Geur van drugs

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Hendrik
Infopolitie Gast

Geur van drugs

Ongelezen bericht door Hendrik »

Ik werk met drugs welke opgeslagen worden in een ruimte waar ook onze jassen hangen. Volgens mijn vrouw ruikt ik ernaar als ik thuis komt. Wat zijn de risico's als ik wordt aangehouden ? Mag ik mijn baas een verklaring vragen dat mijn kleding ernaar ruikt doordat het in dezelfde ruimte is.
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16654
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Geur van drugs

Ongelezen bericht door Frans »

Hendrik schreef: 15 nov 2017, 21:08 Ik werk met drugs welke opgeslagen worden in een ruimte waar ook onze jassen hangen.
Vertel, want als je in een coffeeshop zou werken had je dat wel gezegd... :-D
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
Verkeerscrimineel
Infopolitie Gast

Re: Geur van drugs

Ongelezen bericht door Verkeerscrimineel »

Tegen welk probleem loop je dan aan? Het is niet illegaal om naar drugs te ruiken, hooguit verdacht. En kun je je jas niet ophangen op een plek waar geen drugslucht hangt?
Stefan
Superlid
Superlid
Agent
Berichten: 685
Lid sinds: 17 jun 2013, 23:11
Contact:

Re: Geur van drugs

Ongelezen bericht door Stefan »

Je mag alles aan je baas vragen wat mij betreft :)
Gebruikersavatar
Gast
Infopolitie Gast

Re: Geur van drugs

Ongelezen bericht door Gast »

Kan ik je via mail beter berichten ?

Henk
Jan
Superlid
Superlid
Berichten: 670
Lid sinds: 13 sep 2016, 16:18
Contact:

Re: Geur van drugs

Ongelezen bericht door Jan »

Aangezien Hendrik het heeft over een verklaring vragen van zijn baas lijkt het me logisch dat het wel om een coffeeshop gaat. Althans, het lijkt me sterk dat als Hendrik meehelpt bij het produceren van harddrugs ergens in een illegaal XTC lab hij zo'n vraag als deze zou stellen op een politieforum. Ik zie het al voor me : "Euuhhh, meneer illegale drugsbaas, wil jij even een verklaring geven op papier dat het komt door jouw drugs dat mijn jas zo stinkt ?? :D

Ik ben geen politie, ik geef hier gewoon mijn mening : Ik denk niet dat het strafbaar is om bijvoorbeeld hele sterke wietlucht in je jas te hebben, als je verder niets bij je hebt. Maar het risico dat je loopt is dat je hierdoor wel de redelijke verdenking krijgt dat je drugs bij je zou kunnen hebben. Met fouilleren tot gevolg, of bloedproef of wat voor ander gezeik dan ook. Afgezien van de politie... Zelf ruik je de lucht misschien geeneens, maar je vrouw dus wel, en anderen kunnen het dus ook ruiken. Moet je allemaal niet willen.
Ik zou de jas elders onderbrengen waar het niet stinkt, of in de auto achterlaten, of anders in een afgesloten plastic tas stoppen zodra je binnen komt.
Soms zit ik hier Jan en dan denk ik: wat ben je toch een eigenwijs stuk vreten ook hè.
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16654
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Geur van drugs

Ongelezen bericht door Frans »

Verkeerscrimineel schreef: 15 nov 2017, 21:51 Tegen welk probleem loop je dan aan? Het is niet illegaal om naar drugs te ruiken, hooguit verdacht. En kun je je jas niet ophangen op een plek waar geen drugslucht hangt?
Kijk, als het niet illegaal is om naar drugs te ruiken had je de vraag niet hoeven stellen. Als jij staande wordt gehouden terwijl je een enorme geur van bier rond je heen hebt hangen maar je kunt een personeelspas laten zien van de Grolsch is dat al een heel ander verhaal.

Ten tweede, ruiken naar drugs en ruiken naar wiet zijn 2 heel verschillende dingen, een opvallend woord in je openingsvraag. Als je naar coke ruikt namelijk mag je wel een brief van Maxima bij hebben, dan zou nog steeds elke agent willen weten hoe je aan die geur komt.

Ten derde, als je jas al vol lucht van drugs hangt, dan moet de ruimte dus vergeven zijn van dat spul. Als je dat 8 uur inademt hoop ik dat je het openbaar vervoer of een taxi neemt... je hoeft zelf niet te gebruiken om zo stoned als een kanon te zijn. Er 8 uur in hangen is voldoende.

Zomaar een paar eerste gedachten aan de hand van je openingsvraag... en die was kort... toch?

