(Ex) bende lid

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gebruikersavatar
Eevie
Infopolitie Gast

(Ex) bende lid

Ongelezen bericht door Eevie »

Ik ben ongeveer 10 jaar geleden uit een vrienden groep gestapt was niet makkelijk aangezien ik hier een daar (illegale) klusjes opknapte.
Ik heb een soort contract met deze groep in ruil dat ik mijn mond hou laten ze mij met rust.
Nu weet ik dat de groep/leden in vizier zijn van politie en justitie.
Bestaat er een kans dat ik de politie op visite krijg aangezien mijn naam hoogst waarschijnlijk in leden administratie staat van deze groep
Stefan
Superlid
Superlid
Agent
Berichten: 685
Lid sinds: 17 jun 2013, 23:11
Contact:

Re: (Ex) bende lid

Ongelezen bericht door Stefan »

Ja.
Gebruikersavatar
Eevie
Infopolitie Gast

Re: (Ex) bende lid

Ongelezen bericht door Eevie »

Bedankt voor het snelle antwoord had het eigenlijk zelf wel kunnen rade maar ja soms hoop je tegen beter weten in.
Dus dan komt het er nu op aan of ik vertel alles wat ik weet aan de visite en mag hopen dat het justitiële meevalt maar de rest van mijn leven over mijn schouder kijken aangezien ik mijn soort van contract breek met de groep.
Of ik hou mij aan soort van contract en zal justitieel hele lading triffel (deels terecht deels onterecht) op mijn bord krijgen maar hoef hopelijk niet de rest van mijn leven over mijn schouder te kijken.
KaaDee
Stamgast
Stamgast
Berichten: 1309
Lid sinds: 28 mar 2012, 23:19
Contact:

Re: (Ex) bende lid

Ongelezen bericht door KaaDee »

Ja, die kans is vrij groot. Zet de koffie vast klaar :)
Oost-Nederland | GLM
vraagteken
Stamgast
Stamgast
Agent
Berichten: 1043
Lid sinds: 01 jan 2013, 13:03
Roepnaam: Dennis
Geslacht:
Leeftijd: 37
Contact:

Re: (Ex) bende lid

Ongelezen bericht door vraagteken »

Good standing of bad standing?

Maar ja, de politie is natuurlijk erg geintereseerd in zo'n club en de mensen die er uit zijn gestapt. Juist omdat als er mensen zijn die willen verklaren, vaak al uit zo'n groep zijn gestapt. Je kunt dan wel informeren of een beschermings-traject een optie is. Laat je goed informeren over de aangeboden bescherming en het traject. Bespreek dit alleen met hen en met geen andere politiecollega. De mensen die bij dit team werken hebben de mogelijkheid om beperkt te verbaliseren.
Hoofdbaan: Digitaal rechercheur
Bijbaan: Politievrijwilliger
slvk
Lid
Lid
Berichten: 109
Lid sinds: 19 okt 2014, 07:33
Contact:

Re: (Ex) bende lid

Ongelezen bericht door slvk »

Afhankelijk van het soort illegale klusjes, loopt het OM niet op een gegeven moment tegen de verjaringstermijn aan? 10 jaar is best lang geleden. En voor veel misdrijven is de verjaringstermijn geloof ik 6 of 12 jaar.
Gebruikersavatar
Eevie
Infopolitie Gast

Re: (Ex) bende lid

Ongelezen bericht door Eevie »

Om niet al te veel in detail te gaan de klusjes waren ontdoen van fisiek bewijsmateriaal, inlichtingen en voorbereiding soms deed ik als ze in hoge nood zaten koeriers klusjes.
Ik heb ook nog incidenteel koeriers werk gedaan in die 10 jaar.
Het getuigen gedoe zie ik persoonlijk niet zitten aangezien dan mijn familie en vrienden de klos zullen zijn van mijn daden dit wil ik ze absoluut niet aandoen.
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16670
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:
Gebruikersavatar
Julio
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Berichten: 3708
Lid sinds: 18 jan 2004, 10:13
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 36
Contact:

Re: (Ex) bende lid

Ongelezen bericht door Julio »

https://www.politie.nl/themas/team-crim ... ingen.html
Hier vind je info inclusief een telefoonnummer. Neem eens contact op met ze, dan hoor je wat de mogelijkheden zijn.
GLM
"Was ik maar wat rijker en niet zo knap."
Gebruikersavatar
Eevie
Infopolitie Gast

Re: (Ex) bende lid

Ongelezen bericht door Eevie »

Inmiddels heb ik bezoek gehad alleen niet van de politie maar van een loopjongen hij heeft vriendelijk en duidelijk gemaakt zolang ik mij aan de afspraak hou zullen ze proberen mij buiten Schot te houden. Verder vroeg hij of ik adres gegevens wilde opzoeken van 4 personen dit heb ik geweigerd dan wilde hij mijn anonieme OV chipkaart hebben en een paar adressen waar de bewoners van op vakantie zijn.
Ik heb mijn OV chipkaart afgegeven en een paar wijken genoemd waar ze misschien wel wat kunnen vinden.
Ik weet het ongelooflijk stom natuurlijk maar ik heb zo hard gewerkt voor wat ik nu heb dat wil en kan ik niet opgeven.
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11073
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contact:

Re: (Ex) bende lid

Ongelezen bericht door Hilde »

???

Loopjongen???
OV Chipkaart afgegeven???


"adressen waarvan de bewoners op vakantie zijn"??
"een paar wijken genoemd"..

Je bent gewoon dus nog bezig..

Denk je nou echt dat ze je naam niet zullen noemen? Kom op zeg...
En ja, ga er maar vanuit dat op een dag de bel gaat.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Gebruikersavatar
Mir81
Toplid
Toplid
Berichten: 438
Lid sinds: 11 aug 2017, 16:10
Geslacht:
Leeftijd: 42
Contact:

Re: (Ex) bende lid

Ongelezen bericht door Mir81 »

Dus je bent er tien jaar geleden uitgestapt met de plechtige belofte dat je je mond zal houden... Maar toch ook weer niet aangezien je zegt dat je in die tien jaar toch ook nog incidenteel koerierswerk hebt gedaan.

Wat wil je nu horen? Als ik het zo lees, en ook wat Hilde zegt, ben je er dus nog mee bezig en ben je er niet uitgestapt. Ja, als er bekend is dat je bij die club hoort, zal de politie hoogstwaarschijnlijk ook bij jou aankloppen. De keuze die jij hebt is of je dit voor gaat zijn en zelf al de stap richting de politie zet of dat je het gaat zitten afwachten.
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16670
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:
Gebruikersavatar
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Berichten: 1888
Lid sinds: 22 feb 2018, 15:37
Roepnaam: Mario
Locatie: Thailand
Geslacht:
Contact:

Re: (Ex) bende lid

Ongelezen bericht door maestro »

Waarom praat je niet met een advocaat om je situatie te evalueren en advies te krijgen.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Gebruikersavatar
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 8392
Lid sinds: 02 okt 2005, 08:38
Roepnaam: Ron
Locatie: N-Brabant
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: (Ex) bende lid

Ongelezen bericht door MotoRon »

Goed advies
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten