Kans om in de toekomst een grijze pas te krijgen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Devlin
Infopolitie Gast

Kans om in de toekomst een grijze pas te krijgen

Ongelezen bericht door Devlin »

Ik heb een vraag, ik heb binnenkort mijn eind examen voor beveiliging niveau 2, hierna wil ik gaan werken als mobiele surveillant, alleen ik heb ongeveer 3-4 maanden geleden, een strafbaar feit gepleegd niet heel ernstig, ik heb eventjes in de cel gezeten, en ik was er kapot van ik was erg overstuur en emotioneel van slag van, ik had nogal veel spijt, dit staat ook in mijn verklaring, ook heb ik er van geleerd en zal ik geen misdaad of iets strafbaars plegen, nu is mijn vraag als ik in november-december voor een baan solliciteer wel een grijze pas krijg?? Beveiliging is gewoon wat ik dolgraag wil doen
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16670
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Kans om in de toekomst een grijze pas te krijgen

Ongelezen bericht door Frans »

Devlin schreef: 27 sep 2017, 16:46 Ik heb een vraag, ik heb binnenkort mijn eind examen voor beveiliging niveau 2, hierna wil ik gaan werken als mobiele surveillant, alleen ik heb ongeveer 3-4 maanden geleden, een strafbaar feit gepleegd niet heel ernstig, ik heb eventjes in de cel gezeten, en ik was er kapot van ik was erg overstuur en emotioneel van slag van, ik had nogal veel spijt, dit staat ook in mijn verklaring, ook heb ik er van geleerd en zal ik geen misdaad of iets strafbaars plegen, nu is mijn vraag als ik in november-december voor een baan solliciteer wel een grijze pas krijg?? Beveiliging is gewoon wat ik dolgraag wil doen
Ik heb l, met alle respect, eventjes doorgestreept wat niet echt relevant is aan je vraag...

Dan wordt je vraag ook ineens een stuk duidelijker... ;)

Ze zullen datgene wat is gebeurd dus wel meenemen als je een VOG gaat aanvragen... en die heb je nodig als je een grijze pas wil hebben.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
Devlin
Infopolitie Gast

Re: Kans om in de toekomst een grijze pas te krijgen

Ongelezen bericht door Devlin »

Maar is er kans dat ik mijn grijze pas zal krijgen,
Gebruikersavatar
rai
Moderator
Moderator
KMAR
Berichten: 7385
Lid sinds: 06 jul 2004, 21:54
Locatie: Regio Rotterdam Rijnmond
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contact:

Re: Kans om in de toekomst een grijze pas te krijgen

Ongelezen bericht door rai »

Dat zal helemaal afhankelijk zijn van het strafbare feit waarvoor je in de cel gezeten hebt.

Je spreekt zelf over "niet heel ernstig", alleen dat is een ruime persoonlijke interpretatie.
De ene vind een diefstalletje niet heel ernstig, terwijl een andere een bon voor fout parkeren al heel ernstig vind.

Kortom, helemaal afhankelijk van het strafbare feit, de wijze hoe het afgedaan is etc.
En bij een VOG wordt gekeken naar het strafbare feit in relatie tot de reden van aanvraag.
Niet elke VOG is gelijk, de aanvraag voor iemand die in de beveiliging wil gaan werken zal uitgebreider bekeken worden dan bv. iemand die hem nodig heeft omdat hij als vrijwilliger bij een voetbalvereniging aan de slag gaat als terreinknecht die voor aanvang van de wedstrijden de hoekvlaggen op de daarvoor bestemde plekken plaatst.
KaaDee
Stamgast
Stamgast
Berichten: 1309
Lid sinds: 28 mar 2012, 23:19
Contact:

Re: Kans om in de toekomst een grijze pas te krijgen

Ongelezen bericht door KaaDee »

De vraag stellen is hem beantwoorden.

Niemand kan het hier met zekerheid zeggen, maar ik denk ook niet dat iemand je veel kans geeft.
Oost-Nederland | GLM
Gebruikersavatar
DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Berichten: 3709
Lid sinds: 27 jun 2005, 17:05
Geslacht:
Leeftijd: 36
Contact:

Re: Kans om in de toekomst een grijze pas te krijgen

Ongelezen bericht door DiNozzo »

KaaDee schreef: 27 sep 2017, 19:57Niemand kan het hier met zekerheid zeggen, maar ik denk ook niet dat iemand je veel kans geeft.
De Beleidsregels particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus 2014

Wetstekst

De toestemming aan een beveiligingsorganisatie of recherchebureau om personen te werk stellen, zoals bedoeld in artikel 7, eerste, tweede en derde lid, van de wet wordt onthouden indien:

a) de betrokkene binnen vier jaar voorafgaande aan het moment van toetsing is veroordeeld wegens het plegen van een misdrijf waarbij een (on)voorwaardelijke geldboete is opgelegd, dan wel een strafbeschikking of een transactie wegens het plegen van een misdrijf van het Openbaar Ministerie heeft aanvaard, of
b) de betrokkene binnen acht jaar voorafgaande aan het moment van toetsing is veroordeeld wegens het plegen van een misdrijf waarbij een (on)voorwaardelijke vrijheidsstraf of taakstraf is opgelegd[/b], of
c) op grond van andere omtrent betrokkene bekende en relevante feiten kan worden aangenomen dat deze onvoldoende betrouwbaar is om voor een beveiligingsorganisatie of een recherchebureau werkzaamheden te verrichten dan wel onvoldoende betrouwbaar is om de belangen van de veiligheidszorg of de goede naam van de bedrijfstak niet te schaden.
Nu is het aan TS om onze nieuwsgierigheid te stillen ;).
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Gesloten