;)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16654
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Geur van drugs

Ongelezen bericht door Frans »

Gast schreef: 15 nov 2017, 21:56 Kan ik je via mail beter berichten ?

Henk
Dat mag altijd.... ;)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11072
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contact:

Re: Geur van drugs

Ongelezen bericht door Hilde »

Hendrik schreef: 15 nov 2017, 21:08 Ik werk met drugs welke opgeslagen worden in een ruimte waar ook onze jassen hangen. Volgens mijn vrouw ruikt ik ernaar als ik thuis komt. Wat zijn de risico's als ik wordt aangehouden ? Mag ik mijn baas een verklaring vragen dat mijn kleding ernaar ruikt doordat het in dezelfde ruimte is.
Klein tipje..
Ga niet in die kleren naar Schiphol..
En helemaal niet naar het buitenland..

Verklaringen van je baas zullen je dan weinig helpen..
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16654
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Geur van drugs

Ongelezen bericht door Frans »

Ik weet niet waarom maar ik heb me toch een groot Breaking Bad gevoel hierbij...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 14415
Lid sinds: 31 jul 2003, 20:18
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Geur van drugs

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Laat 1 ding duidelijk zijn; als ik een autodeur opentrek en er komt mij een drugswalm tegemoet, dan gaat de auto binnenste buiten en wordt iedere inzittende gefouilleerd op zoek naar drugs.. Drugs is namelijk verboden.. En we gaan natuurlijk een drugstest doen..

'Parkeertarieven liggen hoger dan de tarieven van een hotelkamer..'

Gebruikersavatar
venco
Infopolitie Gast

Re: Geur van drugs

Ongelezen bericht door venco »

Hilde12 schreef: 15 nov 2017, 22:50
Hendrik schreef: 15 nov 2017, 21:08 Ik werk met drugs welke opgeslagen worden in een ruimte waar ook onze jassen hangen. Volgens mijn vrouw ruikt ik ernaar als ik thuis komt. Wat zijn de risico's als ik wordt aangehouden ? Mag ik mijn baas een verklaring vragen dat mijn kleding ernaar ruikt doordat het in dezelfde ruimte is.
Klein tipje..
Ga niet in die kleren naar Schiphol..
En helemaal niet naar het buitenland..

Verklaringen van je baas zullen je dan weinig helpen..
Op de kanaal eilanden sloeg een drugshond op mij aan. Had een tas bij me die ik met werk ook gebruik en kleding aan die ik ook tijdens werk gebruik. Enkel mijn politie legitimatie en zeggen dat ik veel met drugs in aanraking kom was voldoende. Ik had mezelf in die situatie igg beter gecontroleerd, zeg maar. Dus laten we testen hoe ver ts komt met zijn werkgeversverklaring. ( of misschien was het in mijn geval geen enorm sterke melding van de hond)
Gebruikersavatar
Verkeerscrimineel
Infopolitie Gast

Re: Geur van drugs

Ongelezen bericht door Verkeerscrimineel »

zijlvaart67 schreef: 15 nov 2017, 23:33 Laat 1 ding duidelijk zijn; als ik een autodeur opentrek en er komt mij een drugswalm tegemoet, dan gaat de auto binnenste buiten en wordt iedere inzittende gefouilleerd op zoek naar drugs.. Drugs is namelijk verboden.. En we gaan natuurlijk een drugstest doen..
Autodeur opentrekken? Wat dacht je van het raampje naar beneden?
Gebruikersavatar
thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Berichten: 7910
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Roepnaam: Leo

Re: Geur van drugs

Ongelezen bericht door thijeleo »

Hoe wil jij een raampje naar beneden krijgen als je buiten de auto staat. Dan zal toch echt eerst de deur open moeten.
Gebruikersavatar
DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Berichten: 3709
Lid sinds: 27 jun 2005, 17:05
Geslacht:
Leeftijd: 36
Contact:

Re: Geur van drugs

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Verkeerscrimineel schreef: 16 nov 2017, 16:09
zijlvaart67 schreef: 15 nov 2017, 23:33 Laat 1 ding duidelijk zijn; als ik een autodeur opentrek en er komt mij een drugswalm tegemoet, dan gaat de auto binnenste buiten en wordt iedere inzittende gefouilleerd op zoek naar drugs.. Drugs is namelijk verboden.. En we gaan natuurlijk een drugstest doen..
Autodeur opentrekken? Wat dacht je van het raampje naar beneden?
Bij mij gaat altijd de autodeur open. Dat praat makkelijker en is voor mij veiliger omdat ik meer overzicht heb.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Gesloten