verzoekschrift bevat smaadschrift

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Ruud60
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid sinds: 15 sep 2018, 01:10
Roepnaam: Ruud
Geslacht:
Contact:

verzoekschrift bevat smaadschrift

Ongelezen bericht door Ruud60 »

Een van de bewoners van ons complex heeft verzoekschrift bij de rechtbank ingediend. Een paar besluiten die met meerderheid zijn genomen wil hij teruggedraaid hebben. Hier heb ik totaal geen bezwaar mee. In het verzoekschrift worden nog een aantal pagina's gevuld met hele verhalen. Hier wordt weer omschreven dat ik planten uit een binnentuin gestolen zou hebben. Dit verhaal heeft hij al een tijd geleden bij iedereen in de brievenbus gedeponeerd. Hier heb ik toen niet op gereageerd. Maar nu wordt het weer opgerakeld in dit verzoekschrift. Wat kan ik doen als reactie naar de rechtbank / rechter. Kan ik vragen in een reactie op het verzoekschrift om dit gedeelte als smaadschrift te beschouwen en niet te behandelen? Kan ik vragen dat hij dit nooit meer mag publiceren op wat voor manier dan ook.
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: verzoekschrift bevat smaadschrift

Ongelezen bericht door Pim »

smaad en laster moet in openbaarheid gedaan zijn/worden
ik weet niet in hoeverre dit rechtbankstuk als openbaar kan worden aangemerkt

voorts denk ik dat een rechter hier wel doorheen prikt
die zal niet zomaar iets voor waar aannemen
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7421
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 62
Contact:

Re: verzoekschrift bevat smaadschrift

Ongelezen bericht door SWAT »

Het is ook zeer de vraag of de geuite beschuldiging enige relevantie heeft met de vernietigen besluiten.
Stay safe out there.
Gebruikersavatar
Ruud60
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid sinds: 15 sep 2018, 01:10
Roepnaam: Ruud
Geslacht:
Contact:

Re: verzoekschrift bevat smaadschrift

Ongelezen bericht door Ruud60 »

In zoverre openbaar dat alle bewoners het verzoekschrift mogen opvragen bij het bestuur van de VVE. Dus in dit geval openbaar.
Het heeft inderdaad geen relevantie tov de kern de eventuele verkeerd genomen besluiten. Maar hoe moet ik de rechter benaderen over dit smaadschrift
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16608
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: verzoekschrift bevat smaadschrift

Ongelezen bericht door Frans »

Je hebt er de eerste keer dat het echt in de openbaarheid was niets mee gedaan. Ik kan de rechtbank geen "openbaarheid" vinden en nu ineens vind je het belangrijk genoeg om te laten schrappen. Dat zou voor mij de belangrijkste reden zijn om het niet te schrappen of aan te merken als smaadschrift, je vond het de eerste keer dat het "bij iedereen in de brievenbus" ging kennelijk niet erg genoeg om er aangifte van te doen.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Berichten: 1863
Lid sinds: 22 feb 2018, 15:37
Roepnaam: Mario
Locatie: Thailand
Geslacht:
Contact:

Re: verzoekschrift bevat smaadschrift

Ongelezen bericht door maestro »

U kunt de rechter vele verzoeken doen, of hij deze honoreert is echter maar de vraag. Mensen schrijven vaak ellelange verzoekschriften en halen er van alles en nog wat bij. De rechter kijkt echter naar wat relevant is en wat niet relevant is en wat bewezen/aangenomen kan worden. Daarbij geldt dat wie stelt moet bewijzen.
U kunt dus simpel stellen dat alle relevantie ontbreekt en dat voorts het bewijs ontbreekt.

Wat betreft de smaad/laster zelf is de vraag wat u wilt. U kunt een tegeneis indienen dat de eiser zich onthoudt van verdere uitlatingen over de planten die u gestolen zou hebben. Maar dat bespreekt u het beste met een advocaat.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Gesloten