Hoi ik heb een vraagje,
Ik hoor vaker op bepaalde forums en van mensen dat je een boete kan krijgen als je op je jas een nederlandse vlag hebt zitten
Sommige zeggen : Alleen als ie op de rechter arm zit
andere zeggen : Maakt niet uit je mag zoiezo geen nederlandse vlag op je jas heben
Nou vraag ik me toch eens af of hier iets van waar is
Zelf geloof ik hier namelijk helemaal niks van
Kan iemand me helpen?
mvg Mark
Nederlandse vlag
Moderator: Moderatorteam
Zal er helemaal aan liggen in welke hoedanigheid de vlag gedragen wordt. Als je deze draagt terwijl je meefeest op koninginnedag zal er niet veel aan de hand zijn.
Loop je mee in een ultrarechtse betoging en geef je tijdens die optocht de hitlergroet met de nederlandse vlag om je arm, zou je wel eens een probleem kunnen krijgen ivm belediging oid.
Loop je mee in een ultrarechtse betoging en geef je tijdens die optocht de hitlergroet met de nederlandse vlag om je arm, zou je wel eens een probleem kunnen krijgen ivm belediging oid.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
OKeey ik zal het even vertellen
Ik Ben een Nationalist
Draag op mijn jas, keltisch kruis voor de 4 middelen des levens, Heb op mijn borst, Nationalist Nederland staan, en op mijn rechterarm een nederlands vlaggetje
en in mijn nek nederlands vlaggetje met holland ernaast
Dit draag ik niet om Mensen te discrimineren, maar om te uiten dat ik trots ben op dit land en de gewoontes die wij hier hebben
Ik Ben een Nationalist
Draag op mijn jas, keltisch kruis voor de 4 middelen des levens, Heb op mijn borst, Nationalist Nederland staan, en op mijn rechterarm een nederlands vlaggetje
en in mijn nek nederlands vlaggetje met holland ernaast
Dit draag ik niet om Mensen te discrimineren, maar om te uiten dat ik trots ben op dit land en de gewoontes die wij hier hebben
- Flik
- Geslacht:
- Leeftijd: 50
De problemen worden bij dit voorbeeld dus veroorzaakt door die Hitlergroet, en niet door de vlag.thijeleo schreef:Loop je mee in een ultrarechtse betoging en geef je tijdens die optocht de hitlergroet met de nederlandse vlag om je arm, zou je wel eens een probleem kunnen krijgen ivm belediging oid.
Uiteraard mag je altijd met de nationale driekleur op je kleding rondlopen. Geen enkel probleem.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Inderdaad, je gaat natuurlijk niet met de hitlergroet door de stad lopen of weet ik veel wat, en met een swastika over straat lopen, we zijn immers nationalisten en geen Neo-nazi'sDe problemen worden bij dit voorbeeld dus veroorzaakt door die Hitlergroet, en niet door de vlag.
Uiteraard mag je altijd met de nationale driekleur op je kleding rondlopen. Geen enkel probleem.
nee want ik had namelijk 2 mensen op een forum die zaten te vertellen dat ze al 2x een boete hebben gehad voor het dragen van een nederlandse vlag op hun bomberjack :S
-
Briges TS
- Infopolitie Gast
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Bij wet is het niet verboden om de Nederlandse driekleur te dragen, zolang dat et respect voor die driekleur gebeurt. Indien daar zoals hierboven al gezegd is uitingen aan verbonden worden die niet in lijn liggen met het algemeen maatschappelijk aanvaard gedrag, jkan dat zeker reden zijn om daar tegen op te treden.
Wel is het zo dat op bepaalde scholen kleding die in verband kan worden gebracht met extremisme, verboden wordt door de schoolleiding. Sommige scholen doen om die reden bomberjacks met de Nederlandse driekleur in de ban en weren ook bepaalde merkkleding.
Wel is het zo dat op bepaalde scholen kleding die in verband kan worden gebracht met extremisme, verboden wordt door de schoolleiding. Sommige scholen doen om die reden bomberjacks met de Nederlandse driekleur in de ban en weren ook bepaalde merkkleding.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety