Valse aangifte stalking?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Blauw330
Infopolitie Gast

Valse aangifte stalking?

Ongelezen bericht door Blauw330 »

Hallo leden!

Er zijn een aantal vragen die ik heb...

Al een tijdje loop ik rond met de vraag of ik tegen aangifte moet doen vanwege een lasterlijke aanklacht. Iemand heeft namelijk aangifte tegen mij gedaan vanwege stalking. Wat er in de aangifte is gezegd en gedaan weet ik niet. Wel weet ik mijn kant van het verhaal en weet ik dat er van stalking geen sprake is.

Wat er aan voorgevallen is, is privacy gevoelig en nogal complex, dat ik het hier niet goed kan vertellen
Zij is er echter vandoor gegaan met een oud studiegenoot en collega van mij. Toen dat uit kwam dat ze een ander had wist ik dat nog niet. In eerste instantie had ik dus verdriet dat het tussen ons voorbij was. Later zocht ze contact met me op om te vertellen met wie ze had. Daarop ben ik boos op haar geworden . Daar is wat ruzie over en weer uit onstaan. Ook momenten dat ze zei ophouden, dat ik toch doorging.

Vervolgens neemt dan toch nog weer een paar keer contact op met mij, waarop ik dan weer reageer. Op een gegeven moment heb ik ook gezegd dat ik er helemaal klaar mee was hoe ze deed en hoe ze mij heeft behandeld in dit hele gebeuren en dat ik haar ook niet meer hoef te spreken.

Toen ik dacht er klaar mee te zijn bleek ze dus later aangifte gedaan te hebben vanwege stalking. Ik werd dus gebeld door een agent. Ik kan je vertellen dat het schrikken is. Ik ben naar het bureau geweest, daar werd mij verteld dat er aangifte was gedaan. Ik was echter geen verdachte, ben ook niet verhoord. De agent vertelde mij ook dat het in eerste instantie een melding had moeten zijn. Zij had echter er toch een aangifte van gemaakt. De agent vertelde dat het echter bij een melding bleef.

Maar mijn vraag is ook in hoeverre een dergelijke melding/aangifte verdere consequenties heeft voor mij als rechtspersoon?

Ik sta waarschijnlijk wel in het politiesysteem met deze melding achter mijn naam?

Wat ze heeft verklaard weet ik niet. Het voelt wel als enorme onrecht. Terugkijkend op de situatie heeft ze erg vuil spel gespeeld. Als ze dingen achterwege laat, haar eigen rol minimaliseert kan ze inderdaad doen lijken dat ik haar stalkte. Als ze bijvoorbeeld niet verteld heeft dat zij contact met mij opnam en ik er op reageerde dan wordt het al gauw een ander verhaal.

Ze weet immers ook hoe ze dingen moet bespelen. Dat heeft ze me ooit verteld, toen we nog wel normaal contact hadden.

Ik heb een deel van de communicatie verwijderd, die via de mail/sms liep. Omdat ik er klaar mee was en haar figuurlijk gesproken uit mijn leven wilde verwijderen. Dus daar kan ik niks meer bewijzen...
Ze wist trouwens ook dat ik dat gedaan heb. Dus ze zag misschien haar kans schoon wraak te nemen.

Ik heb nog wel wat Whatsapp gesprekken en eventueel nog telefoon gegevens. Ook het bericht dat ik er klaar mee was.

Is het zinvol om überhaupt tegen aangifte te doen, zodat mijn kant van het verhaal ook duidelijk is?

Eigenlijk wil ik er gewoon klaar mee zijn. Wil ook niet indirect in contact met haar treden . Maar aan de ander kant wil ik niet zo weggezet worden. In eerste instantie heb ik het laten gaan, want van alles had ik al genoeg verdriet, maar nu vraag ik me toch af of ik er nog iets tegen moet doen?

Moet ik toch aangifte doen en de politie/OM uit laten zoeken in hoeverre zij stappen ondernemen vanwege de (in mijn ogen) lasterlijke aangifte? Het is 2 1/2 maand geleden.
Botje
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Berichten: 4415
Lid sinds: 08 apr 2005, 23:14
Contact:

Re: Valse aangifte stalking?

