Scooter km teller

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Frankvis
Infopolitie Gast

Scooter km teller

Ongelezen bericht door Frankvis »

Hoi allemaal
Ik heb een vraagje ik wil graag weten of je je telefoon als kmteller zou mogen gebruiken via een app
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Dusty
Deskundige
Deskundige
Berichten: 2125
Lid sinds: 01 jul 2003, 11:15
Locatie: Achterhoek
Geslacht:
Contact:

Re: Scooter km teller

Ongelezen bericht door Dusty »

Jij wil met een app op jouw telefoon bijhouden hoeveel kilometer je hebt afgelegd?
Ja, dat mag mits je de telefoon tijdens het rijden maar niet vasthoudt. 8)
Gebruikersavatar
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Berichten: 9147
Lid sinds: 20 mei 2004, 08:43
Roepnaam: Piet
Locatie: Fryslân
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Scooter km teller

Ongelezen bericht door Skipperje »

Ik vermoed dat TS "snelheidsmeter" bedoeld, want dat is een permanente eis.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gebruikersavatar
Dusty
Deskundige
Deskundige
Berichten: 2125
Lid sinds: 01 jul 2003, 11:15
Locatie: Achterhoek
Geslacht:
Contact:

Re: Scooter km teller

Ongelezen bericht door Dusty »

Skipperje schreef: 07 nov 2018, 19:28 Ik vermoed dat TS "snelheidsmeter" bedoeld, want dat is een permanente eis.

Piet
Ooooooo :wink: :lol:
Nee, dan mag het niet! 8)
Gebruikersavatar
Mafkees
Lid
Lid
Agent
Berichten: 144
Lid sinds: 24 mar 2006, 23:49
Roepnaam: AD14.23
Locatie: Amsterdam
Geslacht:
Leeftijd: 39
Contact:

Re: Scooter km teller

Ongelezen bericht door Mafkees »

Tuurlijk mag dat.

Zolang je originele snelheidsmeter het ook gewoon doet.
Gebruikersavatar
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Berichten: 9147
Lid sinds: 20 mei 2004, 08:43
Roepnaam: Piet
Locatie: Fryslân
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Scooter km teller

Ongelezen bericht door Skipperje »

Ik zie helemaal geen probleem om een telefoon als snelheidsmeter te gebruiken, ook niet als er niets anders is. Natuurlijk moet de telefoon dan vast zitten in een of andere beugel, zodat hij goed zichtbaar is en vooral dat je je niet met je handen aan de telefoon moet zitten. Het is dan toch gewoon een digitale snelheidsmeter?
Dat je hem verwijderd als je de bromfiets niet meer gebruikt is niet strafbaar. Ik denk, maar dat weet ik niet zeker, dat op de speedpedelec ook genoeg afneembare snelheidsmeters zullen zijn.
Ik heb nog één maar, want hoe stelt de telefoon de snelheid vast? Als dat GPS is, hoe werkt dat dan in een bosachtig gebied, in een tunnel, in grote steden tussen hoogbouw? Er is hier vast wel iemand die dat beter uit kan leggen.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16608
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Scooter km teller

Ongelezen bericht door Frans »

Skipperje schreef: 10 nov 2018, 09:24Er is hier vast wel iemand die dat beter uit kan leggen.
Ik gebruik zelf Google maps en daarnaast Speedometer Pro, een app die je kunt nestelen in Google Maps die ik altijd gebruik als routeplanner.. het screenshot is uiteraard wat vertekend. Er is weinig route op te zien en ik stond nagenoeg stil maar het geeft even een beeld van wat ik bedoel. Het werkt inderdaad met GPS en in mijn tuin vind ie zonder problemen GPS signaal van 7 satellieten, tunnels, bossen etc, nooit problemen met uitzondering van tunnels die onder water door lopen, daar is ie vrij snel het signaal kwijt (bij Rotterdam, de Benelux bijvoorbeeld) maar dan moet je al echt een eind in de tunnel zijn. Hij pikt hem ook erg snel weer op aan de andere kant dus de periode dat het signaal weg is is een kwestie eerder van enkele seconden dan langer. Overigens, ik gebruik hem naast mijn gewone snelheidsmeter die, opmerkelijk, een paar km langzamer aangeeft dan deze terwijl ik gewone standaard wielen en bandenmaten onder mijn auto heb.
49a0deca-a862-4366-b300-ea0533e7b3af.jpg
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
Mafkees
Lid
Lid
Agent
Berichten: 144
Lid sinds: 24 mar 2006, 23:49
Roepnaam: AD14.23
Locatie: Amsterdam
Geslacht:
Leeftijd: 39
Contact:

