onterechte boete fiets

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gebruikersavatar
nathan69
Infopolitie Gast

Re: onterechte boete fiets

Ongelezen bericht door nathan69 »

Kan ik opvragen wie de verbalisant was die mij zogenaamd staande heeft gehouden ?
Gebruikersavatar
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 14420
Lid sinds: 31 jul 2003, 20:18
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: onterechte boete fiets

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Ja, die info kan je allemaal opvragen, maar het antwoord is waarschijnlijk: ‘Vanaf die en die datum ligt het dossier ter inzage en succes ermee!’

Oftewel; het OM gaat niet op iedere afzonderlijke vraag opnieuw in. Kennelijk heeft men gevonden dat de boete terecht is en je zult ’t voor de rechter uit moeten vechten.

Neem je moeder mee, je hele schoolklas, de hond van de overburen waar je die dag mee gewandeld hebt en maak er een leuke ochtend van in de rechtszaal, andere opties dan het erbij laten zitten zijn er niet..

'Parkeertarieven liggen hoger dan de tarieven van een hotelkamer..'

Gebruikersavatar
nathan69
Infopolitie Gast

Re: onterechte boete fiets

Ongelezen bericht door nathan69 »

Hmm, ik zou het eigenlijk snel willen oplossen. Ik zou graag die verbalisant willen spreken dan zal het snel duidelijk worden dat er een vergissing in het spel is. Maar dat zal wel niet lukken. Dan laat ik het maar voorkomen.
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11073
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contact:

Re: onterechte boete fiets

Ongelezen bericht door Hilde »

nathan69 schreef: 26 nov 2018, 10:22 Hmm, ik zou het eigenlijk snel willen oplossen. Ik zou graag die verbalisant willen spreken dan zal het snel duidelijk worden dat er een vergissing in het spel is. Maar dat zal wel niet lukken. Dan laat ik het maar voorkomen.
Er is een uitspraak op je bezwaar. De verbalisant kan er nu niets meer mee, dat had je eigenlijk gelijk na het ontvangen van de acceptgiro moeten doen en dan de verklaring van de verbalisant bij je bezwaar moeten voegen. Dan had je bezwaar (als het goed is......) toegewezen moeten worden. Die fase is nu voorbij en het zal echt via de rechtbank moeten.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Gebruikersavatar
nathan69
Infopolitie Gast

Re: onterechte boete fiets

Ongelezen bericht door nathan69 »

Ok,dat is duidelijk maar zou ik alsnog contact kunnen opnemen met die verbalisant ? Ik weet dat het voor de rechter komt maar dan heb ik wel iets van een bewijs, namelijk de verklaring van de verbalisant.
Gebruikersavatar
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 14420
Lid sinds: 31 jul 2003, 20:18
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: onterechte boete fiets

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

En wat gaat hij verklaren dan?

Ik kan me nauwelijks (cq helemaal niet) meer de aanrijdingen herinneren die ik 7 maanden geleden heb opgenomen. Moet ik me dan wel een ‘simpel bonnetje’ herinneren? En dan helemaal nog de personalia cq het gezicht van de betrokkene?

Ik zou ’t knap vinden als de verbalisant met zekerheid weet te vertellen dat hij jou niet bekeurd heeft cq er überhaupt een vergissing is begaan. Niets is onmogelijk, maar verwacht er niet teveel van..

'Parkeertarieven liggen hoger dan de tarieven van een hotelkamer..'

Gebruikersavatar
nathan69
Infopolitie Gast

Re: onterechte boete fiets

Ongelezen bericht door nathan69 »

Precies, en daarom wil ik die verbalisant zo snel mogelijk spreken, nu weet hij het misschien nog aangezien het nog niet zo heel lang geleden is (1 November jl.) Ik wil gewoon weten wat er is misgegaan, want dat is het aangezien ik nooit in Hoogezand ben geweest en ook nog nooit ben aangehouden. Ik wil hem daar zo snel mogelijk op aanspreken. Als ik een half jaar moet wachten voordat het voorkomt weet niemand zich meer iets te herinneren inclusief de getuigen die ik zou hebben. Nogmaals, de werkelijke overtreder gaat vrijuit...ik neem toch aan dat het ook in het belang van de politie is dat de werkelijke overtreder bestraft wordt ?
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11073
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contact:

Re: onterechte boete fiets

Ongelezen bericht door Hilde »

De werkelijke overtreder zal in ieder geval niet meer bestraft worden. Maar het is ook niet de bedoeling dat iemand die onschuldig is moet betalen.