Ongelezen bericht door Botje »

Ik vermoed dat met jou een zogenoemd STOP-gesprek is gevoerd. Dat is een gesprek naar aanleiding van een klacht over stalking. Wanneer je je dat gesprek ter harte neemt en elk contact met degene die geklaagd heeft uit de weg gaat (elk contact, ook als zij contact zoekt!) hoef je je geen zorgen te maken en blijft het bij een simpele registratie.

Als er aangifte was gedaan zou je als verdachte gehoord zijn. Mijn advies: laat het rusten en ga verder met je leven.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
Gebruikersavatar
Blauw330
Infopolitie Gast

Re: Valse aangifte stalking?

Ongelezen bericht door Blauw330 »

Er was inderdaad een stopgesprek gevoerd. Maar de agent in kwestie had mij ook verteld dat er een fout is gemaakt in die procedure en dat er toch een aangifte was opgenomen. Dat had zij zo gewild.

Wat voor consequenties heeft een 'simpele' registratie? Ik heb daar geen beeld bij, wat simpel inhoudt.

Het voelt als een veroordeling, terwijl het formeel gesproken misschien niet zo is. Ik sta wel in het systeem, voor zover ik weet.

Zal dit gevolgen hebben voor een afgifte van een VGB (geen VOG)? Als dat zo is, zou dat een onevenredig gevolg voor mij hebben.

Niet alleen zal ze mij dan bedonderd hebben tot en met (juridisch niets aan te doen). Het raakt mij dan op veel meer vlakken. Zowel als persoon als rechtspersoon.

Ik raak dan een beetje een wat groter punt. Waar kan ik heen voor mijn klacht over een klacht? Stalking is een lastig iets, omdat er geen grens is. Het is een klachtdelict en bij dossieropbouw kan er overgegaan worden tot vervolging.

Alleen in hoeverre is een klacht gegrond? Als ik terugkijk en daarbij weet dat zij contact opnam met mij, waarbij ik weer reageer, dan is dat juridisch gezien uitlokking. Nogal apart om dan daarover te klagen en aangifte te doen van stalking.

Het voelt daarom ook als een lasterlijke en mogelijk zelfs valse aangifte. Zeker als ze dingen verzwegen heeft in haar aangifte. Gestopt was ik al, voordat ik gebeld werd door de wijkagent, want ik zei zelf tegen haar dat ik haar volledig ging blokkeren.

Ik weet ook niet wat voor gevolgen dit in de toekomst heeft. We kennen allemaal verhalen uit de media. Waarin mensen nog niet veroordeeld zijn, maar wel van hun voetstuk vallen. Daarom wil ik, zover mogelijk en noodzakelijk daar nu nog iets mee doen.

Nu weet ik de dingen nog redelijk in detail en kan ik dingen aantonen. Hopelijk zijn mijn gedachtes en insteek zo verder duidelijk?
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7421
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 62
Contact:

Re: Valse aangifte stalking?

Ongelezen bericht door SWAT »

Een ieder die slachtoffer is geworden van een strafbaar feit of meent slachtoffer te zijn van een strafbaar feit mag daarvan aangifte doen. Het is niet aan het slachtoffer om uit te zoeken of het feit waarvan hij/zij het slachtoffer is ook daadwerkelijk een strafbaar feit is.
De politie heeft de verplichting een aangifte op te nemen als een aangever daadwerkelijk aangifte wil doen. Alleen als iemand aangifte doet van een feit dat overduidelijk en direct zonder enige twijfel geen strafbaar feit is mag de politie het opnemen van de aangifte weigeren.

Uw ex meende dat u door uw gedrag haar stalkt. Stalking is een strafbaar feit dus is de politie verplicht de aangifte op te nemen.
De politie is niet verplicht om op elke aangifte ook daadwerkelijk een strafrechtelijk onderzoek te starten. Als er al een strafrechtelijk onderzoek is uitgevoerd dan is het de officier van justitie die bepaalt of er vervolgens ook een daadwerkelijke strafvervolging gaat plaats vinden.

