “nee, ik heb een vriendje”. Ik respecteerde haar antwoord, nam afscheid en fietste door. Ik was blij dat ik het weer deed en mijn angst en verlegenheid weer overwonnen heb. Maar wat ik niet verwachtte is dat haar ouders heel boos op mij waren geworden daardoor. Opeens zag ik een auto voor mij stoppen. Een kale boze man met een baardje stapte daaruit. Ik dacht dat hij mij misschien wilde slaan, maar hij gaf mij bevel om hem te volgen naar zijn woning onder dreigement dat als ik dit niet doe, hij belt de politie. In zijn woning zag ik zijn vrouw (?) en dat meisje M******. Het bleek dat ze 17 jaar oud is en was bang van mij geworden. Ze dacht namelijk dat ik haar regelmatig achtervolgde. Misschien heb ik haar inderdaad tijdens mijn werk met post meerdere keren ergens gezien en begroet, maar ik heb haar gezicht toen niet onthouden en daarom weet ik niet waar ik haar nog meer heb gezien. Zij heeft mij wel onthouden en meende dat ik haar achtervolg. De man in kwestie was haar buurman. In zijn huis moest ik wachten op de komst van de vader van het meisje. Hij is echter niet gekomen, maar heeft naar de politie gebeld. Toen waren de twee politiemannen gekomen. De ene controleerde mijn legitimatiebewijs, rustig luisterde naar het verhaal en zeide verder weinig. De andere politieman noemde zichzelf “een slechte cop” en gaf mij een uitbrander vanwege mij "aanstootgevend gedrag". Hij wilde mij niet geloven dat ik geen slechte bedoelingen had en het meisje niet achtervolgde. Hij verbod mij ten strengste om ooit binnen de straal van 200 meter van de V****straat me te bevinden en zeide dat als dat meisje mij nog een ziet, zij belt dan 112 en dan zal het slecht met mij gaan. Sterker nog, hij beval me om mijn werk nu meteen spot te zetten en terug te fietsen. En dat terwijl er nog veel medische post was in mijn fietstas die op diezelfde dag bezorgd moest worden.

Ik vind dat ik slecht behandeld werd door die “slechte cop”, dat hij mij geprobeerd heeft om onder emotionele druk te zetten en te intimideren. Had hij het recht om mij zo te straffen, terwijl mijn schuld niet bewezen was? Ik benader geen meisjes meer voor de intieme kennismaking tijdens mijn werk, maar mag ik dat ook niet meer doen buiten mijn werk, omdat hij mij bevolen heeft dat niet meer te doen? Mag ik dan niet als heteroseksueel naar mijn geluk streven in mijn leven en op mijn eigen manier die niet in strijd is met de Wet, puur omdat hij mij zo bang heeft gemaakt? Ik voel me door het gebeurde onderdrukt, geïntimideerd en geshockeerd. Ik heb geprobeerd mij excuses aan te bieden en tot verzoening komen met de personen in kwestie, maar het was tevergeefs. Zij willen blijven geloven dat ik een slechterik ben, die niet in de buurt van dat meisje mag komen.

Opmerking van moderator MotoRon

Videolinks verwijderd, geen enkele meerwaarde
:thanks:
KaaDee
Stamgast
Stamgast
Berichten: 1309
Lid sinds: 28 mar 2012, 23:19
Contact:

Re: Meisjes benaderen op straat - mag of niet?

Ongelezen bericht door KaaDee »

Ik ga proberen dit zo vriendelijk en genuanceerd mogelijk te beantwoorden: Hebt u op dit moment professionele hulp of heeft u deze in het verleden ooit gehad? In dat geval kan ik alleen maar adviseren om contact met hem/haar op te nemen.
Oost-Nederland | GLM
Gebruikersavatar
thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Berichten: 7910
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Roepnaam: Leo

Re: Meisjes benaderen op straat - mag of niet?

Ongelezen bericht door thijeleo »

Hoe ver ben je als je geinvideootjes voor waar gaat nemen. Je hebt volgens mij dringend hulp nodig.

Draai de zaak een om: je bent een 17-jarige jongen die op straat door een volledig onbekende, wildvreemde vrouw van 33 wordt aangesproken met "Wil je mijn vriendje worden?". Als het goed is vind je dat toch wel vreemd, mag ik hopen.

Vind je dat niet vreemd, dan wordt het tijd dat je hulp zoekt.

Mocht je het nog niet weten: prank is het engelse woord voor grap.
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16608
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Meisjes benaderen op straat - mag of niet?

Ongelezen bericht door Frans »

Ik denk dat hiermee voldoende is gezegd.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11052
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 57
Contact:

Re: Meisjes benaderen op straat - mag of niet?

Ongelezen bericht door Hilde »

Even nog een nabrander van mij.

Tip: zeg vrouwen (geen meisjes!!!!) gedag, praat met iedereen. De liefde komt dan vanzelf.

Wat betreft het straatverbod en het verbod van post bezorgen.. totale onzin..Alleen een rechter legt dit op.niet een agent.

Verder kan ik alleen maar aansluiten bij de mannen.. zoek hulp..

Groetjes van een vrouw en moeder.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Gesloten