rijden zonder rijbewijs
Moderator: Moderatorteam
-
Marijke TS
- Infopolitie Gast
rijden zonder rijbewijs
hoi, ik heb een vraagje. mijn zusje heeft gisteren heel erg stom zonder te vragen in de auto gereden van haar vriend gereden en heeft toen een ongeluk gemaakt waaar verder geen anderen mensen bij betrokken zijn. Ze heeft die auto gepakt zonder te vragen en is nog maar 17 jaar. over een paar maanden gaat ze beginnen aan haar rijbewijs. kan dit ongeval problemen veroorzaken bij het halen van der rijbewijs ??
alvast bedankt voor het antwoord Grs Marijke
alvast bedankt voor het antwoord Grs Marijke
-
Kale TS
- Infopolitie Gast
Het zal niet direct consequenties hebben voor het behalen van het rijbewijs. Ze zal wel een redelijke boete krijgen. Rijden zonder rijbewijs, joyriding (mogelijk) veroorzaken van een ongeval. Dat zijn toch vrij ernstige zaken. Mogelijk dat het wel gevolgen kan hebben als ze straks haar rijbewijs heeft en er gebeurt weer iets. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
@Marijke's zusje: Foei. Tot zover de terechtwijzingen.
Vraag: Is er politie bij geweest, is er verzkering bij betrokken etc. etc. Kortom, een heel klein beetje meer info zou al een stuk schelen. Als ze op een verlaten landweg met de auto van haar vriend tegen een betonpaaltje heeft aangereden en er is NIEMAND bij geweest, dan is er in ieder geval geen reden tot paniek, maar ik vermoed dat het wat meer is.
edit: sjesus, Kale en Guido, zit ik een berichtje te tiepen, zijn jullie me allebei al vóór! Ik ga maar wat programmeren of zo.....
Vraag: Is er politie bij geweest, is er verzkering bij betrokken etc. etc. Kortom, een heel klein beetje meer info zou al een stuk schelen. Als ze op een verlaten landweg met de auto van haar vriend tegen een betonpaaltje heeft aangereden en er is NIEMAND bij geweest, dan is er in ieder geval geen reden tot paniek, maar ik vermoed dat het wat meer is.
edit: sjesus, Kale en Guido, zit ik een berichtje te tiepen, zijn jullie me allebei al vóór! Ik ga maar wat programmeren of zo.....
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
dan is het de vraag of de collegas procesverbaal hebben opgemaakt terzake het rijden zonder rijbewijs.
Ik denk haast wel dat dat gebeurd.
Wat justitie daarmee doet is vers 1, maar het zou zomaar kunnen dat de verzekeringsmaatschappij de schade gaat verhalen op uw zusje.
En dat kon wel eens vervelender gaan worden dan wat Justitie gaat doen.
Ik denk haast wel dat dat gebeurd.
Wat justitie daarmee doet is vers 1, maar het zou zomaar kunnen dat de verzekeringsmaatschappij de schade gaat verhalen op uw zusje.
En dat kon wel eens vervelender gaan worden dan wat Justitie gaat doen.
-
Kale TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
ze hebben dit genoteerd van die geen rijbewijs hebben en die politieagent zei dat ie het gunstig zou opstellen maarja das dan nog altijd de vraag en da de verzekering die gaat verhalan op me zusje hadden we al een beetje verwacht maar raakt me schoonbroer nou ok zijn no-claem kwijt die hij al opgebouwt heeft en heeft hij kans da ie meer moet betalan aan verzekering ??
fijn dat je zo snel antwoord geeft !!!
fijn dat je zo snel antwoord geeft !!!
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
Ik zou niet teveel hoop putten uit de toezegging van de agent, immers bepaalt justitie en niet de politie, en justitie is aardig duidelijk.
Als justitie een ontzegging tot het besturen van motorvoertuigen gaat eisen (OBM) dan mag uw zusje gedurende die periode ook geen rijlessen nemen.
Hoe het met de no-claimregeling zit is niets over te zeggen.
Politie en justitie hebben daar beide geen zeggenschap over, bel eens met de verzekeringsmaatschappij.
sterkte
Als justitie een ontzegging tot het besturen van motorvoertuigen gaat eisen (OBM) dan mag uw zusje gedurende die periode ook geen rijlessen nemen.
Hoe het met de no-claimregeling zit is niets over te zeggen.
Politie en justitie hebben daar beide geen zeggenschap over, bel eens met de verzekeringsmaatschappij.
sterkte
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
bedankt het is voor mij al een stuk duidelijker en nou wachten we maar af wat er verder gaan gebeuren. Ze is gewoon ontzettend stom geweest en nou zal ze de gevolgen daar van krijgen al ik het lekker lullig dat ouders toch weer voor de kosten opdraaien omdat ze minderjarig is.. maarja da regelen we wel weer onderling..
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
Ik snap uw zorgen, ik ga niet zeggen dat ze stom is geweest, dat weet u, en zijzelf wel.Anonymous schreef:bedankt het is voor mij al een stuk duidelijker en nou wachten we maar af wat er verder gaan gebeuren. Ze is gewoon ontzettend stom geweest en nou zal ze de gevolgen daar van krijgen al ik het lekker lullig dat ouders toch weer voor de kosten opdraaien omdat ze minderjarig is.. maarja da regelen we wel weer onderling..
Het is niet zo dat de ouder van een 17 jarige automatisch aansprakelijk wordt gesteld hoor.
tot 16 jaar is dat zo, tussen de 16 en 18 kan de jeugdigde zelf aansprakelijk gesteld worden als de ouders aan kunnen geven dat zij werkelijk geen schuld hebben, dat ze niets te verwijten valt.
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
JA dat komt onderling wel goed. En het verzekeringsverhaal staat overal buiten, wat betreft het cbr.
Is dit het eerste geintje, kan ik me niet voorstellen dat ze problemen krijgt met het halen van het rijbewijs. Maar....als dingen gaan stapelen, ook als ze dr rijbewijs heeft, wordt het vervelend.
Is dit het eerste geintje, kan ik me niet voorstellen dat ze problemen krijgt met het halen van het rijbewijs. Maar....als dingen gaan stapelen, ook als ze dr rijbewijs heeft, wordt het vervelend.
Wie rent, bekent!
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
-
Guido TS
- Infopolitie Gast