kentekenbewijs aanhanger
Moderator: Moderatorteam
-
romke2 TS
- Infopolitie Gast
kentekenbewijs aanhanger
heb de vraag eeder gesteld hier en kreeg het antwoord dat op grond van Artikel 160 WVW voor een aanhager met eigen kentenen met en voorzien van indificatieplaat als bedoeld in Artikel 3.7.3 VR na 5 dagen het kentekenbewijs mocht tonen na eventule aanhouding.
brochure van \RDW wat hangt er aan mijn haak gaf dit ook aan.
ben nu echter aangehouden en kreeg de mededeling dat dit alleen geld voor aanhangers die net ingevoerd waren uit bv.polen of ander landen .
wij hebben meedere aanhangers/bouwketen en die zwerven door het hele bedrijf en het is erg lastig om steeds dat bewijs bij je te hebben heeft ons dan ook vele malen 29,50euro gekost voor een nieuw kentekenbewijs .
wat is nu eigenlijk wet is snap het nietecht meer
brochure van \RDW wat hangt er aan mijn haak gaf dit ook aan.
ben nu echter aangehouden en kreeg de mededeling dat dit alleen geld voor aanhangers die net ingevoerd waren uit bv.polen of ander landen .
wij hebben meedere aanhangers/bouwketen en die zwerven door het hele bedrijf en het is erg lastig om steeds dat bewijs bij je te hebben heeft ons dan ook vele malen 29,50euro gekost voor een nieuw kentekenbewijs .
wat is nu eigenlijk wet is snap het nietecht meer
-
beamer TS
- Infopolitie Gast
Romke, er zijn helaas nogal wat politie-collega's die niet weten van het bestaan van deze bepaling, maar hij bestaat echt:
Art. 160 WVW 1994
lid 2. Indien het kentekenbewijs is afgegeven voor een aanhangwagen die overeenkomstig het krachtens deze wet bepaalde is voorzien van een identificatieplaat, kan aan de vordering worden voldaan binnen een bij algemene maatregel van bestuur vastgestelde termijn.
De aanhangwagen met identificatieplaat
Het kentekenbewijs van een in art. 160 WVW 1944 bedoelde aanhangwagen moet op grond van art. 22, lid 2 van het Kentekenreglement getoond worden binnen een termijn van een week, indien niet direct aan de vordering tot overgifte kan worden voldaan. De aanhangwagen moet dan wel zijn voorzien van een identificatieplaat/constructieplaat, overeenkomstig art. 3.7.3, eerste lid van het Voertuigreglement. Hieruit blijkt dat de betreffende aanhangwagen moet zijn voorzien van een constructieplaat en een identificatienummer, die voldoet aan een EEG-richtlijn.
-
Josan TS
- Infopolitie Gast
-
romke 2 TS
- Infopolitie Gast
aanhanger kenteken
ik politie fryslan de vraag voor gelegt en krijg het volgende antwoord
Geachte heer Hoekstra,
Ik heb de rest van de mail gelezen, maar om geen bekeuring te krijgen moeten het originele rijbewijs en originele kentekenbewijzen in de auto aanwezig zijn, wanneer men staande gehouden wordt en dit direct moet kunnen tonen. Dit geldt voor particulieren en bedrijven. Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest.
Met vriendelijke groet,
Politie Fryslân
Geachte heer Hoekstra,
Ik heb de rest van de mail gelezen, maar om geen bekeuring te krijgen moeten het originele rijbewijs en originele kentekenbewijzen in de auto aanwezig zijn, wanneer men staande gehouden wordt en dit direct moet kunnen tonen. Dit geldt voor particulieren en bedrijven. Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest.
Met vriendelijke groet,
Politie Fryslân
-
beamer TS
- Infopolitie Gast
-
romke 2 TS
- Infopolitie Gast
kentekken aanhanger
daar heb je gelijk in.
ik heb nu een hele reeks emails van politie fruslan gehad en enkel wil ik je niet onthouden
eerste
Beste Heer Hoekstra,
Excuses voor het feit dat u enige tijd op een antwoord heeft moeten wachten.
Zoals u zelf al uitgezocht hebt, is het inderdaad juist dat u volgens Art 22
KR een week de tijd heeft om het kentekenbewijs van de aanhangwagen te
tonen.
Art. 160 WVW heeft met dit feit niet zo veel van doen, in dit artikel is de
controle bevoegdheid van opsporingsambtenaren geregeld.
Daardoor is een agent bevoegd tijdens een verkeerscontrole een stilhouden
van een voertuig te vorderen en het ter inzage afgeven van bescheiden.
Dit noemen wij een staandehouding.
Van een aanhouding is alleen sprake als u niet vrijwillig mee moet naar het
politiebureau.
De termen rijkspolitie en gemeentepolitie worden al vanaf 1994 niet meer
gehanteerd. De huidige term is gewoon politie, onderverdeeld in 25 regio's
plus het KLPD.
Hopend hiermee uw vraag beantwoord te hebben,
Met vriendelijke groet,
Politie Service Centrum.
2 de
Geachte heer Hoekstra,
Wanneer u uw kentekenbewijs van de aanhanger getoond hebt volgt er geen bekeuring. Als u dit niet doet dan moet u de bekeuring betalen. Ik hoop u zo voldoende te hebben ingelicht.
Met vriendelijke groet,
Politie Fryslân
laatse uit de reeks
Geachte heer Hoekstra,
Met vriendelijke groet,
Politie Fryslân
ik heb nu een hele reeks emails van politie fruslan gehad en enkel wil ik je niet onthouden
eerste
Beste Heer Hoekstra,
Excuses voor het feit dat u enige tijd op een antwoord heeft moeten wachten.
Zoals u zelf al uitgezocht hebt, is het inderdaad juist dat u volgens Art 22
KR een week de tijd heeft om het kentekenbewijs van de aanhangwagen te
tonen.
Art. 160 WVW heeft met dit feit niet zo veel van doen, in dit artikel is de
controle bevoegdheid van opsporingsambtenaren geregeld.
Daardoor is een agent bevoegd tijdens een verkeerscontrole een stilhouden
van een voertuig te vorderen en het ter inzage afgeven van bescheiden.
Dit noemen wij een staandehouding.
Van een aanhouding is alleen sprake als u niet vrijwillig mee moet naar het
politiebureau.
De termen rijkspolitie en gemeentepolitie worden al vanaf 1994 niet meer
gehanteerd. De huidige term is gewoon politie, onderverdeeld in 25 regio's
plus het KLPD.
Hopend hiermee uw vraag beantwoord te hebben,
Met vriendelijke groet,
Politie Service Centrum.
2 de
Geachte heer Hoekstra,
Wanneer u uw kentekenbewijs van de aanhanger getoond hebt volgt er geen bekeuring. Als u dit niet doet dan moet u de bekeuring betalen. Ik hoop u zo voldoende te hebben ingelicht.
Met vriendelijke groet,
Politie Fryslân
laatse uit de reeks
Geachte heer Hoekstra,
Met vriendelijke groet,
Politie Fryslân
-
beamer TS
- Infopolitie Gast
-
savali TS
- Infopolitie Gast
-
beamer TS
- Infopolitie Gast
Ja, maar dat is niet een formeel wettelijke regeling, die andere wel. Tenzij het natuurlijk weer een aanhangwagen betreft die is voorzien van een identificatieplaat.savali schreef:Volgens mij mag je een kopie van het kentekenbewijs tonen bij staande houding,en als de diender het niet vertrouwd dien je het origineel binnen een week bij het politiebureau te laten zien.
Bij aanhangers van vrachtwagens is dit wel het geval.