Vraagje over een snorscooter

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Dries TS
Infopolitie Gast

Vraagje over een snorscooter

Ongelezen bericht door Dries »

Goedendag allemaal,

Ik wil morgen een snorscooter kopen via speurders.nl.
Van de snorscooter is waarschijnlijk een soort dopje uit de uitlaat gehaald waardoor hij harder rijdt dan normaal.
De snorscooter rijdtop top rond de 45 km/uur. Maar als hij over de 30 km/uur gaat begint er een lampje te knipperen en weet je dat je te hard gaat.

Nu is mijn vraag, mag ik zonder helm rijden op de scooter? Indien ik word aangehouden bij het normaal rijden van 25km/uur riskeer ik dan de kans op een boete als de snorscooter bv. op de rollenbank wordt gezet?

Alvast bedankt voor het antwoorden!

Opmerking van moderator rich

Normale tekst leest wat prettiger ;)
dennis TS
Infopolitie Gast

scooter kopen via internet

Ongelezen bericht door dennis »

beste dries,

weet goed wat je doet als je een scooter koopt via internet dit is even een advies van een opsporingsambtenaar met praktijkervaring, je moet goed het verleden kunnen achterhalen van deze scooter. Als deze gesloten is en wat dus heel vaak voorkomt via internet en jij wordt aangehouden tijdens een verkeerscontrole dan ben jij de scooter en je geld kwijt.
Verder antwoord op je vraag is heel simpel als je een nieuw kenteken op deze scooter hebt gekregen en het is een blauwe plaat dan gaat de weggever ervan uit dat het een echte snorscooter is krijg je een gele kentekenplaat dan houdt het in dat hij geregistreerd staat als bromscooter en is de helm verplicht ongeacht hoe hard jij rijdt of hij kan.

ik hoop je voldoende te hebben geinformeerd groetjes dennis
Marcje TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Marcje »

Als de de scooter een snorscooter is, dan zal deze een blauwe kentekenplaat krijgen. Je mag dan op de scooter rijden, zonder helm. Ik begrijp dat de constructiesnelheid van de scooter hoger is dan toegestaan. Indien de scooter op de rollentestbank word gezet zal er zeker een bekeuring volgen !!

Indien de scooter een bromscooter is, dan zal deze een gele kentekenlaat krijgen. Als je op de scooter gaat rijden, dien je een helm te dragen.
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Re: Vraagje over een snorscooter

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Dries schreef:Nu is mijn vraag, mag ik zonder helm rijden op de scooter? Indien ik word aangehouden bij het normaal rijden van 25km/uur riskeer ik dan de kans op een boete als de snorscooter bv. op de rollenbank wordt gezet?
Jep... € 75,-. Je rijd welliswaar niet te hard maar het is desondanks gewoon niet toegestaan met een snor een hoger vermogen te hebben, net zoals bij een brommer.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Mich TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mich »

De buurjongen heeft laatst met z'n bromscooter op de rollenbank gestaan.
Dat ding rijdt 65 maar is niet opgevoerd. (propje eruit) Hij had toch niet te veel vermogen en dus ook geen bon.
Als ze 'm laseren zal ie wel lid van club worden denk ik... :lol:
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Hoe is die 65 gemeten? Op mijn eigen, wijlen, scooter weet ik dat ik met 65 op de teller nog maar hooguit de 55 haal in het echt ;).
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Mich TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mich »

Dat zou natuurlijk kunnen, maar hij gaat in ieder geval een stuk harder dan de toegestane max. snelheid.
Gesloten