andere snelheid op beschikking dan aangezegd

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
arme student
Infopolitie Gast

andere snelheid op beschikking dan aangezegd

Bericht door arme student » 26 nov 2018, 09:03

beste forumleden,
vorige week ben ik staande gehouden op de N15 vanwege de snelheidsovertreding. Er bleef een politiewagen achter mij aan rijden die op de een of andere manier mijn snelheid vast heeft kunnen stellen. hierna ging vervolgens het wel bekende bordje branden om te volgen. De agent zei dat ik in eerste instantie 73km te hard had gereden omdat er één bord 50 op de snelweg stond. dit bord stond omdat de wegwerkers waren vergeten deze weg te halen. De agent in kwestie zei vervolgens dat hij mij zou matsen omdat er geen wegwerkers actief waren en dat ik een boete voor 23 kilometer te hard zou krijgen. Dit was uiteraard wel een opluchting omdat ik dit zou betekenen dat ik mijn rijbewijs mocht houden. Als laatste vroeg ik aan de agent hoeveel het boetebedrag zou worden. Dit moest hij ter plekke even opzoeken in een boekje en hier kwam uit dat ik 200 euro zou moeten betalen. Nu zie ik vervolgens online dat ik een beschikking krijg voor 35km te hard wat gecorrigeerd is naar 30km te hard. Ik was eigenlijk een beetje verbaasd omdat niets er op wijst dat ik dit gereden zou hebben aangezien de agent tot 3 maal toe mij een boete heeft aangezegd voor 23km. Nu is het probleem een beetje dat er maar één agent naar mij toe kwam en dat de ander in de auto blijft zitten dus er is niet iemand als getuige. daarnaast vroeg ik aan de agent of ik nog een bonnetje zou krijg maar hierop antwoordde hij dat alles tegenwoordig digitaal gaat.

Ik weet dat het een lang verhaal is maar ik zou toch graag jullie mening willen of het zien heeft om in bezwaar te gaan tegen deze beschikking.

Met vriendelijke groet.

speedo
Stamgast
Stamgast
Contacteer:

Re: andere snelheid op beschikking dan aangezegd

Bericht door speedo » 26 nov 2018, 17:23

vroeger zei mij oma "tel uw zegeningen". ik denkt dat u dat nu ook zou moeten doen maar ik begrijp uw verbazing wel.
.
Never change a winning team

Kvandalen
Lid
Lid
Agent
Roepnaam: Kevin
Geslacht:
Leeftijd: 44
Contacteer:

Bericht door Kvandalen » 27 nov 2018, 18:01

Als ik het goed heb dan bent u staande gehouden omdat u, zoals ter plaatse aangegeven, 123 km/uur heeft gereden in plaats van de toegestane 100 km/uur? En heeft u de welbekende envelop al binnen?
Fatetur facinus is, qui iuduim fugit.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Bericht door Pim » 28 nov 2018, 11:34

Hoe weet u dat "de wegwerkers het bord waren vergeten weg te halen"?
Is u dat door wegwerkers verteld? Of door Rijkswaterstaat?
Hoe dan ook, als een verkeersbord ergens staat bent u eraan gehouden dit op te volgen, wat ook uw mening is over de nut, zin of onzin van dat bord is.

Als er ergens bijvoorbeeld een gele (on)onderbrokenstreep staat idem.
(Zelfs als deze door de buurman is geschilderd kan er voor bekeurd worden)

Dan met betrekking tot het matsen...
De wet kent een verhoging bij snelheidsovertredingen wanneer er wegwerkzaamheden worden uitgevoerd.
Worden deze niet uitgevoerd dan geldt een lagere boete. Dat noem ik geen matsen. Dat is handelen naar wettelijke kaders en omstandigheden.

U bent wellicht gematst omdat de agent, net als u, van mening was dat het verkeersbord een vergeten verkeersbord was.
Dan zou hij van 100 km/uur uit moeten gaan. Waar de 35 km/u vandaan komt.....????
Of vanwege het verkeersbord van 70 km/uur. Al of niet met een boeteverhoging wanneer er daadwerkelijk wegwerkers aan het werk waren.
Dat laatste was niet het geval. Maar dan nog zou er bekeurd kunnen worden voor het aanwezige bord met 70 km/uur.
Want dat bord stond er. En niemand hoeft te verklaren waarom.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door Frans » 30 nov 2018, 19:10

arme student schreef:
26 nov 2018, 09:03
Ik weet dat het een lang verhaal is maar ik zou toch graag jullie mening willen of het zien heeft om in bezwaar te gaan tegen deze beschikking.
Je moet nooit om een mening vragen als je komt met verjaardagfabels ipv feiten. Je zou dan wel eens een mening kunnen krijgen die je niet bevalt.

Je zegt "op de een of andere manier vastgesteld" als een auto achter je rijdt? Vreemde opmerking, ook als student weet je dat dat gewoon wordt gedaan via een geijkte snelheidsmeter, overigens, dat is je ook gewoon verteld.

Dat er een agent in de auto blijft zitten "en er dus niet iemand aps getuige is", kolder, de verbalisant maakt zijn PV op op ambtseed. Die telt 2x zwaarder dan het verhaaltje wat je hier neerkwakt...

Zomaar 2 dingetjes die ik eruit haal... maar goed, gelukkig is het maar een mening. We hebben het niet over feiten in het hele verhaal....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Gesloten