Uniform parketpolitie

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Tom_Gast
Infopolitie Gast

Uniform parketpolitie

Ongelezen bericht door Tom_Gast »

Dag allemaal,

Ik zag laatst een rechtbanktekening met daarop twee mannen in een soort politieuniform. Het leek een beetje op het formulier van de Service & Veiligheid mensen van de NS. Zwart vest met wat groen/gele vlakken aan de zijkant. Welke mensen zitten er in dit uniform en is er ergens een duidelijke foto van te vinden? Als het nodig is kan ik de foto plaatsen, maar ik wil ook niet het risico lopen om auteursrechtelijke claims krijgen. Ik denk zelf dat het een nieuw uniform is van de parketpolitie.

Wie weet weet iemand het hier.. Groetjes :D
Stefan
Superlid
Superlid
Agent
Berichten: 682
Lid sinds: 17 jun 2013, 23:11
Contact:

Re: Uniform parketpolitie

Ongelezen bericht door Stefan »

Waarschijnlijk heb je medewerkers van DV&O gezien, heb zo snel geen goeie plaatjes gevonden maar hier kun je even spieken: https://www.dji.nl/pers-media/fotos/lan ... nsten.aspx
Gebruikersavatar
DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Berichten: 3704
Lid sinds: 27 jun 2005, 17:05
Geslacht:
Leeftijd: 36
Contact:

Re: Uniform parketpolitie

Ongelezen bericht door DiNozzo »

De parketpolitie zit gewoon in politieuniform. Wellicht dat het door wat... vrijheid... van de schilder er net wat anders uit ziet?

Het kan ook Justitie (DV&O) zijn, maar het is niet standaard dat zij een bewaking doen.
http://walvisch.nl/photos/460_CO_Justit ... -O-131.jpg
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
MarcH
Jurist/Advocaat
Jurist/Advocaat
Vademecum
Berichten: 1921
Lid sinds: 13 dec 2004, 22:43
Roepnaam: Marc
Geslacht:
Contact:

Re: Uniform parketpolitie

Ongelezen bericht door MarcH »

Ik vermoed dat het gaat om buitengewoon opsporingsambtenaren van de dienst Beveiliging, Bewaking en Vervoer van de rechtbank Amsterdam. Zie ter illustratie de tekening die in dit nieuwsbericht staat: https://www.ad.nl/binnenland/advocaat-z ... ~a9025a99/
Be yourself, no matter what they say ...
Gebruikersavatar
Tom_Gast
Infopolitie Gast

Re: Uniform parketpolitie

Ongelezen bericht door Tom_Gast »

Inderdaad, ik bedoelde een afbeelding zoals in de post van MarcH. Vrijheid van de schilder speelt niet mee hierbij, ik heb ook eerder bewegende beelden gezien maar die kon ik niet meer terugvinden. Het is mij nog niet helemaal duidelijk welke functie ze nu wel hebben. Ik zal nog eens op zoek gaan naar het antwoord. Als iemand er toch nog achter kan komen hoor ik het ook graag.

Bedankt voor de moeite tot nu toe! :D
MarcH
Jurist/Advocaat
Jurist/Advocaat
Vademecum
Berichten: 1921
Lid sinds: 13 dec 2004, 22:43
Roepnaam: Marc
Geslacht:
Contact:

Re: Uniform parketpolitie

Ongelezen bericht door MarcH »

Takenlijst van de dienst BB&V uit een vacature:
Als medewerker verricht je taken op het gebied van beveiliging, bewaking en vervoer, waaronder:
Opvang, fouillering en insluiting van arrestanten
Verzorging van arrestanten gedurende hun verblijf in het gerechtsgebouw
Begeleiding van arrestanten naar de zitting of voorgeleiding
Surveillance van gebouwen en daarin aanwezige personen
Transport van arrestanten
Ontvangst van bezoekers aan bodebalies
Be yourself, no matter what they say ...
Gesloten