Re: Scooter km teller

Ongelezen bericht door Mafkees »

Skipperje schreef: 10 nov 2018, 09:24 Ik zie helemaal geen probleem om een telefoon als snelheidsmeter te gebruiken, ook niet als er niets anders is. Natuurlijk moet de telefoon dan vast zitten in een of andere beugel, zodat hij goed zichtbaar is en vooral dat je je niet met je handen aan de telefoon moet zitten. Het is dan toch gewoon een digitale snelheidsmeter?
Dat je hem verwijderd als je de bromfiets niet meer gebruikt is niet strafbaar. Ik denk, maar dat weet ik niet zeker, dat op de speedpedelec ook genoeg afneembare snelheidsmeters zullen zijn.
Ik heb nog één maar, want hoe stelt de telefoon de snelheid vast? Als dat GPS is, hoe werkt dat dan in een bosachtig gebied, in een tunnel, in grote steden tussen hoogbouw? Er is hier vast wel iemand die dat beter uit kan leggen.

Piet
Volgens de eisen moet een bromfiets die in gebruik is genomen na 31 december 2006 voorzien zijn van een goed werkende snelheidsmeter. Ik heb mijn twijfels bij een mobiele telefoon of die voldoet aan de term "goed werkend" gezien een verbinding die wegvalt er voor zorgt dat het niet meer goed werkt. Ik vermoed dat een snelheidsmeter altijd hoort te werken, onafhankelijk van of je in een tunnel rijdt of in een gebied waar je GPS verbinding slecht is.

Bron: http://wetten.overheid.nl/jci1.3:c:BWBR ... 2018-05-20

Los daarvan, geeft de snelheidsmeter op je telefoon met GPS waarschijnlijk wel een betere snelheidsindicatie aan dan je originele snelheidsmeter wanneer die het wel gewoon goed doet, gezien de originele snelheidsmeters vaak meer aangeven dan je daadwerkelijke snelheid.
Gebruikersavatar
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Berichten: 9147
Lid sinds: 20 mei 2004, 08:43
Roepnaam: Piet
Locatie: Fryslân
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Scooter km teller

Ongelezen bericht door Skipperje »

Mafkees schreef: 15 nov 2018, 13:01
Skipperje schreef: 10 nov 2018, 09:24 Ik heb nog één maar, want hoe stelt de telefoon de snelheid vast? Als dat GPS is, hoe werkt dat dan in een bosachtig gebied, in een tunnel, in grote steden tussen hoogbouw? Er is hier vast wel iemand die dat beter uit kan leggen.

Piet
Volgens de eisen moet een bromfiets die in gebruik is genomen na 31 december 2006 voorzien zijn van een goed werkende snelheidsmeter. Ik heb mijn twijfels bij een mobiele telefoon of die voldoet aan de term "goed werkend" gezien een verbinding die wegvalt er voor zorgt dat het niet meer goed werkt. Ik vermoed dat een snelheidsmeter altijd hoort te werken, onafhankelijk van of je in een tunnel rijdt of in een gebied waar je GPS verbinding slecht is.

Bron: http://wetten.overheid.nl/jci1.3:c:BWBR ... 2018-05-20
Die twijfel had ik ook, vandaag mijn laatste opmerking.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gesloten