De politie heeft de aangifte die is gedaan beoordeeld. Kennelijk is men tot de conclusie gekomen dat uw actie's voldoende zorg wekken om in gesprek met u te gaan om mogelijk erger te voorkomen. Dit erger is voorkomen door met u een STOP gesprek te voeren. In dit gesprek is u duidelijk gemaakt wat de gevolgen kunnen zijn van uw eerdere actie's en wat er gaat gebeuren mocht u in uw gedrag volharden.
Het lijkt erop dat uw actie's onvoldoende ernstig waren om een daadwerkelijk strafrechtelijk onderzoek te starten.

Een valse aangifte is pas echt vals als de feiten waarvan aangifte wordt gedaan absoluut niet hebben plaats gevonden. Uw ex heeft uw actie's ervaren als stalking. De aangifte die ze daarvan heeft gedaan is dus niet vals. Het heeft dus geen zin om daarvan aangifte te doen. Een aangifte zou ook weer als stalking kunnen worden ervaren.

Van een lasterlijke aanklacht zou pas sprake kunnen zijn als zij u in het openbaar of tegenover derden valselijk zou beschuldigen van feiten of zaken die niet hebben plaats gevonden.
Hier is ook geen sprake van. Wederom zij heeft uw actie's ervaren als stalking, dat die actie's wellicht in strafrechtelijke zin (nog) geen stalking zijn verandert niets aan wat feitelijk heeft plaatsgevonden. U heeft haar op zijn minst lastig gevallen (geen strafbaar feit), wat moreel gezien ook niet toelaatbaar is.

Ook u kunt natuurlijk toch aangifte gaan doen. De politie zal uw aangifte opnemen maar vervolgens, gezien wat ik reeds heb gezegd, geen strafrechtelijk onderzoek in stellen.

Ten slotte, de genoemde registratie zal 5 jaar zichtbaar zijn voor politiemedewerkers die om enige reden met u in contact komen zoals bij een verkeerscontrole waarbij uw gegevens worden gecontroleerd.

Alleen bij een daadwerkelijk strafvervolging en een veroordeling door de strafrechter zullen er daadwerkelijk consequenties zijn voor u als (rechts)persoon.

Dat u als persoon ernstig teleurgesteld bent in uw ex is begrijpelijk, maar is iets wat een onderdeel kan zijn van het leven en waar men zich uiteindelijk overheen zal moeten zetten.
Stay safe out there.
Gebruikersavatar
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Berichten: 1863
Lid sinds: 22 feb 2018, 15:37
Roepnaam: Mario
Locatie: Thailand
Geslacht:
Contact:

Re: Valse aangifte stalking?

Ongelezen bericht door maestro »

U bent overigens een natuurlijk persoon, iemand van vlees en bloed. Een rechtspersoon is een organisatie, zoals een stichting of een naamloos vennootschap.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Jan
Superlid
Superlid
Berichten: 670
Lid sinds: 13 sep 2016, 16:18
Contact:

Re: Valse aangifte stalking?

Ongelezen bericht door Jan »

Er wordt aangifte gedaan tegen iemand, en er wordt , behalve een "stopgesprek" met de verdachte , geen verdere actie ondernomen door de politie. (althans tot op heden).
Wat ik me afvraag in deze zaak ... Is dit nu een zogenaamd "politie-sepot" waarbij het OM verder helemaal niet bij betrokken is ? (Met misschien wel een aantekening in de politiesystemen, maar weer geen aantekening in de justitiele documentatie ?)
Soms zit ik hier Jan en dan denk ik: wat ben je toch een eigenwijs stuk vreten ook hè.
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7421
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 62
Contact:

Re: Valse aangifte stalking?

Ongelezen bericht door SWAT »

Politie sepot's bestaan niet (meer). Uitsluitend het Openbaar Ministerie mag een strafzaak seponeren. Er is geen verplichting voor de politie om op elke aangifte een onderzoek in te stellen. De politie moet een aangever hierover wel informeren.
Geen onderzoek is geen verdachte. Hoewel dat laatste niet altijd juist wordt geregistreerd.
Stay safe out there.
Jan
Superlid
Superlid
Berichten: 670
Lid sinds: 13 sep 2016, 16:18
Contact:

Re: Valse aangifte stalking?

