reflecterende sticker op autoraam

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Fietser2 TS
Infopolitie Gast

Re: reflecterende sticker op autoraam

Ongelezen bericht door Fietser2 »

Skipperje schreef:
Fietser2 schreef:Ik heb de indruk dat je 2 termen door elkaar haalt.
Ik haal niets door elkaar. Ik leg alleen wetgeving uit en vertel dat extra reflectie niet strafbaar is. Maar ik ben er ook van overtuigd dat stickers zowel reflecterend zijn als retroreflecterend. Ik acht de kans daarom best groot dat de stickers van TS gewoon reflecterend zijn.

Piet
Ik heb het tegen broeder23 maar meen nu dus te begrijpen dat ik mijn reactie aan jou gericht had. Dat is dus niet het geval.
Tegen reflecterende stickers kan de wetgeving volgens mij geen bal doen.

broeder23 wil dat het wat meer opvalt en dat 'het een beetje reflecteert' zonder dus dat het een kerstboom hoeft te zijn. Ik krijg daarbij de indruk dat het niet zo heftig hoeft te reflecteren als retroreflectie als verkeersborden.
Als iemand het heeft over een beetje reflecterend dan kan ik de vraag niet goed volgen gezien zijn auto zelf ook al reflecterend is. Verschil is alleen dat z'n nummerplaten retroreflecterend zijn, wat meer opvalt. Gewone (reflecterende) bestickering is gewoon volledig legaal (behalve misschien als de vormen van bijvoorbeeld politie worden toegepast). Pas bij retroreflectie gaat de wet wel ingrijpen en beperkingen stellen aan de kleur.

Maar goed, dan zal broeder23 dus toch even duidelijk aangeven wat hij nou wil. Goed, het moet opvallen. Maar dat reflecterend, volgens mij heeft hij niet helemaal in de gaten wat nou reflecterend is en wat retroreflecterend.
Vaak worden bepaalde termen nogal eens door elkaar gehaald zoals fosforiserend en fluoriserend maar zo ook reflectie en retroreflectie en ik heb de indruk dat hij dus toch enige verwarring heeft bij die laatste 2 termen.
Fietser2 TS
Infopolitie Gast

en ik had zo te zien even beter moeten lezen want een deel heb jij (Skippertje/Piet) al uitgelegd :roll: maar blijft wel staan dat ik het dus tegen de TS had.
broeder23 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door broeder23 »

Ik denk dat ik het inderdaad door elkaar haal.

Ik bedoel zoals eerder gezegd werd inderdaad een sticker die het licht terug kaatst waar het vandaan kwam (retro reflectie)

Dus dan word het als volgt:

retroreflectie sticker met de tekst Rally Marshal (witte tekst) maximaal 5,5 cm hoog en z'n 43 cm lang.

Sorry voor de verwarring die ik veroorzaakt heb.
Fietser2 TS
Infopolitie Gast

Als ik het topic zo lees, krijg ik de indruk dat dat dus niet mag maar mogelijk wel als je het in amberkleur uitvoert; zie daarvoor het bericht van MotoRon (3e bericht in dit topic)
Gesloten