vissen zonder bekeuring

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Martien TS
Infopolitie Gast

vissen zonder bekeuring

Ongelezen bericht door Martien »

Mijn zoon en zijn vriend wilden gaan vissen. ( ze hadden geen vergunning om in dit water te vissen) Ze hadden hun hengels nog langs de kant liggen en waren die klaar aan het maken.
Ze zijn toch door een ambtenaar bekeurd .Hij zei dat ze wilde gaan vissen en dat dit hetzelfde is dan dat ze aan het vissen zijn.
KAn dit, zonder dat ze hun hengels in het water hadden ??
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: vissen zonder bekeuring

Ongelezen bericht door SWAT »

Waarvoor hebben ze precies een bekeuring gekregen? Voor het niet op eerste vordering tonen van de visakte of vergunning om te vissen of voor het vissen zonder visakte en/of vergunning?
Stay safe out there.
Flik
Inventaris
Aspirant
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 50

Ongelezen bericht door Flik »

definitie van vissen:
-te water brengen, te water hebben, lichten of ophalen van vistuig.
-op andere wijze pogen vis te bemachtigen.
-uitzaaien of uitzetten van "vis".

Als de hengels nog niet klaar waren, dan was er dus nog geen sprake van vissen mijns inziens.
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

Wetstekst

Art. 55 Visserijwet 1963
1. Ieder, die de visserij uitoefent of pleegt uit te oefenen, is verplicht op eerste vordering van een opsporingsambtenaar:
a. deze ambtenaar in de gelegenheid te stellen zijn vaartuig te betreden;
b. ter inzage af te geven de op grond van het bepaalde bij of krachtens deze wet voor de uitoefening van de visserij vereiste akten, vergunningen, schriftelijke toestemmingen, huurovereenkomsten en andere bescheiden, waarvan inzage naar het redelijk oordeel van deze ambtenaar voor de vervulling van zijn taak nodig is;
c. uitstaand vistuig te lichten;
d. gesloten viskaren te openen;
e. anderszins de medewerking te verlenen, welke deze ambtenaar voor de vervulling van zijn taak behoeft.
2. Overtreding van het bij het vorige lid bepaalde wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste een maand of geldboete van de tweede categorie.
3. De feiten strafbaar gesteld bij dit artikel worden als overtreding beschouwd.
Volgens mij is het klaarleggen van hengels iets wat als 'pleegt te vissen' kan worden aangemerkt.
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

Als een hengel vangklaar op de oever ligt wordt dit gezien als een hengel waarmee men aan het vissen is.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
Martien TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Martien »

De bekeruring was voor het vissen zonder vergunning.
90 euro !!!
Herr_Leo TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Herr_Leo »

De bekeuring is terecht (zie uitspraken botje en guido), maar het blijft zonde geld.
marinus TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door marinus »

Guido schreef:

Wetstekst

Art. 55 Visserijwet 1963
1. Ieder, die de visserij uitoefent of pleegt uit te oefenen, is verplicht op eerste vordering van een opsporingsambtenaar:
b. ter inzage af te geven de op grond van het bepaalde bij of krachtens deze wet voor de uitoefening van de visserij vereiste akten, vergunningen, schriftelijke toestemmingen, huurovereenkomsten en andere bescheiden, waarvan inzage naar het redelijk oordeel van deze ambtenaar voor de vervulling van zijn taak nodig is;
e. anderszins de medewerking te verlenen, welke deze ambtenaar voor de vervulling van zijn taak behoeft.
2. Overtreding van het bij het vorige lid bepaalde wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste een maand of geldboete van de tweede categorie.
3. De feiten strafbaar gesteld bij dit artikel worden als overtreding beschouwd.
Volgens mij is het klaarleggen van hengels iets wat als 'pleegt te vissen' kan worden aangemerkt.

stel dat ik voor een foto of zo mijn kleinzoon van 8 achter het stuur van mijn auto zet, gordel om net echt is dit dan ook het klaar maken om te gaan rijden.
is iest Abstracter natuurlijk maar even om het principe.

ander voorbeeld . iemand loop met een koevoet over straat met de bedoeling ergens in te breken , kan hij hiervoor bekeurd worden nog voordat hij de daad gepleegt heeft??
Marinus
Fer
Inventaris
Agent
Hoofdagent

Ongelezen bericht door Fer »

marinus schreef:
Guido schreef:

Wetstekst

Art. 55 Visserijwet 1963

stel dat ik voor een foto of zo mijn kleinzoon van 8 achter het stuur van mijn auto zet, gordel om net echt is dit dan ook het klaar maken om te gaan rijden.

ander voorbeeld . iemand loop met een koevoet over straat met de bedoeling ergens in te breken , kan hij hiervoor bekeurd worden nog voordat hij de daad gepleegt heeft??
Marinus
Ik vind het neer leggen van de hengels om te gaan vissen en een klein kind achter het stuur plaatsten terwijl er iemand een foto maakt appels met peren vergelijken. De intentie van de hengels is duidelijk, de intentie van het maken van de foto ook.

Het over straat lopen met een koevoet KAN idd strafbaar gesteld zijn. Dit staat in de plaatselijke APV beschreven.
Als je gaat slapen met een jeukend gat, sta je op met een stinkende vinger.
marinus TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door marinus »

Fer schreef:
marinus schreef:
Guido schreef:

Wetstekst

Art. 55 Visserijwet 1963

Marinus
Ik vind het neer leggen van de hengels om te gaan vissen en een klein kind achter het stuur plaatsten terwijl er iemand een foto maakt appels met peren vergelijken. De intentie van de hengels is duidelijk, de intentie van het maken van de foto ook.

Het over straat lopen met een koevoet KAN idd strafbaar gesteld zijn. Dit staat in de plaatselijke APV beschreven.
even voor de duidelijkheid ben ik het eens met het feit dat het klaarleggen van de hengels kan worden opgevat als het feitelijk willen gaan gaan vissen maar het is geen heterdaadtje ik zoek even de grens. vergeet het foto toestel en zie het plaatje met kind desnoods 14 jaar op de parkeerplaats van een winkel centrum evt ook nog met draaiende motor.
marinus
koopman TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door koopman »

Marinus, de hengels klaarleggen of klaarmaken dan moet jeje afvragen van wat is het doel??
En dat zonder een vergunning of vispas te hebben.
Het doel van een kind achter het stuur zie ik niet als een doel om te gaan rijden.
En als iemand bezig is met een strafbaar feit en jij ondekt dat, dan kan je spreken over een heterdaad.
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

En voor dit topic ook verzand in niet ter zake dienende vergelijkingen en zo het verhaal van TS laat ondersneeuwen gaat deze dicht.
Gesloten