De verklaring kan ook eerder gegeven zijn door de verdachte (zoon), b.v. terwijl zij naar de woning liepen om de ID te halen, of vlak na de staande houding. Dit behoeft niet te gebeuren nadat de ID kaart is overhandigd. Ik ga er ook gemakshalve vanuit dat de stadswacht (BOA) dit ook heeft gedaan.
Wat zegt u zoon ?
Maar goed. Ook ik moet vanaf hier gissen en was het makkelijker geweest om dit terstonds aan de stadswachter te vragen.
niet opruimen hondenpoep
Moderator: Moderatorteam
-
van the Hill
- Roepnaam: Jo
- Geslacht:
- Leeftijd: 48
Re: niet opruimen hondenpoep
Blijkt daarbij dat het bestaan van ernstige bezwaren op relatief lichte gronden mag worden aangenomen (NJ 1975, 207).
-
RNA TS
- Infopolitie Gast
@MWB, zo lees ik het niet. Het enige wat ik er uit begrijp is dat e.e.a. m.b.t. de identiteitkaart is afgehandeld met moeder. Ik lees niets over dat moeder heeft verklaard.
Zoals ik in mijn reactie stel is het best vreemd dat de zoon 'bang in de kamer zit' en vind ik de reactie 'dat het niet kan' van de BOA dus ook niet vreemd, normaal gesproken handel je zoiets zelf af met de betrokkene.
Bovendien mag ik toch hopen dat een BOA, agent of wie dan ook niet de verklaring van moeder op de bekeuring van zoonlief schrijft!
Zoals ik in mijn reactie stel is het best vreemd dat de zoon 'bang in de kamer zit' en vind ik de reactie 'dat het niet kan' van de BOA dus ook niet vreemd, normaal gesproken handel je zoiets zelf af met de betrokkene.
Bovendien mag ik toch hopen dat een BOA, agent of wie dan ook niet de verklaring van moeder op de bekeuring van zoonlief schrijft!
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Hoe dan ook, zoonlief heeft ergens een overtreding gepleegd en is daarvoor bekeurd. Of hij, onderweg naar huis, nou wel of geen verklaring heeft afgelegd, allemaal prima..
Voor de overtreding is 't al niet meer interessant; daar heb je geen verklaring voor nodig..
Dus waar maken we ons nu eigenlijk druk om?
Voor de overtreding is 't al niet meer interessant; daar heb je geen verklaring voor nodig..
Dus waar maken we ons nu eigenlijk druk om?
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
mwb TS
- Infopolitie Gast
Om deze vraag:
Is een en ander nu wel rechtsgeldig??