Ongelezen bericht door Jan »

Dus als de politie na een aangifte zelfstandig besluit om geen verder onderzoek in te stellen, hoeft TS zich geen zorgen te maken over de eventuele consequenties voor zijn VOG etc ?
Dit zou pas aan de orde kunnen zijn als de politie hem alsnog gaat verhoren als verdachte , bijvoorbeeld als er nieuwe klachten binnenkomen, of als de aangever met succes klaagt bij het OM dat de polite geen onderzoek heeft willen doen.

Begrijp ik het zo goed, SWAT ?

Op de website van de politie (https://www.politie.nl/themas/stalking.html) is overigens te lezen : "Omdat het voor stalking over een specifieke situatie gaat, doet de politie alleen verder onderzoek als u bij de aangifte daar nadrukkelijk om vraagt en u ook na een aantal dagen nog achter uw verzoek om vervolging staat. "
Het lijkt erop dataangever geen genoegen nam met een melding, maar een echte aangifte wenste. Is dat niet feitelijk hetzelfde als de politie nadrukkelijk vragen om onderzoek in te stellen ?
Soms zit ik hier Jan en dan denk ik: wat ben je toch een eigenwijs stuk vreten ook hè.
Gebruikersavatar
Blauw330
Infopolitie Gast

Re: Valse aangifte stalking?

Ongelezen bericht door Blauw330 »

Het verhaal is verder duidelijk. De juridische grondslag begrijp ik.

De ernst van de feiten zijn inderdaad niet ernstig genoeg geweest voor een strafrechtelijk onderzoek. Je hebt het in jouw verhaal over dat zij het ervaren heeft als stalking. Stalking is een strafbaar feit, maar hoe alles feitelijk gegaan is dat weet ik voor mijzelf. Het voelt als een enorm stigma, wetende hoe het daadwerkelijk gegaan is en dat vervolgens die aangifte is opgenomen. Ook dat is een ervaring, ook één die zeer beklemmend is en in zekere zin ook mijn vrijheid berooft. Hoe rechtvaardig je dat de ene ervaring zwaarder mag wegen dan de ander?

Voor mij is het een 'femme fatale' geweest. Ze werkt zichzelf op een sluwe manier naar boven/binnen.

Ik heb haar geïntroduceerd in mijn kringen en daar maakt zij nog altijd dankbaar gebruik van. Vandaar dat het ook beklemmend is en ik in mijn vrijheid aangetast voel. Dat maakt het ook wat complex. Juridisch gezien begin ik er zover ik weet niks tegen, maar andersom staat er wel een klacht van stalking. Het is in schaaktermen een patstelling. Elke zet die ik doe is een verkeerde. Doe ik aangifte, dan heeft dat consequenties hoe het opgevat kan worden (vorm van stalking...), in mijn privéleven kan ik niet alles doen zoals ik voorheen deed (ik ontloop ook dingen om haar niet tegen te komen omdat ik anders de schijn kan op wekken..), niks doen en zo verder gaan (voelt naar mijzelf toe als onrecht en vrijheid beroving). Wat begin ik daar dan nog tegen?

Het is alsof iemand je op het schoolplein ruzie met je begint en vervolgens gaat de aanstichter zelf naar de juf/meester en die verteld mij dat ik moet ophouden. En of erger is voorkomen met het STOP gesprek? Ik had alles al afgekapt. 3 weken nadat ik zei er genoeg van hebben gehad en klaar met haar was werd ik gebeld.

Ze heeft via haar nieuwe vriend (mijn collega) ook melding gemaakt naar mijn werkgever. Die heeft het verder gelukkig netjes afgehandeld, mijn verhaal gehoord en gezegd dat het verder geen zaak is voor hun en geoordeeld dat zaken zelfs uit context zijn gerukt, maar het had ook anders kunnen uitpakken. Daar lees je soms wel eens verhalen over. Mensen die ergens een opmerking over maken, die verkeerd valt en door de ophef hun baan verliezen,...

Ik vind het dus wel kwalijk dat de klacht aan mijn naam gekoppeld is. Het is immers haar klacht en haar ervaring, die ik niet op eenzelfde wijze deel.

Al met al dus nogal een verhaal en de volledige details geef ik hier niet vrij. Ik twijfel erg om alsnog (tegen)aangifte te doen. Twijfel omdat ik niet opnieuw hier tijd en energie in wil steken en er waarschijnlijk niks mee uithaal, die klacht blijft? Tegelijkertijd wil ik niet over mij heen laten lopen. Twijfel omdat ik ook niet indirect in contact met haar wil treden. Twijfel, omdat ik mij in mijn eer en goede naam aangetast voel. Twijfel, omdat ik via mijn werkgever weet dat zaken tegenover hen uit proportie waren gebracht en anders waren voorgesteld dan ze daadwerkelijk waren.

Vooral twijfel omdat het inmiddels 2 1/2 maand geleden is en ze het waarschijnlijk aanziet als dat ik haar al die tijd niet heb losgelaten en dus stalk, maar dat is niet zo. Moest laatst met hem samenwerken. Dat lukt wel, alleen het geeft mentale onrust. De hele reden dat ik dit topic begonnen ben, is omdat ik er gisternacht weer een droom over had en weer een slaapverlamming ervoer, wat een nare ervaring is. Het komt o.a. door de stress die uit die aangifte en de manier waarop alles gegaan is voortkomt. Niet dat de politie er iets tegen kan doen, maar over ervaringen gesproken, en wat een bepaalde acties teweeg brengt. Stof waar ik zo nu en dan nog over nadenk.

Stalking is naar mijn idee als je iemand afkapt, blokkeert maar diegene toch probeert in contact te treden.
Niet: iemand afkappen, vervolgens contact opnemen, afkappen, contact opnemen, afkappen, contact opnemen, afkappen en dan klagen dat ik haar lastig val...terwijl ik letterlijk die laatste keer zei dat ik er genoeg van had en haar volledig ging afkappen. Inmiddels zijn er een aantal nieuwe berichten binnen gekomen, sinds ik dit typte. Het feit dat ze een aangifte er door heeft gedrukt is naar mij idee niet omdat ze zo lastig is gevallen, maar om de machtspositie en daarmee mij te kunnen domineren, want zoals ik zei...ik had alles met haar afgekapt voordat die hele aangifte kwam.

Voor het veiligheidsonderzoek moet ik de vraag invullen of ik ooit in aanraking ben geweest met politie en/of justitie in verband met een strafbaar feit. Daar zal ik dus in het vervolg wel ja op moeten invullen?
Gebruikersavatar
Blauw330
Infopolitie Gast

Re: Valse aangifte stalking?

Ongelezen bericht door Blauw330 »

Met berichtjes binnen gekomen bedoelde ik hier op het forum.

Tussen haar en mij is er sinds ik haar heb afgekapt (en daarna het STOP gesprek) verder niks meer voorgevallen.

Het blijft zo nu en dan lastig, zeker omdat ze eigenlijk nog in mijn kringen bevind. Dat gaat verder goed, maar prettig is het niet. De aanklacht hangt in mijn doen en laten als een soort donkere onweerswolk bij me. De meeste zorgen zitten ook in de VGB (waar ze ook het politieregister zullen raadplegen). Zonder VGB geen werk.
Dat zou enorme consequenties hebben.

Over de aanklacht. De juridische grondslag, de mogelijkheid om altijd aangifte te kunnen mogen doen is logisch. Echter, de omstandigheden waaronder zij aangifte heeft gedaan,...daar heb ik een heel andere kijk op. Als ze eerlijk heeft verteld dat zij mij al die keren heeft benaderd. Dan weet ik niet of de politie in dat geval de aangifte ook echt had opgenomen.
Jan
Superlid
Superlid
Berichten: 670
Lid sinds: 13 sep 2016, 16:18
Contact:

Re: Valse aangifte stalking?

Ongelezen bericht door Jan »

Ik ben geen agent, ik ben geen jurist, maar geef alleen mijn mening. Je naam is genoemd door je ex bij de politie in een aangifte, en je naam is daarmee bezoedeld, in ieder geval in die zin dat je inderdaad voortaan `ja`in zult moeten vullen op de vraag of je ooit in aanraking bent geweest met politie of justitie, en daarmee heb je hoe dan ook een nadeel te pakken als je moet worden gescreend..

