Wok zonder geijkte rollerbank

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Zip
Infopolitie Gast

Wok zonder geijkte rollerbank

Ongelezen bericht door Zip »

Ik ben onlangs met mijn snorscooter door rood gereden, met flinke snelheid, en dit is gezien door een politie auto. Hier de boete voor gekregen en geaccepteerd, maar ze vonden mijn snelheid opmerkelijk dus vroegen ze of ik mee wou rijden naar de rollerbank. Eenmaal daar aangekomen op de rollerbank blijkt ie te hard te lopen (zoals verwacht) maar deze rollerbank was niet geijkt, dus ik heb geen boete gekregen want die resultaten mochten ze niet gebruiken. Ben verder ook niet gelaserd ofzoiets. Maar ze hebben wel een wok op mijn scooter gezet, mag dit nu het resultaat van de rollerbank niet gebruikt mag worden?

Opmerking van moderator Skipperje

als je een bericht plaatst moet het eerst goedgekeurd worden voordat het geplaatst wordt. Dus even geduld en niet meteen een 2e bericht plaatsen.
Gebruikersavatar
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 8379
Lid sinds: 02 okt 2005, 08:38
Roepnaam: Ron
Locatie: N-Brabant
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Wok zonder geijkte rollerbank

Ongelezen bericht door MotoRon »

Als door de politie geconstateerd is dat je (na correctie) sneller hebt gereden dan 43 km/u, is het al mogelijk om een wok-melding op te maken voor jouw snorfiets, daarvoor is een controle van de constructiesnelheid op de rollenbank niet eens noodzakelijk.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Wok zonder geijkte rollerbank

Ongelezen bericht door Pim »

Scooter? Snorscooter? Bromscooter, Motorscooter etc.

De wet kent alleen: "snorfiets" (blauw kentekenplaatje) of "bromfiets" (geel kentekenplaatje).
Ik gok dat we het hebben over een snorfiets, met een blauw kentekenplaatje dus.
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11072
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contact:

Re: Wok zonder geijkte rollerbank

Ongelezen bericht door Hilde »

Pim schreef: 28 nov 2018, 11:09 Scooter? Snorscooter? Bromscooter, Motorscooter etc.

De wet kent alleen: "snorfiets" (blauw kentekenplaatje) of "bromfiets" (geel kentekenplaatje).
Ik gok dat we het hebben over een snorfiets, met een blauw kentekenplaatje dus.

moeilijke gok ook :laughter:
Zip schreef: 28 nov 2018, 08:50 Ik ben onlangs met mijn snorscooter door rood gereden
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Wok zonder geijkte rollerbank

Ongelezen bericht door Pim »

Laten we vooral dingen noemen zoals ze in de wet heten toch? Je wilt niet weten hoe die dingen in de volksmond genoemd worden. Laten wij er hier vooral niet in mee gaan.
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11072
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contact:

Re: Wok zonder geijkte rollerbank

Ongelezen bericht door Hilde »

Pim schreef: 28 nov 2018, 14:12 Laten we vooral dingen noemen zoals ze in de wet heten toch? Je wilt niet weten hoe die dingen in de volksmond genoemd worden. Laten wij er hier vooral niet in mee gaan.
We gaan er ook niet in mee, maar we kunnen de burger wel tegemoet komen als ze de dingen bij naam noemen zoals het op straat heet.
Als we alles gaan noemen zoals het in de wet heet kan ik mijn neven taken (de wetgeving omzetten naar duidelijke taal voor collega's... :wink: ) wel opdoeken..

Overigens wordt het woord "snorscooter" eigenlijk overal zo genoemd..

