Chantage mail

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
anoniemenzo
Infopolitie Gast

Chantage mail

Bericht door anoniemenzo » 09 dec 2018, 14:43

hallo iedereen,

Ik kreeg vrijdag dit mailtje in mijn mailbox waar ik eigenlijk wel om kon lachen.
Maar ik kan begrijpen dat mensen hier van schikken aangezien dit toch een chantage mail is.

Wij hebben het mailtje even na laten trekken en de hostingprovider op de hoogte gesteld en overigens de transacties van het Bitcoinadres laten natrekken.
De hostingprovider te kennen zal men hoogstens de hosting eruit trekken

Maar we hadden wel twee vraagje

- Wat moet je hier nu mee, kun je hier een melding van maken
- En hoeverre is een hostingprovider verantwoordelijk voor het leveren van dit soort mailtjes. Gezien het geen spam is maar chantage mail
Samenvatting
Van: xx <xx>
Datum: xx
Onderwerp: Hi, my victim. I recorded you masturbating! I have captured fzwlhvgh.mpg
Aan: xx

Hi, my viсtim.
I write to yоu beсаuse I put a mаlwаre on the web раge with рorn
whiсh you hаvе visited.
My virus grаbbеd аll yоur рersоnal info аnd turned on your cаmerа
whiсh caрtured thе рrосess of your masturbation. I must admit you are
very pervert...
Just aftеr thаt the software copied your соntaсt lists.
I will delеtе the сomрrоmising videо аnd infо if yоu pаy me 800
EURO in bitсoin.

This is аddress for pаyment : xx

If you do not send the payment within 48 hours I will send this video to all
your friends and associates.
I know you live in Netherlands.

I givе yоu 48 hоurs аfter you oреn my mеssagе for mаking thе
trаnsасtion.
As sоon аs you reаd thе mеssаge I'll seе it right аwаy.
It is nоt nесessаry to tell mе that yоu hаvе sent monеy tо me.
This address is cоnneсted tо you, my system will delеte еverything
аutоmаtically after transfer confirmаtion.

Send 800 EURO to this address immediately:
xx

1 BTC = 2.964 EUR, so send 0.273790 BTC to the address above.

If you do not know how to send bitcoin, google it.

You саn visit the роlicе stаtion but nobоdy саn hеlp you.
If you try to deсеivе mе , I'll sеe it right аwаy !
I dont livе in your cоuntry. Sо thеy сan nоt trасk my loсatiоn
even for 9 months.
Goоdbyе. Dont forgеt abоut the shаme and if you ignore this, yоur life
саn bе ruinеd.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Re: Chantage mail

Bericht door Frans » 09 dec 2018, 14:58

Ik heb deze mail op mijn facebook pagina gezet. Vrienden zijn al geld aan het inzetten om alsnog die link te krijgen... maar helaas... we wachten al 2 maanden intussen.....

Inderdaad, er zijn nog steeds mensen die er in trappen...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Bericht door Pim » 09 dec 2018, 15:49

Ik zou reply'en of ze een staffeltarief hebben omdat je met de naderende kerstdagen voor de hele familie een DVD'tje wilt bestellen voor onder de boom 8)
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 54
Contacteer:

Bericht door taxikemperman » 09 dec 2018, 16:04

Ja kan er melding van maken, maar dat heeft niet zoveel zin aangezien je nummer 2.587.856 bent die dit mailtje heeft ontvangen. Dit is al heel lang bekend
Stel dat de providers besluiten om e-mailtjes te blokkeren en er blijkt een heel belangrijk mailtje tussen te zitten. Dan roep je waarom filtert de provider mijn e-mail?
E-mail wordt vaak al gefilterd door antispam filters, maar zij mogen nooit aan jou de mogelijkheid onttrekken om zelf deze mailtjes alsnog te kunnen openen.
En nee, ik zal niet de vraag stellen of je dit wel eens gedaan hebt. Aangezien je zo bang bent voor dit e-mailtje heb je het antwoord al gegeven :oops:

r0n.
Stamgast
Stamgast
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 66
Contacteer:

Bericht door r0n. » 09 dec 2018, 22:45

Altijd melding van maken, afhankelijk van de hoeveelheid kunnen dan weer mogelijke acties worden ondernomen, tenslotte worden er ook statistieken over bijgehouden.
Vaak lees je, dat oplichting e.d. via internet aan het afnemen is, maar dat lijkt maar zo, omdat velen het niet meer melden, het is bijna standaard geworden.

Ter info:
Sinds een email adres van mij op een openbare overheids-pagina staat, krijg ik dagelijks van dit soort email, of over verlopen wachtwoorden, pinpasjes enz.
Kijk dus uit waar je je email adres achterlaat en gebruik bij voorkeur meerdere email adressen (per gebruikers doel één), dan kan je er ook makkelijk één opheffen, of veranderen.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

anoniemenzo
Infopolitie Gast

Bericht door anoniemenzo » 13 dec 2018, 15:07

Natuurlijk kan ik begrijpen dat het standaard wordt. Het komt zo vaak voor dat we er niet meer van op kijken. En het kromme is dat de mensen die dit soort berichten sturen ook nog beschermd worden door de hosting/VPS-provider onder het mom van 'privacy' . Mailtje terugsturen kon al niet meer, server lag plat, psst (geen kerstcadeau dit jaar voor onder de boom :D, leuk voor de schoonmoeder haha).

Ik kwam er ook achter dat onze hostingprovider vrijwel alle IP-adressen van deze provider geblokkeerd hebben, gezien men via deze servers DDos aanvallen uitvoerde.
Overigens hebben wij ook de keuze gemaakt om alle mails met die domeinentensie te laten blokkeren.
taxikemperman schreef:
09 dec 2018, 16:04
Ja kan er melding van maken, maar dat heeft niet zoveel zin aangezien je nummer 2.587.856 bent die dit mailtje heeft ontvangen. Dit is al heel lang bekend
Stel dat de providers besluiten om e-mailtjes te blokkeren en er blijkt een heel belangrijk mailtje tussen te zitten. Dan roep je waarom filtert de provider mijn e-mail?
E-mail wordt vaak al gefilterd door antispam filters, maar zij mogen nooit aan jou de mogelijkheid onttrekken om zelf deze mailtjes alsnog te kunnen openen.
En nee, ik zal niet de vraag stellen of je dit wel eens gedaan hebt. Aangezien je zo bang bent voor dit e-mailtje heb je het antwoord al gegeven :oops:
Onze provider blokkeert dit soort mailtjes niet, jammer dat we niet iedere keer een euro kunnen vragen voor zo'n mailtje.

Gesloten