Je kunt zelf aangifte doen vanwege een valse aangifte, of vanwege laster. Dat is je goed recht en ook begrijpelijk dat je dat overweegt.
Maar ik zou het toch afraden.Niet aan valt te tonen dat de aangifte vals was. Nog daargelaten van dat je geeneens weet wat er is beweerd in de aangifte. Een aangifte van jouw kant kan de boel ook verder doen escaleren. Je bereikt er in ieder geval niets mee. Hooguit dat aangeefster dan misschien ook voortaan ja in moet vullen bij de vraag of ze ooit in aanraking is geweest met justitie. Maar je zal hoe dan ook met een onrechtvaardigheidsgevoel achterblijven.

Wat ik je wel zou adviseren is om je energie vooral te stoppen in het uitzoeken naar wat dit hele gebeuren nou daadwerkelijk betekent voor jou in de toekomst. Je noemde al het verkrijgen van een VGB. Een logische eerste stap lijkt me dat je dan in ieder geval te weten komt wat er dan precies staat geregistreerd over jou in de politiesystemen, en dat je daarna navraag doet bij Justis over jouw situatie.Misschien heb je hier iets aan :
https://www.rijksoverheid.nl/wetten-en- ... iegegevens
Soms zit ik hier Jan en dan denk ik: wat ben je toch een eigenwijs stuk vreten ook hè.
Gebruikersavatar
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Berichten: 1863
Lid sinds: 22 feb 2018, 15:37
Roepnaam: Mario
Locatie: Thailand
Geslacht:
Contact:

Re: Valse aangifte stalking?

Ongelezen bericht door maestro »

Een aangifte is geen veroordeling, maar het verkrijgen van een verklaring van geen bezwaar zal wel wat meer om het lijf hebben in de zin dat je het zal moeten melden en het een aandachtspunt zal zijn. Het hoeft er niet aan in de weg te staan dat je hem niet krijgt, zeker niet als je er volstrekt open over bent en je hebt al een gesprek erover gevoerd met je werkgever, die al geconcludeerd heeft dat zaken uit zijn verband zijn gerukt. Ik zou me dan ook geen zorgen maken.

Jan geeft aan dat je inzage kunt vragen in je politiegegevens en een correctie recht hebt. Bedenk daarbij wel dat je niet de aangifte en de verklaring van de wederpartij kunt veranderen. Dat is haar verhaal. Je kunt wel kijken naar het eventuele verslag van het stop GESPREK en daar commentaar op geven.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Gebruikersavatar
Blauw330
Infopolitie Gast

Re: Valse aangifte stalking?

Ongelezen bericht door Blauw330 »

Ik ga er tzt achteraan en ook vragen of ik het in dit geval ook moet melden. Het is inderdaad geen veroordeling, maar als ik het de rest van mijn leven moet verantwoorden/uitleggen, dan zou dat in zekere zin impliceren dat ik die aanklacht ook op mij neem.

Als jij bij mij thuis komt. Je gaat weg en ik merk dat er iets verdwenen is. Ik vermoed dat er een strafbaar feit is gepleegd (diefstal) en ga daarmee naar de politie om aangifte te doen. Hoe redelijk zou het dan zijn als jij elke keer dat je die vraag krijgt moet beantwoorden met ja? Ja er is aangifte tegen mij gedaan, maar
ben geen verdachte geweest noch veroordeeld.

Je moet dan elke keer half je onschuld bewijzen. Dat terwijl je eigenlijk onschuldig bent tot het tegendeel bewezen is.

Voor mij hier ook. Ik voel mij ontzettend bedonderd door hoe alles überhaupt gegaan is. Stalking komt voort uit een obsessie. Dat was hier niet ter sprake.
Een van de laatste zinnen die ik letterlijk typte naar haar was. :
'Ik mag je graag, maar dit blijft raar en ik trek voor mijzelf nu ook een grens'. Heb ook expliciet gezegd dat ze me niet meer moest appen. Voor mij is het ook een emotionele rollercoaster en heb dat ook gezegd, dat de manier waarop ze doet mij raakt.

Ik heb daarna alle contact verbroken. Vervolgens hoorde ik twee weken later via mijn werkgever dat er aangifte tegen me was gedaan en drie weken later werd ik gebeld.

Dus ja, dat is een beetje mijn verhaal en het dilemma. Tegenover een agent, op het bureau wil ik best het volledige verhaal doen, maar hier op het forum -vanwege het publieke karakter- niet.
Gesloten