En nu :topic: voordat we echt heel ver gaan afdwalen :D
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Jan
Superlid
Superlid
Berichten: 670
Lid sinds: 13 sep 2016, 16:18
Contact:

Re: Wok zonder geijkte rollerbank

Ongelezen bericht door Jan »

Als door de politie geconstateerd is dat je (na correctie) sneller hebt gereden dan 43 km/u, is het al mogelijk om een wok-melding op te maken voor jouw snorfiets, daarvoor is een controle van de constructiesnelheid op de rollenbank niet eens noodzakelijk.
Mijn snorscooter (of snorfiets :lol: ) rijdt ook te hard. Op de eigen kilometerteller geeft ie bij topsnelheid aan 40 km/uur, en soms zie je weleens van die digitale borden langs de weg die je snelheid weergeven : die geeft dan meestal aan 35 km/uur. Ik rij in ieder geval langzamer dan die 43 km/uur.
Even afgezien hoe onverstandig en onveilig het is dat mijn scooter te hard gaat ..... Betekent dit dat ik wel een boete kan krijgen voor te snel rijden , maar weer geen wok-melding kan krijgen ?
Soms zit ik hier Jan en dan denk ik: wat ben je toch een eigenwijs stuk vreten ook hè.
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7447
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 63
Contact:

Re: Wok zonder geijkte rollerbank

Ongelezen bericht door SWAT »

Voor het krijgen van een boete voor een overschrijding van de constructie snelheid is een meting via een geijkte rollenbank nodig. Voor een constatering dat de constructie snelheid te hoog is voor de RDW en de bromfiets dus gekeurd moet worden is geen geijkte rollenbank nodig.
Stay safe out there.
Gebruikersavatar
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Berichten: 9161
Lid sinds: 20 mei 2004, 08:43
Roepnaam: Piet
Locatie: Fryslân
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Wok zonder geijkte rollerbank

Ongelezen bericht door Skipperje »

Jan schreef: 28 nov 2018, 17:20 Betekent dit dat ik wel een boete kan krijgen voor te snel rijden , maar weer geen wok-melding kan krijgen ?
Bij de rollenbank is de WOK al als je 1 km/h te snel bent. Snorfiets 30 km/h na correctie is dus WOK.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gebruikersavatar
MGSneaky
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 9
Lid sinds: 05 jun 2018, 22:22
Geslacht:
Contact:

Re: Wok zonder geijkte rollerbank

Ongelezen bericht door MGSneaky »

MotoRon schreef: 28 nov 2018, 09:47 Als door de politie geconstateerd is dat je (na correctie) sneller hebt gereden dan 43 km/u, is het al mogelijk om een wok-melding op te maken voor jouw snorfiets, daarvoor is een controle van de constructiesnelheid op de rollenbank niet eens noodzakelijk.
Maar we hebben het toch over een snorfiets? als ik het goed heb is dat pas een WOK na 32 bruto op de rollerbank, en 29 met een meting? Tenzij de constructiesnelheid 40 is ipv 45(Dat gebeurd soms) maar dat is sowiso niet het geval want TS heeft een blauwe plaat

OT: Uiteraard mag dit, aangezien je voertuig niet in een legale staat is en dit kan worden geconstateerd zonder rollerbank. Ik denk dat je erg veel geluk hebt gehad dat de rollerbank niet geijkt is, anders was je 250 euro lichter.
Stefanvv
Lid
Lid
Berichten: 104
Lid sinds: 20 nov 2017, 21:33
Roepnaam: Stefan
Locatie: Amsterdam
Geslacht:
Contact:

Re: Wok zonder geijkte rollerbank

Ongelezen bericht door Stefanvv »

Wij in Amsterdam schrijven vanaf 35 km per uur op de rollerbank een wok voor de snorfiets. Het lijkt mij dat het landelijk is.
Gebruikersavatar
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Berichten: 9161
Lid sinds: 20 mei 2004, 08:43
Roepnaam: Piet
Locatie: Fryslân
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Wok zonder geijkte rollerbank

Ongelezen bericht door Skipperje »

Stefanvv schreef: 30 nov 2018, 02:47 Wij in Amsterdam schrijven vanaf 35 km per uur op de rollerbank een wok voor de snorfiets. Het lijkt mij dat het landelijk is.
Tuurlijk landelijk. Correctie is 10% met een minimum van 5. Dus 35 gaat er 5 af, blijft over 30. Toegestaan 29. 1 te snel. Gevolg boete + WOK.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gebruikersavatar
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 8379
Lid sinds: 02 okt 2005, 08:38
Roepnaam: Ron
Locatie: N-Brabant
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Wok zonder geijkte rollerbank

Ongelezen bericht door MotoRon »

Opmerking van moderator MotoRon

Ik denk dat dit voldoende is voor ts, zo niet moet ie dat maar even laten weten.

:slotje:
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten