Vuur op Oud en Nieuw

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Chriss
Infopolitie Gast

Vuur op Oud en Nieuw

Ongelezen bericht door Chriss »

Hallo,

Mijn vriendin komt met kerst en oud en nieuw naar nederlands en wil ik graag wat leuks doen, Nu denk ik iets erg leuk te hebben gevonden en dat kost me niet veel

Zij komt van denemarken dus we zien elkaar niet vaak!

Nu Wil ik om 23:00 1 uur voor oud en nieuw naar deze plek gaan http://prntscr.com/hon5mo

En op de kruis een klein kampvuurtje maken Daar maken mensen vaak vuur dus je heb geen gras op die plek, en geen brandgevaar!

Daar wil ik lekker gezellig met elkaar zitten, praten, Marshmallows mee nemen of its wat we op het vuur warm kunnen makken!!!

En om 24:00 gezellig naar het vuur kijken / vuurwerk!!!

Nou weet ik dat een vuurtje in het open niet mag, maar zou ik een bekeuring krijgen als de politie langs komt? zo ja, wat zou de boete zijn?

Ik heb natuurlijk emmertjes met water en een groote plas tot beschrikking hahaha Ik zou er ook op letten dat we niet te dichtbij zijn van gras, of bomen, Als er wind staat op oud en nieuw doe ik het niet,!

Mijn vraag dus nu eigelijk, Denk je dat ik hier problemen mee ken krijgen? Het is oud en nieuw en veel mesen maken op plekken vreugdevuur, Ook gebruik ik onbewerkt hout natuurlijk!

Bedankt, Groetjes Chris
Gebruikersavatar
RNA
Stamgast
Stamgast
Berichten: 1030
Lid sinds: 28 apr 2009, 18:40
Geslacht:
Leeftijd: 35
Contact:

Re: Vuur op Oud en Nieuw

Ongelezen bericht door RNA »

Je zou hier problemen mee kunnen krijgen ja, er is dan misschien geen sprake van brandgevaar maar er kan wel schade aan het terrein ontstaan. Het verbanden van afvalstoffen in de open lucht is verboden, wil je het netjes regelen moet je dit vooraf bij de gemeente melden en een ontheffing vragen.
Waarom neem je niet gewoon een klein vuurkorfje met onderplaat? Ik geloof niet dat je daar nu problemen mee krijgt, als je schoon haardhout gebruikt.
Don't ever confuse the two, your life and your work. That's what I have to say. The second is only a part of the first.
Gebruikersavatar
Chriss
Infopolitie Gast

Re: Vuur op Oud en Nieuw

Ongelezen bericht door Chriss »

Hey RNA

Dank je wel voor u reactie!

Ik wil iets romanties doen aangezien we elkaar niet hebben gezien voor 6 maanden :)

Nou is een vuurkorf leuk, maar een mooi kampvuur waar we naastelkaar kunnen zitten... dat is natuurlijk geweldig! (ik hoorde van haar vriendin wat ze leuk vond en dat was een soort van picknick naast een vuur en een strand)

Nou ken ik op oud en nieuw niet even naar denhaag gaan, dus ik dacht naar die plek te gaan, dat is 5 min lopen, mooi vuurtje maken (wat natuurlijk niet gevaarlijk is want daar let ik op, aangezien het een plek is waar ik woon)

Het is een klein plekje op het zand dus er is (zover ik het ziet) geen brandgevaar!) En het terrein zou ook geen schaden moeten krijgen

Bedankt voor u reactie RNA, Ik ga denk ik morgen even naar de geemente en kijken wat mijn gemeente zegt, Als hun dat niet goed vinden, doe ik het met een vuurkorf!!!

Nogmaals, Bedankt voor u reactie!
Gebruikersavatar
roadtrain
Infopolitie Gast

Re: Vuur op Oud en Nieuw

Ongelezen bericht door roadtrain »

neem je gsm of tablet mee................en:
https://www.youtube.com/watch?v=lHLhPUudKqs
Gebruikersavatar
Chriss
Infopolitie Gast

Re: Vuur op Oud en Nieuw

Ongelezen bericht door Chriss »

Als het aleen ons 2 is willen we (of tenminste ik) geen telefoon of tablet's naast ons :)

Ons 2, de natuur, lekker vuurwerk kijken, lekker warm zitten bij het vuur, lekker eten

#Geen Internet of telefoons!
Gebruikersavatar
roadtrain
Infopolitie Gast

Re: Vuur op Oud en Nieuw

Ongelezen bericht door roadtrain »

Als open vuur niet mag mag een vuurkorf ook niet........... laat je goed informeren...
Tommy
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Berichten: 296
Lid sinds: 24 aug 2016, 21:32
Geslacht:
Leeftijd: 37
Contact:

Re: Vuur op Oud en Nieuw

Ongelezen bericht door Tommy »

Dat is niet per definitie zo. Het APV artikel uit een gemeente.

Wetstekst

Artikel 5:34 Verbod afvalstoffen te verbranden buiten inrichtingen of anderszins vuur te stoken
1. Het is verboden in de openlucht afvalstoffen te verbranden buiten inrichtingen in de zin van de
Wet milieubeheer of anderszins vuur aan te leggen, te stoken of te hebben.
2. Mits er geen sprake is van gevaar, overlast of hinder voor de omgeving, is het verbod niet van
toepassing op:

a. verlichting door middel van kaarsen, fakkels en dergelijke;
b. sfeervuren zoals terrashaarden en vuurkorven, indien geen afvalstoffen worden verbrand;
c. vuur voor koken, bakken en braden.
Gebruikersavatar
olle-griese
Superlid
Superlid
Berichten: 696
Lid sinds: 02 mar 2005, 18:48
Roepnaam: Peter
Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
Locatie: Groningen
Geslacht:
Leeftijd: 66
Contact:

Re: Vuur op Oud en Nieuw

Ongelezen bericht door olle-griese »

Je woont vast in een klein dorpje?
Ik zou zeggen "ga er voor" en maak je meisje blij.
(n.b. ik ben geen agent)
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
Gebruikersavatar
Chriss
Infopolitie Gast

Re: Vuur op Oud en Nieuw

Ongelezen bericht door Chriss »

Hahaha dat wil ik ook zeker doen, ik woon niet echt in een klein dropje, Ik woon zelf in ridderkerk! In de buurt van rotterdam! Ik ben nu ook vanplan om nog wat vuurwerk te kopen zodat ik om 12 uur terwijl we samen naast het vuur zitten naar ons eigen vuurwerk kunnen kijken!

Nou vraag ik me af als de politie ons samen ziet in een park met een kampvuur, lekker aan het eten en drinken, of ze een bekeuring gaan geven, of problemen geven! wat ik natuurlijk wel snap want het mag eigelijk niet!

Heb er zelf erg zin in, Ben het al aan het bouwen!, een bankje met steen, Steen rond het kampvuur, Hout via internet dat snel brand en niet chemisch is als het brand! Lekkere woorstjes voor boven op het vuur, Snacks! Vuurwerk wil ook nog gaan kopen zoals ik al zij, maar daar
moet ik nog even naar kijken want voor dat geld ken ik net zo goed een grooter kado geven voor de kerst!

Heb ze verteld dat we naar een park gaan, dat we een schep nodig hebben, Water, Een groote plastic tas, en bezine. (losjes vertaald van engels) Ze heb geen idee wat we gaan doen maar volgens haar vriendin heb ze er erg veel zin in hahaha
Tommy
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Berichten: 296
Lid sinds: 24 aug 2016, 21:32
Geslacht:
Leeftijd: 37
Contact:

Re: Vuur op Oud en Nieuw

Ongelezen bericht door Tommy »

Chriss schreef: 22 dec 2017, 18:00 Heb ze verteld dat we naar een park gaan, dat we een schep nodig hebben, Water, Een groote plastic tas, en bezine. (losjes vertaald van engels) Ze heb geen idee wat we gaan doen maar volgens haar vriendin heb ze er erg veel zin in hahaha
Dat benzine snap ik niet helemaal? Daar ga je je vuurtje mee aanmaken of is dat voor het vervoer erheen?

Misschien niet helemaal handig. Daar zou ik wel moeite mee hebben. Of muggenzift ik dan.
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Vuur op Oud en Nieuw

Ongelezen bericht door Pim »

Denk dat er voor een romantisch samenzijn rond oud en nieuw geen agent tijd en zin heeft om bekeuringen te gaan schrijven
En zoals ik Ridderkerk en omgeving ken heeft de politie zijn handen vol aan èchte overlastmeldingen.
Mochten ze toch langskomen en zien wat je bedoelingen zijn zullen ze rap weer naar de volgende (echte) melding zijn vertrokken.

Dus... bouw geen houtstapel, verbrand het gras niet met benzine, steek geen lawinepijlen af
Maar een vuurkorfje om wat marshmellows en worstjes te grillen en legaal oud&nieuw-vuurwerk en er zal niets gebeuren.
Gebruikersavatar
Chriss
Infopolitie Gast

Re: Vuur op Oud en Nieuw

Ongelezen bericht door Chriss »

Hey Pim

En ja klopt er zal veel overlast zijn hier in Ridderkerk!

Bedankt voor je reactie, Net via de gamma wat hout gekocht! Heb er zin in! Wel een beetje bang hoe ik dit gaat doen en of ze het wel leuk gaat vinden maar goed hahaha

Ben nog open voor dingen zodat het nog leuker kan worden voor ons! We zien elkaar maar 2x per jaar! Dus het moet Spectaculair zijn!.
Gebruikersavatar
Julio
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Berichten: 3707
Lid sinds: 18 jan 2004, 10:13
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 36
Contact:

Re: Vuur op Oud en Nieuw

Ongelezen bericht door Julio »

Veel plezier en maak er wat moois van!
GLM
"Was ik maar wat rijker en niet zo knap."
Gebruikersavatar
Chriss
Infopolitie Gast

Re: Vuur op Oud en Nieuw

Ongelezen bericht door Chriss »

Bedankt Julio!

Ik zal zeker nog een video maken en het hier poste zodat jullie kunnen zien hoe het was!
Gesloten