onpartijdig?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast067
Infopolitie Gast

onpartijdig?

Bericht door Gast067 » 03 jun 2008, 13:10

Ik heb helaas te maken gehad met een wijkagent die ver van onpartijdig was en geheel de kant van de ander koos, en toen hij aankwam, ( ik had hem nooit eerder in de wijk gezien of daarna nog gezien) bij mij was ik ziek en toen ik dat zei negeerde hij dat geheel zonder aan te geven of hij dan beter op een andere dag terug kon komen. En hij werd alleen maar grof toen ik moest gaan liggen en de deur dicht wou doen. Dat werd niet geaccepteerd.
En is dat nu een voorbeeld van hoe wijkagenten zijn?
Ik zal nooit zeggen dat hij mij kant had 'moeten' kiezen maar hij had geen enekel partij mogen kiezen. Hij maakte de situatie ver van beter in ieder geval.

Flik
Inventaris
Inventaris
Aspirant
Geslacht:
Leeftijd: 43
Contacteer:

Re: onpartijdig?

Bericht door Flik » 03 jun 2008, 13:17

Wij weten hier natuurlijk niet, wat er allemaal heeft gespeeld bij u in de wijk. Wat de voorgeschiedenis is geweest. Wat u kunt doen, is een keer een gesprek aanvragen met die wijkagent en een en ander met hem nog een keer bespreken. Als u daar behoefte aan heeft tenminste. Wellicht dat dat de lucht klaart.

Hoogvlieger
Infopolitie Gast

Bericht door Hoogvlieger » 03 jun 2008, 13:17

Hallo Gast,

In uw uiteenzetting beschrijft u de situatie niet noch stelt u een vraag. Wellicht kunt u het een en ander verduidelijkheden?

Wanneer u een klacht heeft over het optreden van de politie dan raad ik u aan in contact te treden met de desbetreffende agent, zodat u een gesprek kunt aangaan. Indien dit niet het gewenste resultaat oplevert dan zijn er nog andere mogelijkheden waarmee u uw ongenoegen kunt uiten.

Gast
Infopolitie Gast

Bericht door Gast » 03 jun 2008, 13:30

Het is een te lang verhaal om geheel de voorgeschiedenis op te schrijven, maar er staat duidelijk een vraag in, of dat nu een voorbeeld is van hoe wijkagenten zijn, een kant kiezend en niet bepaald meelevend optredend.
Ik heb een geheel ander beeld van wat een wijkagent een goede wijkagent maakt.
Voor mij zou een wijkagent zich ten eerste vaker door de wijk 'moeten' lopen ofzo. In gesprek gaan met de bewoners op een normale manier. En bovenal onpartijdig optreden in geval van ruzies. En ook naderhand beide partijen nog eens opzoeken om te kijken of er al iets verbeterd is.
Helaas is de wijkagent die hier wijkagent is dat geheel niet.

Een klacht erover indienen is geprobeerd maar die werd niet serieus genomen

foreverblue
Stamgast
Stamgast
Agent
Twitter: RA_Hendriks
Geslacht:
Leeftijd: 34
Contacteer:

Bericht door foreverblue » 03 jun 2008, 16:29

Beste gast,

laten we beginnen om vast te stellen dat een burenruzie geen probleem is wat bij de politie thuishoort. Tenzij het een 'heterdaad' situatie betreft en er onmiddellijk moet worden opgetreden.
Er zijn genoeg instanties die u kunnen helpen bij een langslepende kwestie. Denk daarbij aan een woningbouwvereniging, mediators, etc. In de loop der jaren is de politie echter een instrument geworden dat te gemakkelijk wordt gebeld voor allerlei zaken.

In dit geval vond de wijkagent het toch nodig om bij u langs te komen. Daarmee toont deze collega respect voor uw probleem, in mijn ogen. Waar u het niet mee eens bent is de afhandeling. U kunt de collega nogmaals benaderen en uw onvrede aankaarten. Voelt u zich werkelijk onjuist bejegend zult u contact moeten opnemen met een chef van de politie. Deze zal uw klacht opnemen.

eindelijk aangenomen
Infopolitie Gast

Bericht door eindelijk aangenomen » 03 jun 2008, 17:43

Het verhaal is te lang om de voorgeschiedenis op te schrijven. De vraag of alle wijkagenten dus zo zijn kan dan ook niet beantwoord worden.
En wie zegt dat de agent onpartijdig was? Wie weet was hij u niet al te vriendelijk gezind juist omdat hij onpartijdig was en dus dingen wist die voor nu een te lange voorgeschiedenis hebben om op te schrijven.

eindelijk aangenomen
Infopolitie Gast

Bericht door eindelijk aangenomen » 03 jun 2008, 17:45

Bij gebrek aan mogelijkheid tot wijzigen hier de gewijzigde tekst:
Het verhaal is te lang om de voorgeschiedenis op te schrijven. De vraag of alle wijkagenten dus zo zijn kan dan ook niet beantwoord worden.
En wie zegt dat de agent niet onpartijdig was?
Wie weet was hij u niet al te vriendelijk gezind juist omdat hij onpartijdig was en dus dingen wist die voor nu een te lange voorgeschiedenis hebben om op te schrijven.
Moderatoropmerking van Thijeleo
De wijzigmogelijkheid is alleen weggelegd voor diegenen, die lid worden van het forum.

Dopfel
Superlid
Superlid
Roepnaam: Jan Willem
Geslacht:
Leeftijd: 40
Contacteer:

Bericht door Dopfel » 03 jun 2008, 20:28

eindelijk aangenomen schreef:Wie weet was hij u niet al te vriendelijk gezind juist omdat hij onpartijdig was en dus dingen wist die voor nu een te lange voorgeschiedenis hebben om op te schrijven.
Maakt dat hem dan niet partijdig? :wink:

Naar TS toe:

Ieder mens is anders en reageert anders en ook dat is weer afhankelijk van de situatie. Uw vraag of ALLE wijkagenten zo zijn als in het geval van uw ervaring is dus wel te beantwoorden, namelijk met "Nee."

Kennelijk heeft u een minder prettige ervaring gehad met de wijkagent. Dat is vervelend genoeg. Wilt u dat probleem opgelost zien dan lijkt mij de beste manier om een gesprek aan te vragen met de bewuste wijkagent. Probeer dat dan niet in een verwijtende sfeer naar elkaar te laten verlopen maar geef aan hoe u het contact hebt ervaren en waarom u dat niet prettig vond. Ik neem aan dat de wijkagent dan zijn kant van het verhaal kan vertellen en dan moet u er samen toch uit kunnen komen? Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te worden maar je kunt wel elkaars standpunten respecteren. Zelfs de wijkagent kan niet iedereen te vriend houden.

Ik wens u daar succes mee.
Stultorum infinitus numerus est.

Baksteen
Infopolitie Gast

Bericht door Baksteen » 03 jun 2008, 23:55

Gast schreef: Ik heb een geheel ander beeld van wat een wijkagent een goede wijkagent maakt.
Voor mij zou een wijkagent zich ten eerste vaker door de wijk 'moeten' lopen ofzo. In gesprek gaan met de bewoners op een normale manier. En bovenal onpartijdig optreden in geval van ruzies. En ook naderhand beide partijen nog eens opzoeken om te kijken of er al iets verbeterd is.
Helaas is de wijkagent die hier wijkagent is dat geheel niet.
Heel vervelend dat u net de verkeerde heeft getroffen, normaal gesproken voldoen ze nl allemaal geheel aan dat beeld wat u hier schetst :ja: :ja: :ja:

Baksteen
Infopolitie Gast

Bericht door Baksteen » 03 jun 2008, 23:57

U vraagt om een waardeoordeel van ons, zonder te willen vertellen hoe de vork in de rand van de hoed steekt.

Dat gaat dus niet.

Gesloten