Ik moet zeggen dat ik het wel bijzonder vind dat je op 1 november de overtreding begaan zou hebben, en nu, 3,5 week later, de acceptgiro al thuis hebt gekregen, in bezwaar bent gegaan en ook daarop de uitspraak hebt gekregen......
Dat is best snel... zeg maar... zo niet onmogelijk snel... maar dat terzijde.

Wat betreft de verbalisant.. je kan het proberen..Als jij 1.50 bent, blond, 50 kilo en een Tiels accent, en de verbalisant herinnert zich een donkerharige Groninger van 1.95 en 95 kilo heb je een punt.
Je hebt de gegevens van de verbalisant. Neem kontakt op met het bureau en vraag ernaar.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Vent
Stamgast
Stamgast
Berichten: 1218
Lid sinds: 03 nov 2007, 17:10
Geslacht:
Contact:

Re: onterechte boete fiets

Ongelezen bericht door Vent »

Is het niet gebruikelijk om het nummer van het identificerend document te noteren bij het vetbaliseren? Ik vraag dit omdat we nu blind varen op het antwoord op het bezwaar dat er identificatie plaats zou hebben gevonden, maar die antwoorden zijn wel vaker summier gebleken.
Gebruikersavatar
nathan69
Infopolitie Gast

Re: onterechte boete fiets

Ongelezen bericht door nathan69 »

Ik moet zeggen dat ik het wel bijzonder vind dat je op 1 november de overtreding begaan zou hebben, en nu, 3,5 week later, de acceptgiro al thuis hebt gekregen, in bezwaar bent gegaan en ook daarop de uitspraak hebt gekregen......
Dat is best snel... zeg maar... zo niet onmogelijk snel... maar dat terzijde.

Wat betreft de verbalisant.. je kan het proberen..Als jij 1.50 bent, blond, 50 kilo en een Tiels accent, en de verbalisant herinnert zich een donkerharige Groninger van 1.95 en 95 kilo heb je een punt.
Je hebt de gegevens van de verbalisant. Neem kontakt op met het bureau en vraag ernaar.

Ja, het is allemaal onwaarschijnlijk snel gegaan maar toch is het waar, ik moet dus contact opnemen met het politiebureau in midden groningen want verder heb ik geen gegevens van de verbalisant. Een bon van de verbalisant toen ik zogenaamd staande ben gehouden heb ik uiteraard ook niet.
Gebruikersavatar
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 14420
Lid sinds: 31 jul 2003, 20:18
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11073
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contact:
NickB
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Berichten: 164
Lid sinds: 12 jul 2006, 16:12
Geslacht:
Leeftijd: 35
Contact:

Re: onterechte boete fiets

Ongelezen bericht door NickB »

Ik heb begrepen dat de bonnen die via MEOS zijn verwerkt na een week al op de deurmat kunnen liggen. Dus dat zou zomaar kunnen.

Nathan: heb je naar aanleiding van je bezwaar een zaakoverzicht ontvangen? Zo nee, dan zou ik dit zsm opvragen. Daarin staat wie de verbalisant was en wat zijn bevindingen waren. Je kunt daarin ook zien hoe 'jouw' identiteit is vastgesteld.
Gebruikersavatar
nathan69
Infopolitie Gast

Re: onterechte boete fiets

Ongelezen bericht door nathan69 »

In het bezwaar stond alleen de beslissing van justitie, dus geen zaakoverzicht.
Bedankt voor de tip, dan ga ik het zaakoverzicht aanvragen.
Wel staat er in de beschikking een zaaknummer maar verder geen gegevens wie precies de verbalisant was, alleen dat het is vastgesteld door pol. Drenthe, Dv. Oper. Diensten en dan het zaaknummer.
Gebruikersavatar
Tieller
Infopolitie Gast

Re: onterechte boete fiets

Ongelezen bericht door Tieller »

Ik kom zelf ook uit Tiel, Is het niet een idee om even langs het bureau te gaan, Zonodig met je ouders , en neem al het bewijs mee dat je er niet bent geweest op dat tijdstip , Mogelijk dat een aangifte van identiteitsfraude bij de rechtszaak je kan helpen!
Gesloten