Volgend jaar doe ik mee met een carbagerun. Hiervoor willen we de auto in camouflage kleuren bestickeren of verfen. In hoe verre is dit in Nederland/Europa toegestaan?
Het moet er ongeveer zo uit komen te zien:

Moderator: Moderatorteam
Kleur vinden ze bij RDW absoluut niet interessant... Als dat ding af-fabriek ooit maar een kleur had vinden ze het allang goed
Een goeie dus want... ik ben eens gaan zoeken. Regeling kentekenbewijzen wijs naar regeling voertuigen, kentekenbewijzen, wegenverkeerswet, zelfs een europees document wat dan weer niet werkt en nog veel meer, ik zal jullie de details besparen. NERGENS wordt in wetgeving gesproken over de kleur van een voertuig (en het wijzigen daarvan als technisch onderdeel) behalve op de website van RDW zelf en een verwijzing naar ene europees documentje wat niet bestaat. Sterker nog, heeft je auto meerdere kleuren dan mag je een foto insturen en dan doen ze natte vingerwerk een kleur gokken...rdw schreef: Als u de kleur van uw personenauto of kampeerwagen (waarbij de kleur op het kentekenbewijs staat) wilt wijzigen, dan moet u de nieuwe kleur doorgeven aan de RDW. Voor andere voertuigen hoeft dit niet, omdat de kleur daarvan niet op het kentekenbewijs staat. Ook als u de auto of de kampeerwagen tijdelijk een andere kleur geeft (carwrappen), moet u dat aan de RDW doorgeven. De RDW past dan gratis de kleur op het kentekenbewijs aan. De gegevens op het kentekenbewijs en de gegevens van het voertuig moeten volgens de wet overeenkomen.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 4 gasten