Zorgen betrouwbaarheid & geschiktheidsonderzoek

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Herfstblaadje
Infopolitie Gast

Zorgen betrouwbaarheid & geschiktheidsonderzoek

Ongelezen bericht door Herfstblaadje »

Hallo allemaal,

Ik heb binnenkort hopelijk mijn BGO. Nu heb ik hier een formulier voor moeten invullen waar wordt gevraagd naar gebruik van verdovende middelen.

Ik heb hier vanzelfsprekend eerlijk op geantwoord dat toen ik 14/15 was wel eens blowen 'geprobeerd' heb en toen ik net 18 was (want he, ik was 18 en zou alles eens gaan proberen wat ik 'gisteren' niet mocht, met mn ontzettend stomme kop) heb ik een formuliertje ingevuld met gegevens bij een coffeeshop ten tijde van de wietpas. Ik heb hier nooit iets meegedaan. (geen idee of dat dit ook als wietpas geldt, ik heb nooit een fysiek pasje gehad oid).

Ik heb enkele keren XTC (ik denk 2-3x) gedaan in een tijdsbestek van 2-3 jaar. Ontzettend stom natuurlijk en had ik nooit moeten doen. Niet met de gezondheidsrisico's van toen en de kansen van een sollicitatie nu). Dit speelde zich ongeveer ik zo'n 3-5 jaar geleden af. Ik wil heel duidelijk zijn dat ik dit niet meer doe, wil of er ook maar iets mee te maken wil hebben.

Nu mijn probleem: Ik zit in gigantische stress voor mijn BGO. Ik ben over alles open en eerlijk en dus integer. Dus ook over deze fouten. Alleen ik ben ontzettend bang dat die fouten en keuzes van toen invloed gaan hebben op mijn BGO van nu.

Verder heb ik helemaal niks op mn kerfstok (behalve een verkeersboete, ook eerlijk aangegeven!) En heb ik ook geen foute vrienden, familie of dubieuze contacten. Helemaal niks!

Zouden jullie mij iets kunnen vertellen over jullie ervaringen hierin? Ik hoop dat eerlijkheid en integriteit zwaarder wegen dan mijn fouten.. Ik zit er nogal over in aangezien ik er echt gigantisch van zou balen als dit mij m'n spreekwoordelijke kop kost. Dankjewel alvast!

Opmerking van moderator Skipperje

titel aangepast
Gebruikersavatar
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Berichten: 9147
Lid sinds: 20 mei 2004, 08:43
Roepnaam: Piet
Locatie: Fryslân
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Zorgen betrouwbaarheid & geschiktheidsonderzoek

Ongelezen bericht door Skipperje »

Opmerking van moderator Skipperje

In onze afkortingenlijst komt BGO wel voor, maar niet met een uitleg die past bij deze vraag. Ik zelf denk: Bedrijfs Geneeskundig Onderzoek, maar kan herfstblaadje aangeven of dat klopt?
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gebruikersavatar
Hefstblaadje
Infopolitie Gast

Re: Zorgen betrouwbaarheid & geschiktheidsonderzoek

Ongelezen bericht door Hefstblaadje »

Skipperje schreef: 20 okt 2017, 11:44 In onze afkortingenlijst komt BGO wel voor, maar niet met een uitleg die past bij deze vraag. Ik zelf denk: Bedrijfs Geneeskundig Onderzoek, maar kan herfstblaadje aangeven of dat klopt?
Excuses, betrouwbaarheid & geschiktheidsonderzoek (het onderzoek aan het einde van de selectieprocedure)
Stefan
Superlid
Superlid
Agent
Berichten: 682
Lid sinds: 17 jun 2013, 23:11
Contact:

Re: Zorgen betrouwbaarheid & geschiktheidsonderzoek

Ongelezen bericht door Stefan »

Hefstblaadje schreef: 20 okt 2017, 11:46
Skipperje schreef: 20 okt 2017, 11:44 In onze afkortingenlijst komt BGO wel voor, maar niet met een uitleg die past bij deze vraag. Ik zelf denk: Bedrijfs Geneeskundig Onderzoek, maar kan herfstblaadje aangeven of dat klopt?
Excuses, betrouwbaarheid & geschiktheidsonderzoek (het onderzoek aan het einde van de selectieprocedure)
Waarvoor is die selectieprocedure dan? Heb je een sollicitatie lopen bij een instantie? Kun je dit uitleggen?
Gebruikersavatar
Mir81
Toplid
Toplid
Berichten: 438
Lid sinds: 11 aug 2017, 16:10
Geslacht:
Leeftijd: 42
Contact:

Re: Zorgen betrouwbaarheid & geschiktheidsonderzoek

Ongelezen bericht door Mir81 »

Vermoed dat dit betrekking heeft op een lopende procedure bij de politie.
Harry
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Berichten: 155
Lid sinds: 17 jan 2017, 05:50
Geslacht:
Contact:

Re: Zorgen betrouwbaarheid & geschiktheidsonderzoek

Ongelezen bericht door Harry »

Ik heb zo een idee dat hij bij de baas heeft gesolliciteerd en na zijn LEG aan het wachten is op uitslag van BGO door VIK.

