Geluidsoverlast door buren

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Yuki226
Infopolitie Gast

Geluidsoverlast door buren

Bericht door Yuki226 » 28 jul 2018 17:13

Om meteen maar met de deur in huis te vallen; ik ervaar geluidshinder/-overlast van mijn buren.
De situatie is als volgt; de ouders zijn sinds een week op vakantie en ik heb sindsdien bijna continu overlast van de buurkinderen (zoon van ongeveer 22 jaar en dochter van ongeveer 18 jaar). Dat gaat van harde muziek draaien, games spelen met harde geluiden (racen, schoten, explosies) tot tot ver na middernacht buiten zitten pratenen lachen, ook vergezeld van muziek (en alcohol en wiet). De muziek staat dan weliswaar zachter, maar voor dat tijdstip wel te hard, helemaal op een doordeweekse dag. Het lijkt een soort vakantieoord... Ze zitten dan buiten onder de overkapping, wat meteen onder mijn slaapkamerraam is.
Vorig weekend ben ik in de nacht van zaterdag op zondag na 1.00 uur bij hun aan de deur geweest om te vragen of het allemaal wat stiller mocht en of ze een beetje rekening met anderen wilden houden. Op dat moment werd het stil(ler), maar de dag erna gingen ze gewoon weer verder waar ze gebleven waren.
Maandagavond rond 23.00 uur heb ik de politie gebeld. Ze zouden iemand langs sturen maar ik heb niemand gezien (ik begrijp dat de politie andere prioriteiten kan hebben dan geluidsoverlast ;) ), dus om 1.00 ‘s nachts heb ik online nog een melding gedaan. Dinsdagnacht heb ik om 00.30 uur weer een online melding gedaan.
Woensdag stond de muziek zo hard (ongeveer 80 dB) dat ik vóór 18.00 uur de politie al heb gebeld. Ze zouden weer iemand langs sturen... Maar een kwartier na mijn telefoontje werd het stil bij de buren en ging de buurjongen weg. Na ongeveer nog een kwartier was de politie er... Zij hebben dus zelf geen overlast kunnen vaststellen.
Donderdag was het redelijk rustig, maar gisteravond (vrijdag) was het weer erg lawaaiïg tot ver na middernacht. En vanochtend rond 12.00 uur ging de muziek weer aan en sindsdien is het nog niet weer stil geweest. De muziek stond eerst weer erg hard (80 dB), later werd het iets zachter gezet maar door de dreunende bassen vind ik het nog steeds erg storend.

Ik ben inmiddels op een punt dat ik nogal radeloos ben. Wat kan ik nog doen? Weer zelf langsgaan en vragen of het stiller kan? Weer de politie bellen? Maar nemen die mij nog serieus, aangezien ze van de week zelf geen overlast konden vaststellen? Ik weet het even niet meer....

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Re: Geluidsoverlast door buren

Bericht door Frans » 28 jul 2018 17:20

Bel even met 0900-8844 terwijl het geluid 85 db is.... dan lijkt me de overlast meteen aangetoond toch? 😉
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Yuki226
Infopolitie Gast

Re: Geluidsoverlast door buren

Bericht door Yuki226 » 28 jul 2018 22:53

Heb ik gedaan en de politie is inmiddels bij hun thuis geweest. De muziek staat nu zacht, maar nu zitten ze expres heel hard te praten en te roepen naar elkaar... Naja, maar hopen dat de ouders snel weer terug komen van vakantie.

Gesloten