Guido schreef: toezichthouder
Ja, dat lijkt mij veel waarschijnlijker.
Moderator: Moderatorteam
Waarom kan je niet op kenteken verbaliseren als iemand geen helm op heeft?p.kortstra schreef:foreverblue schreef:- Geen helm op als motorrijder. NIET
- Geen helm op als bromfietser. NIET
dat gordel niet kan is omdat er bepaalde personen vrijstelling hebben voor de gordeldraagplicht.Marcje schreef:Omdat met het voertuig, waarop het kenteken zit, geen overtreding wordt gepleegd. Is hetzelfde als bijvoorbeeld het niet dragen van de autogordel. Dit kan ook niet op kenteken worden bekeurd.p.kortstra schreef:Waarom kan je niet op kenteken verbaliseren als iemand geen helm op heeft?foreverblue schreef:- Geen helm op als motorrijder. NIET
Piet
dat gordel niet kan is omdat er bepaalde personen vrijstelling hebben voor de gordeldraagplciht.[/quote]Guido schreef:Omdat met het voertuig, waarop het kenteken zit, geen overtreding wordt gepleegd. Is hetzelfde als bijvoorbeeld het niet dragen van de autogordel. Dit kan ook niet op kenteken worden bekeurd.Marcje schreef:Waarom kan je niet op kenteken verbaliseren als iemand geen helm op heeft?p.kortstra schreef:foreverblue schreef:- Geen helm op als motorrijder. NIET
Piet
zijlvaart67 schreef:Knutselsmurf schreef: Waarom zou dit bij een aanhanger of fietsendrager zonder kenteken (of met verkeerde kentekenplaat)
een probleem zijn om te bekeuren op kenteken ?
Als je opweg bent naar een buren ruzie of zo iets kan er tijdens het wachten bij een rood stoplicht
voldoende tijd zijn om het kenteken v/d auto te noteren.
Maar ik kan me dan best voorstellen dat je dan niet gaat uitstappen om een praatje te maken.
En als je nog enigszins respectvol benaderd wilt worden, dan doe je dit niet...
---Politieauto rijdt langs, politiemannen kijken boos en ja hoor, 6 weken later een bon op de deurmat...---
Hier bedank ik echt voor...