Of het gebruik van XTC invloed heeft, geen idee. Een blowtje toen je 14 was lijkt me van niet.
Gebruikersavatar
DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Berichten: 3704
Lid sinds: 27 jun 2005, 17:05
Geslacht:
Leeftijd: 36
Contact:

Re: Zorgen betrouwbaarheid & geschiktheidsonderzoek

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Wees er open en eerlijk over. Ik denk niet dat dit een probleem zal worden. Iedereen heeft jeugdzondes gehad en zolang je de onderzoeker er van overtuigd dat het daarbij gebleven is, zal het vooral een stukje ervaring zijn dat je in je loopbaan kan meenemen. Bij de politie wordt eerlijkheid juist gewaardeerd. Door dit aan te geven laat je juist zien dat je niets wilt verbergen.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Gebruikersavatar
Eenstreper
Infopolitie Gast

Re: Zorgen betrouwbaarheid & geschiktheidsonderzoek

Ongelezen bericht door Eenstreper »

Eerlijkheid duurt het langst.

Ik heb ongeveer dezelfde historie als jij en heb dit ook eerlijk aangegeven. Ook in het gesprek dat volgde na het onderzoek.
Toen ik aangaf in het verleden op een festival weleens XTC gebruikt te hebben, gaf de medewerker aan dat ik niet de enige was en ging door naar het volgende onderwerp.

No worries.
Gebruikersavatar
Herfstblaadje
Infopolitie Gast

Re: Zorgen betrouwbaarheid & geschiktheidsonderzoek

Ongelezen bericht door Herfstblaadje »

Bedankt voor al jullie antwoorden.

Inderdaad, eerlijkheid duurt het langst en dat wil ik ook vooral zijn. Ik heb het al aangegeven tijdens mijn LGE en zelfs tijdens bewust blauw dacht ik. Ik kan duidelijk toelichten dat dat echt 'toen' was en nu totaal niet meer van toepassing is op mij.

De 'waarom' (ik destijds die keuzes gemaakt heb) vind ik wat lastiger. Ik was jong, ik was nog niet dermate volwassen en serieus, dacht nog niet goed na over de eventuele consequenties/risico's (op dat moment en in de toekomst), was nieuwsgierig en dacht op dat moment 'waarom niet', dat zou mijn antwoord zijn.

Van groepsdruk of iets dergelijks was absoluut geen sprake en de mensen van toen staan nu ver van mij af.
Wat betreft die 'wietpas', ik heb ook dat eerlijk ingevuld. Zelf had ik er niet eens meer echt bij stil gestaan, zeker omdat ik die a. nooit gebruikt heb en b. het puur en alleen een registratie op een formuliertje was om binnen te mogen komen, wat ik al zei: ik was net 18 en had het 'goede' plan om te doen wat ik met 17 nog niet mocht. Ik heb daar nooit wat gekocht of genuttigd of uberhaupt 1 stap binnen gezet na die betreffende dag, toch wilde ik dit er wel graag bij vermelden zodat het achteraf geen verrassing is.

Ik probeer me er niet al teveel zorgen over te maken, zeker gezien het feit dat er verder op die boete na, he-le-maal niks geks te vinden is over mij of mn omgeving. Helaas wil dit nog niet echt lukken omdat dit iets is wat ik écht graag wil en bang ben dat bepaalde keuzes van jaren (dit alles speelt zich af rond 2013) geleden nu roet in het eten gooien. Dus jammer genoeg maak ik me (hoop ik) meer zorgen dan eigenlijk nodig is..
Gebruikersavatar
JJ30
Infopolitie Gast

Re: Zorgen betrouwbaarheid & geschiktheidsonderzoek

Ongelezen bericht door JJ30 »

Gewoon eerlijk vermelden en vertellen. Men kijkt vooral hoe je nu bent en of je geleerd heb van eventuele foute keuzes enz. Ik heb meer op mijn kerfstok en ben ook door de BGO gekomen.
Gesloten