32 km/h te hard binnen de bebouwde kom.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
DvDw
Infopolitie Gast

32 km/h te hard binnen de bebouwde kom.

Bericht door DvDw » 14 okt 2018, 21:57

Geachte heer / mevrouw.

Vandaag 14-10-2018 ben ik staande gehouden in navolging van een mobiele controle met een lasergun.

Desbetreffende agent heeft geconstateerd dat er een snelheidsoverschrijding van 35 km/h heeft plaatsgevonden. Na correctie was dit 32 km/h overschrijding, waar 50 km/h is toegestaan. 1.

Tevens valt er op te merken dat ik ook een boete heb mogen ontvangen van €280 voor het niet gasdicht zijn van de uitlaat.

1. Dit heeft plaats gevonden op de Marsweg in Zwolle, waar geen bebording van 50 km/h geplaatst is. Ik was hierbij dus ook in de veronderstelling dat de maximum snelheid van 70km/h hier van toepassing was, aangezien het naar mijn idee een weg buiten de bebouwde kom was. (Geen bebouwing etc). Ik heb dit tijdens het aanmaken van het proces verbaal verklaart.

Ik ben 19 jaar oud en ben in bezit van mijn rijbewijs sinds 19 juni 2018. Ik heb hiervoor één enkele flitsboete mogen ontvangen van 6km/h overschrijding. (€46). Tevens zijn er een aantal keren telefonische meldingen gedaan naar de Politie met betrekking tot mijn rijgedrag. Te hard in 30 zone, snel optrekken (wat bij de wet niet verboden is).

Mijn vragen hierbij aangezien de boete wordt bepaald door de officier van justitie:

- Aan wat voor boetebedrag moet ik denken? (Indicatie)
- Zijn er nog meer sancties mogelijk dan een transactie voorstel? Zo ja; welke zijn dit?
- Is het de moeite waard om een bezwaarschrift in te dienen aangezien er geen bebording is geplaatst? Of is dit een "Verloren zaak?" Hoofdreden dat ik dit vraag is om een punt op mijn rijbewijs te voorkomen.
- Neemt de officier van justitie de telefonische meldingen en de flitsboete mee in zijn beslissing van de op te leggen sanctie?

Ik dank u zeer voor uw antwoord(en)!

Met vriendelijke groet,
DvDw.

DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 31
Contacteer:

Re: 32 km/h te hard binnen de bebouwde kom.

Bericht door DiNozzo » 14 okt 2018, 22:38

DvDw schreef:
14 okt 2018, 21:57
1. Dit heeft plaats gevonden op de Marsweg in Zwolle, waar geen bebording van 50 km/h geplaatst is. Ik was hierbij dus ook in de veronderstelling dat de maximum snelheid van 70km/h hier van toepassing was, aangezien het naar mijn idee een weg buiten de bebouwde kom was. (Geen bebouwing etc). Ik heb dit tijdens het aanmaken van het proces verbaal verklaart.
Er is op de Marsweg geen bebording voor 50 aanwezig maar de weg ligt in zijn geheel in de bebouwde kom. Daarvoor is het niet belangrijk of er bebouwing is, maar de bebouwde kom gaat al in vanaf de kruising Heinoseweg met de Oldenallee. Zoals je een paar maanden terug nog hebt moeten leren ben je in de bebouwde kom zodra je een blauw bord met daarop de plaatsnaam op voorbij komt. Dan is het 50 tenzij anders aangegeven.
Ik ben 19 jaar oud en ben in bezit van mijn rijbewijs sinds 19 juni 2018. Ik heb hiervoor één enkele flitsboete mogen ontvangen van 6km/h overschrijding. (€46). Tevens zijn er een aantal keren telefonische meldingen gedaan naar de Politie met betrekking tot mijn rijgedrag. Te hard in 30 zone, snel optrekken (wat bij de wet niet verboden is).
De 6 km/u zal niet meetellen. Maar onnodig veel toeren maken bij het optrekken kan wel verboden zijn. Zeker als je ook nog een kapotte uitlaat hebt.

- Aan wat voor boetebedrag moet ik denken? (Indicatie)
- Zijn er nog meer sancties mogelijk dan een transactie voorstel? Zo ja; welke zijn dit?
- Is het de moeite waard om een bezwaarschrift in te dienen aangezien er geen bebording is geplaatst? Of is dit een "Verloren zaak?" Hoofdreden dat ik dit vraag is om een punt op mijn rijbewijs te voorkomen.
- Neemt de officier van justitie de telefonische meldingen en de flitsboete mee in zijn beslissing van de op te leggen sanctie?
Standaard staat er een OM-strafbeschikking van 364 euro op. Dat er geen bebording staat heb ik hier boven al beantwoord. Dat punt ben je echt kwijt (of rijker). De overigen zullen nu niet meegenomen worden.
Als je je volgende punt scoort weet je wat de gevolgen zijn. Sowieso blijft een dergelijke overtreding twee jaar staan, dus ook als je straks ervaren bestuurder bent en je wordt twee keer voor 31 kilometer of meer gepakt in twee jaar tijd, er ter zitting ook een ontzegging van de rijbevoegdheid geeist gaat worden.
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.”
- Friedrich Nietzsche.

DvDw
Infopolitie Gast

Bericht door DvDw » 15 okt 2018, 07:52

Geachte DiNozzo.

Bedankt voor uw reactie.

Zoals vanzelfsprekend ben ik zelf natuurlijk ook er bewust van dat zodra ik een blauw bord tegen kom met daarop de plaatsnaam er de maximale snelheid van 50 km/h geld. Ik heb tenslotte mijn rijbewijs.

Mijn vraag aan u is, kunt u dat bord via Google Maps of iets dergelijks aanwijzen? Ik ben er gister 3 keer langsgereden ter controle, en heb geen enkel bord met "Zwolle" mogen bewonderen. Hierbij valt op te merken dat het de Marsweg vlakbij TT motoren betreft. Ik ben gelaserd op het stuk vanaf de Kruising afgaand naar het centrum.

Bedankt voor de overige info trouwens! :)

Met vriendelijke groet,
DvDw.

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 15 okt 2018, 12:06

Ik moet eerlijk bekennen dat als ik via google maps zwolle binnenrijd vanaf die kant, wél het 70 bord tegenkom (bij binnenkomt bebouwde kom), maar geen 50...
Misschien mis ik hem hoor, maar ik snap de vraag van TS.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Botje
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 55
Contacteer:

Bericht door Botje » 15 okt 2018, 12:11

Ik heb 1 bord Zwolle gevonden op de N35 vlak voor de Oldeneelallee en 1 bord Zwolle op de N337, vlak voor de kruising met de Oude Marslaan. Jouw verhaal lezende ben je vanaf de Gerenweg of de Ittersumallee de Marsweg op gereden. Zowel de Ittersumallee als de Gerenweg liggen duidelijk en al ruim binnen de bebouwde kom. Dat is onder andere te zien aan de borden voorrangsweg. TIP (1): die borden staan binnen de bebouwde kom vlak voor de kruising en buiten de bebouwde kom vlak na de kruising.

Binnen de bebouwde kom is standaard 50 tenzij door borden anders wordt aangegeven. Buiten de bebouwde kom is standaard 80 tenzij door borden anders is aangegeven.

TIP (2): je geeft aan al bijna 4 maanden je rijbewijs te hebben, nu je tweede bon te hebben gescoord en je zegt dat er al meerdere meldingen bij de politie zijn gedaan met betrekking tot jouw rijgedrag. Ik zou mijn rijgedrag ernstig gaan heroverwegen. Je lijkt me zo te lezen een uitstekende kandidaat voor een EMG (educatieve maatregel gedrag).
Als je niets leert van het verleden, zul je in de toekomst telkens nieuwe lessen krijgen.

DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 31
Contacteer:

Bericht door DiNozzo » 15 okt 2018, 12:37

Hilde schreef:
15 okt 2018, 12:06
Ik moet eerlijk bekennen dat als ik via google maps zwolle binnenrijd vanaf die kant, wél het 70 bord tegenkom (bij binnenkomt bebouwde kom), maar geen 50...
Misschien mis ik hem hoor, maar ik snap de vraag van TS.
Dat klopt. De Oldenallee en de Heinoseweg zijn binnen de bebouwde kom maar worden middels bord A1 op 70 kilometer per uur gezet. Echter, dat bord moet na iedere kruising herhaalt worden anders vervalt deze en is het de gebruikelijke 50 kilometer per uur. Of het moet een 30 zone zijn.
DvDw schreef:
15 okt 2018, 07:52
Mijn vraag aan u is, kunt u dat bord via Google Maps of iets dergelijks aanwijzen? Ik ben er gister 3 keer langsgereden ter controle, en heb geen enkel bord met "Zwolle" mogen bewonderen. Hierbij valt op te merken dat het de Marsweg vlakbij TT motoren betreft. Ik ben gelaserd op het stuk vanaf de Kruising afgaand naar het centrum.
De foto's zijn een beetje oud. Inmiddels zijn de wegwerkzaamheden anders, maar het bord staat onder meer hier:
https://goo.gl/maps/cCXoSkQSCmv
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.”
- Friedrich Nietzsche.

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Bericht door KaaDee » 15 okt 2018, 13:15

Morgen avonddienst in Zwolle. Ik zal eens kijken hoeveel blauwe borden ik tegenkom...

Maar die laatste tip van Botje kun je alvast opvolgen. Voordat je iemand doodrijdt en/of je rijbewijs al binnen het half jaar weer kwijt bent.
PDC | DICT

DvDw
Infopolitie Gast

Bericht door DvDw » 22 nov 2018, 02:37

Aan allen, bedankt voor uw reactie.
:thanks:

Ik heb de boete een tijdje terug mogen ontvangen. Deze bedroeg €373-, naar mijn idee een meevaller. Tevens heb ik ook een punt mogen bijschrijven op mijn rijbewijs. Dit is zeer zeker een wijze les geweest en ik ben hierna mijn rijstijl drastisch aan gaan passen. Ik heb hierna ook geen boete meer mogen ontvangen.

Tevens allen bedankt voor uw wijze inzichten en tips. Een rijbewijs is leuk, maar deze zsm weer in moeten leveren door mijn eigen stomme actie(s) is natuurlijk niet de intentie.

Met vriendelijke groet,
DvDw.

ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 60
Contacteer:

Bericht door ThunderSTreak » 22 nov 2018, 07:41

Bedankt voor deze terugkoppeling. Ook fijn te horen dat e.e.a. leidt tot ander verkeersgedrag. Dat is positief!
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding

Gesloten