Onterechte boete voor rijden zonder gordel
Moderator: Moderatorteam
-
Remy TS
- Infopolitie Gast
Onterechte boete voor rijden zonder gordel
Ik heb net een boete gekregen voor rijden zonder gordel, terwijl ik NOOIT zonder gordel rijd. In Eindhoven waren ze een controle aan het uitvoeren en ze hielden mij staande om mij duidelijk te maken dat ik geen gordel gedragen zou hebben. Een collega van de politieagente die ik sprak zei dat ze mij zonder gordel had zien rijden. Dit is absoluut onmogelijk!! Ik vergeet nooit mijn gordel om te doen als ik rijd omdat ik me anders niet prettig voel.
De politieagente zei dat ik maar een bezwaarschrift moest indienen.
Wat nu? Ik vind het onterecht dat ik hiervoor een bezwaarschrift moet maken terwijl ik zeker weet dat ik met mijn gordel om reed!
Heeft iemand hier een idee hoe ik dit moet aanpakken?
Alvast bedankt,
Remy
De politieagente zei dat ik maar een bezwaarschrift moest indienen.
Wat nu? Ik vind het onterecht dat ik hiervoor een bezwaarschrift moet maken terwijl ik zeker weet dat ik met mijn gordel om reed!
Heeft iemand hier een idee hoe ik dit moet aanpakken?
Alvast bedankt,
Remy
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Een bezwaarschrift is een mogelijkheid die de wet biedt en als je het met de aankondiging van beschikking ( prent) niet eens bent dan moet je daar gebruik van maken.
Andere mogelijkheden zijn er niet tenzij je probeert om een gesprekje aan te gaan met de verbalisant. Deze zal echter vastgesteld hebben dat je zonder gordel reed en daarom die bekeuring hebben uitgeschreven. Als men twijfelt dan schrijft men niet. Dat neemt natuurlijk niet weg dat men het verkeerd gezien heeft.
Even een bezwaarschriftje tikken dus.
Andere mogelijkheden zijn er niet tenzij je probeert om een gesprekje aan te gaan met de verbalisant. Deze zal echter vastgesteld hebben dat je zonder gordel reed en daarom die bekeuring hebben uitgeschreven. Als men twijfelt dan schrijft men niet. Dat neemt natuurlijk niet weg dat men het verkeerd gezien heeft.
Even een bezwaarschriftje tikken dus.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
Briges TS
- Infopolitie Gast
Als u zo zeker bent van uw zaak dan zou ik er een principe kwestie van maken en zeker bezwaar maken. Alhoewel ik er een zwaar hoofd in hebt dat u gelijk zal krijgen, want de kans is groot dat het uw woord is tegen die van de agent. Het woordt van de agent heeft meer rechtsgeldigheid dan die van u, dus de OVJ zal bij een ja en nee spelletje de agent geloven. De agent is ook beedigd en men mag inprincipe er van uitgaan dat een agent pas over gaat op handhaving (verbaliseren) als hij of zij zeker is van zijn zaak.
Ik wil u niet ontmoedigen om een bezwaarschrift te schrijven, het is info die u in u mischien wat meer duidelijkheid geeft.
Ik wil u niet ontmoedigen om een bezwaarschrift te schrijven, het is info die u in u mischien wat meer duidelijkheid geeft.
-
Venzent TS
- Infopolitie Gast
Re: Onterechte boete voor rijden zonder gordel
Tsja, de redenatie is leuk maar hij gaat helaas niet op. Ik kan ook zeker weten dat ik toch echt 80 km/u reed maar als de camera zegt dat het 84 is heb ik al niets meer te vertellen.Remy schreef:Wat nu? Ik vind het onterecht dat ik hiervoor een bezwaarschrift moet maken terwijl ik zeker weet dat ik met mijn gordel om reed!
Verder hebben de mensen boven mij het al toegelicht, bezwaarschrift maken.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
andre TS
- Infopolitie Gast
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Remy,
het is al in diverse berichten aangegeven. Het enige dat je kunt doen is bezwaar aantekenen tegen de beschikking. Als je de beschikking binnenkrijgt, staat op de achterzijde precies aangegeven hoe je moet handelen als je het niet eens bent met de zaak.
Veel meer is er niet over te zeggen. Ik ga er vanuit dat jouw vraag hiermee voldoende is beantwoord.
het is al in diverse berichten aangegeven. Het enige dat je kunt doen is bezwaar aantekenen tegen de beschikking. Als je de beschikking binnenkrijgt, staat op de achterzijde precies aangegeven hoe je moet handelen als je het niet eens bent met de zaak.
Veel meer is er niet over te zeggen. Ik ga er vanuit dat jouw vraag hiermee voldoende is beantwoord.