rich schreef:Ik hoopte eigenlijk op een soort van oplossing voor dit probleem.
Ik denk dat ik de conclusie kan trekken dat het hele justitiele apparaat niet in staat is een slachtoffer in dit soort situaties te beschermen in de minste zin van het woord. Ik denk ook dat veel agenten zich niet in de rol van een slachtoffer kunnen plaatsen en niet echt begrijpen wat angst kan betekenen. Zou het kunnen dat de opleiding van agenten hier wel eens bijgeschaaft moet worden?
Beste Abri,
Lees je eigen stukje tekst nou eens door en kijk eens goed naar de dingen die jij zomaar aanneemt zonder je verder verdiept te hebben in het vak van een diender.
Zou een diender niet weten wat angst is? Heb jij enig idee hoe de opleiding in elkaar steekt?
Verder moet je je ook realiseren dat het handig kan zijn dat je weet wat de rol van de verschillende mensen binnen een opsporingsonderzoek is voordat je met een mening naar buiten komt.
Bekijk eens goed wat de taak van de politie is en kijk even naar de taak van een officier van justitie.
Ik ga graag een discussie aan en ik sta best open voor veranderingen in de processen want die zijn best voor verbetering vatbaar maar als ik beide topics lees waarin jij feitelijk geen goed woord overhebt voor de politie dan denk ik dat je een en ander eens goed moet bestuderen voordat je een dergelijke discussie aangaat.
Als u alle reacties leest dan zult u zien dat er verscheidene malen wordt geadviseerd om toch aangifte te doen omdanks de bedreigingen van een zware crimineel.
Als je vader bent van 3 kleine kinderen dan denk je wel 10 keer na voordat je het risico neemt om hen in gevaar te brengen. Mensen die mij adviseren om toch aangifte te doen en het risico maar te lopen die snappen in mijn ogen niets van angst. Daarmee is niet gezegd dat iedereen van politie er niets van snapt.
Natuurlijk doet de politie gigantisch veel goed werk en zijn agenten mensen net als alle anderen.
Waar het om gaat is dat er ook situaties voorkomen waar politie niets aan kan doen en dat is in dit geval de bescherming van een slachtoffer. De wet voorziet kennelijk niet in regelgeving die bescherming (bijv. mijn persoonsgegevens afschermen voor de dader) mogelijk maken. Dat is geen verwijt aan het adres van politie maar aan de wetgever.
Ik denk dat ik met recht de conclusie kan trekken dat er geen enkel beschermingmogelijkheid is. Als die er wel is dan hoor ik dat graag maar tot nog toe heb ik niets kunnen constateren in die richting.
Als oa. agenten mij hier adviseren om toch aangifte te dien met alle risico van dien dan kan ik ook daaromternd concluderen dat die mensen niets van angst snappen. Die agenten die mij dit advies geven hebben toch ook een opleiding gehad?
"Zou het kunnen dat de opleiding van agenten hier wel eens bijgeschaaft moet worden?"
"Zou het kunnen" is geen conclusie en dus ook geen aanname maar meer een vraagstelling.
Het gaat mij erom om de discussie op gang te houden en het vraagstuk kritisch aan de kaak te
stellen.
Het is niet zo dat ik geen goed woord over heb voor politie maar ik zie geen waarde in een forum waar politie met lof geprezen wordt. Anders gaan ze allemaal naast hun schoenen lopen en dat willen we toch niet. Wel een forum waar kritiek gegeven kan worden.
Ik dacht dat ik wel serieus op zaken in ga en niet de draak loop te steken met het onderwerp.
Mij indruk van dit forum is op zich postief en dat heb ik ook in mijn andere topic vermeld.
Als ik niet met mijn mening naar buiten kom krijg ik daar ook geen reacties op. Al deelt u die mening niet het levert wel veel informatie op die ik zeer waardeer en heeft een discusie niet als doel om meningsverschillen tot elkaar te brengen?
Door aan dit forum mee te doen verdiep ik mij in de vele facetten van dit vraagstuk.
Als u kritiche meningen en conclusies niet op uw forum wil dan wordt het een stuk minder interessant.
Nee ik heb geen flauw idee hoe een politie opleiding in elkaar steekt. Rede temeer om hieraan mee te doen dan kom ik daar meer van te weten.
De discussie wekt veel emotie op en dat geeft aan dat er toch een gevoelige snaar geraakt wordt.
Ik ben niet persoonlijk en scheld niemand voor rotte vis uit.
Als er mensen met goede argumenten komen dat ik mijn mening kan veranderen dan is het meer dan de moeite waard om dergelijke discussies aan te gaan.
Tot nog ote krijg ik alleen maar kritiek dat ik er een kromme mening op na houd. Ik daag lezers uit om met echte goed argumenten te komen. Argumenten waar ik en anderen iets aan hebben.