Wapenvergunning - Zwaarden

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Sean
Infopolitie Gast

Re: Wapenvergunning - Zwaarden

Ongelezen bericht door Sean »

Hilde12 schreef:Hallo,
Hier het antwoord van het infodouane forum.
De lange rij cijfers vóór het percentage is de goederencode.

Declarant schreef:Volgens mij 9705000090 0% voor Sierzwaarden
9307000000 1.7% voor 'gewone' zwaarden en dergelijke

19% BTW
(ps. je kunt hier geen rechten aan ontlenen)
Dus het is 19% BTW, en dan nog iets met die goederencode? Wat is daarmee?

Sean
Botje
OnTroerend goed
OnTroerend goed

Ongelezen bericht door Botje »

Met de goederencode is niets. Alle goederen (maar dan ook echt alle die je kunt bedenken) hebben in de grote boze douanebijbel (de HBI) een code. Achter deze code staan de diverse maatregelen die van toepassing kunnen zijn. In dit geval is dat voor sierzwaarden alleen de BTW en voor andere zwaarden het percentage invoerrecht en de BTW. Bij weer andere goederen kan er sprake zijn van een vergunning, landbouwheffingen, anti-dumping heffingen etc.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
Sean
Infopolitie Gast

Botje schreef:Met de goederencode is niets. Alle goederen (maar dan ook echt alle die je kunt bedenken) hebben in de grote boze douanebijbel (de HBI) een code. Achter deze code staan de diverse maatregelen die van toepassing kunnen zijn. In dit geval is dat voor sierzwaarden alleen de BTW en voor andere zwaarden het percentage invoerrecht en de BTW. Bij weer andere goederen kan er sprake zijn van een vergunning, landbouwheffingen, anti-dumping heffingen etc.
Oh, dat scheelt alweer. Ben ik even blij dat ik niks met vuurwapens heb :P Als ik ooit bij de politie ga werken, mogen ze we eerst wel een set zwaarden in mijn handen douwen voor ik de straat op ga :P

Dankjulliewel allemaal, ik ben hier heel blij mee :thanks: :thanks: :thanks:

Jesses, die thanks-emoticon lijkt wel een paaldanser xD

Voor zover ik weet heb ik genoeg informatie. Dankjulliewel. Ik kan niet wachten tot mijn 18e verjaardag :lol:

Sean
drakonian
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door drakonian »

-Een beetje late reactie, maar ik had ff een paar drukke daagjes achter de rug.-
Viper schreef:(..) De toestemming van de ouders is in de wapenwetgeveing helemaal niet relevant. Als pa een zwaard in de woonkamer heeft hangen dan heeft de minderjarige zoon dit zwaard voorhanden.
Dit is m.i. een beetje scheef. Stel nou dat Pa een vergunning heeft.
Dan heeft Pa een 100% legaal zwaard, dat voor de minderjarige mensen die in huis wonen illegaal is?
Dat klopt toch niet helemaal? :roll:
Viper
Stamgast
Stamgast
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door Viper »

Om te beginnen heeft pa helemaal geen vergunning nodig. Pa moet er zorg voor dragen dat zijn minderjarige kinderen het cat.4 wapen niet voorhanden hebben. Dit kan hij doen door het zwaard (of luchtbuks etc.) in een afgesloten kast te zetten waarvan alleen pa de sleutel heeft.

Hier is helemaal niets scheef aan. De wetgever wil niet hebben dat minderjarigen de beschikking hebben over wapens.
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.
Sean
Infopolitie Gast

En als ik op mijn 18e een zwaard koop, maar mijn zusje is nog maar 15, ligt het dan bij mij voorhanden, ook als mijn kamer elke keer als ik er niet ben op slot gaat? Dat zou betekenen dat ik nog 6 jaar moet wachten, en zo lang heb ik geen geduld. Ik moet me er nu zelf al van weerhouden er een te kopen :?

Sean
Viper
Stamgast
Stamgast
Geslacht:

Als je het perfect in orde wil hebben koop (of maak) je een vitrinekastje wat je met een slot kan afsluiten.
Sean
Infopolitie Gast

Viper schreef:Als je het perfect in orde wil hebben koop (of maak) je een vitrinekastje wat je met een slot kan afsluiten.
Dat zou op zich niks uitmaken, dan is het wapen alsnog voorhanden, toch? Dan houd ik hem liever los op mijn kamer. Ik houd er nogal van om even een zwaard uit de schede te halen, en even bewonderen. Ik ben geloof ik verslaafd aan zwaarden :P

Sean
Sean
Infopolitie Gast

Mag ik jullie nog één keer lastig vallen met een vraag? Hoevaak wordt van verkoper naar koper de leeftijd van de laatstgenoemde gecheckt? Nogmaals bedankt voor alle informatie :thanks:

Sean
Sean
Infopolitie Gast

Sean schreef:Mag ik jullie nog één keer lastig vallen met een vraag? Hoevaak wordt van verkoper naar koper de leeftijd van de laatstgenoemde gecheckt? Nogmaals bedankt voor alle informatie :thanks:

Sean
Als jullie hier antwoord op zouden kunnen geven, zou ik er erg blij mee zijn. Vallen houten zwaarden ook onder de WWM? Zo ja, dan zou je elk stuk hout onder de WWM kunnen rekenen, nietwaar?

Als jullie deze 2 vragen nog kunnen beantwoorden, zijn jullie van me af, beloofd :)

:thanks:
Sean
Viper
Stamgast
Stamgast
Geslacht:

Als het goed is zal een winkelier bij ook maar de geringste twijfel controleren of je 18 bent. Een wapenhandel heeft een erkenning voor het verkopen van wapens nodig en als hij handeld in strijd met de wet is de kans aanwezig dat zijn erkenning wordt ingetrokken en als gevolg daarvan zijn winkel kan sluiten.

Houten zwaarden vallen niet onder de WWM. Zulke houten zwaarden worden onder andere gebruikt bij Aikido. Je kunt ze zonder problemen online bestellen. Voor houten zwaarden geldt hetzelfde als voor alle andere normale voorwerpen. Elk willekeurig voorwerp kan onder bepaalde omstandigheden worden aangemerkt als een wapen.

Als jij je een houten zwaard koopt en dit normaal op je kamer hebt, hoef je je nergens bang voor te maken.
Sean
Infopolitie Gast

Viper schreef:Als het goed is zal een winkelier bij ook maar de geringste twijfel controleren of je 18 bent. Een wapenhandel heeft een erkenning voor het verkopen van wapens nodig en als hij handeld in strijd met de wet is de kans aanwezig dat zijn erkenning wordt ingetrokken en als gevolg daarvan zijn winkel kan sluiten.

Houten zwaarden vallen niet onder de WWM. Zulke houten zwaarden worden onder andere gebruikt bij Aikido. Je kunt ze zonder problemen online bestellen. Voor houten zwaarden geldt hetzelfde als voor alle andere normale voorwerpen. Elk willekeurig voorwerp kan onder bepaalde omstandigheden worden aangemerkt als een wapen.

Als jij je een houten zwaard koopt en dit normaal op je kamer hebt, hoef je je nergens bang voor te maken.
Wederom ben je weer mijn reddende engel :) :thanks: alot!

Allemaal trouwens ;) Allemaal :thanks:

Sean
rai
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht:
rai
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »