hallo beste mensen
hoe is de wet geving als je mensen ophaald en dat doet op een laad en los plaats ?
rikje
laad en los plaats
Moderator: Moderatorteam
Re: laad en los plaats
Om passagiers te laten in- en/of uitstappen mag je op een laad- en losplaats stoppen en je passagiers direct laten in- of uitstappen. De passagiers moeten dus als het ware al staan te wachten.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
-
rikje TS
- Infopolitie Gast
volgens de politie op schiphol is het alleen voor goederen en niet om snel mensen laten instappen
waar kan ik vinden wat er in de wet staat
rikje
rikje
- Hilde
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 60
Stond je te wachten op de mensen?
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Zoals al aangegeven mag je op laad- en losplaatsen niet parkeren. En zolang je uitsluitend (en snel) passagiers laat in- cq uitstappen, ben je ook niet aan 't parkeren.
ac. parkeren: het laten stilstaan van een voertuig anders dan gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt tot het onmiddellijk in- of uitstappen van passagiers of voor het onmiddellijk laden of lossen van goederen;
Nu barst 't op Schiphol echter niet van de laad- en losplaatsen. Stond u niet gewoon bij 'vertrek' of 'aankomst'? Direct voor de hal dus?
Wetstekst
RVV 1990ac. parkeren: het laten stilstaan van een voertuig anders dan gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt tot het onmiddellijk in- of uitstappen van passagiers of voor het onmiddellijk laden of lossen van goederen;
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
roadtrain TS
- Infopolitie Gast
Bij vertrek zo'n beetje tegenover deur 2 is een laad/losplaats.........zijlvaart67 schreef:Zoals al aangegeven mag je op laad- en losplaatsen niet parkeren. En zolang je uitsluitend (en snel) passagiers laat in- cq uitstappen, ben je ook niet aan 't parkeren.Nu barst 't op Schiphol echter niet van de laad- en losplaatsen. Stond u niet gewoon bij 'vertrek' of 'aankomst'? Direct voor de hal dus?Wetstekst
RVV 1990
ac. parkeren: het laten stilstaan van een voertuig anders dan gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt tot het onmiddellijk in- of uitstappen van passagiers of voor het onmiddellijk laden of lossen van goederen;
Een laad-losplaats wordt in nederland (en dus ook op schiphol) en zelfs in heel eruopa aangegeven met hetzelfde bord (E7)rikje schreef:volgens de politie op schiphol is het alleen voor goederen en niet om snel mensen laten instappen
rikje
Er bestaat echter geen definitie van laden/lossen, er bestaat WEL een definite van parkeren.
Wetstekst
Parkeren is alles, behalve de tijd die nodig is EN gebruikt wordt voor het direct in/uit laten stappen van personen OF het direct laden/lossen van goederenU mag NIET parkeren op een laad/losplaats, dat moge duidelijk zijn. Wanneer parkeert u? Op het moment dat u NIET bezig bent met het DIRECT in/uit laten stappen van personen. Ik stel me dat, vooral op schiphol voor... U haalt de buurvrouw op, die whatsapp't net: "Hey kees, ja hoor, we hebben de bagage, we zijn op weg naar de uitgang" en verhip, u stopt net op de laad/losplaats. U ziet ze in de verte al lopen met hun kar vol met spullen, vuile kleding en tassen vol souvenirs..... U stopt, stapt alvast uit, zwaait alvast naar de kids...die zwaaien terug. Moment nog, straat oversteken, het is druk, even wachten.........spullen inladen en hopla, naar huis, onderweg genietend van de vakantieverhalen....
En in dit hele verhaal bent u dus keurig aan het PARKEREN geweest op de laad/loshaven, hoe vreemd dat ook klinkt en hoe menselijk de situatie ook is en waarschijnlijk dagelijks 10-tallen malen voor zal komen op een luchthaven als schiphol.
We kunnen aan de hand van de vraag die u stelt niet kijken naar het menselijk aspect, u vraagt naar de regels, de regels zeggen dat u parkeert als u 1 seconde iets anders doet dan in/uit laten stappen en jurisprudentie zegt dat die tijd (zelfs die ene seconde) heel strict genomen moet worden....