blikje bier achter het stuur
Moderator: Moderatorteam
-
Daan Latour TS
- Infopolitie Gast
blikje bier achter het stuur
Stel: politiemensen rijden achter mij en constateren dat ik met een geopend blikje bier achter het stuur zit. Ik word aan de kant gezet maar blaas toch een p`tje, ik heb namelijk nog te weinig bier op. Wat nu?
prettige dag verder zal dan als het goed is de reactie zijn. Het is niet strafbaar om bier te drinken tijdens het rijden.
De kans is echter heel groot, ivm mondalcohol, dat je geen P blaast en dan kost je wat tijd. Om vast te stellen of er sprake is van mondalcohol ben je in ieder geval al twintig minuten verder.
De kans is echter heel groot, ivm mondalcohol, dat je geen P blaast en dan kost je wat tijd. Om vast te stellen of er sprake is van mondalcohol ben je in ieder geval al twintig minuten verder.
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
-
Marcje TS
- Infopolitie Gast
Ingevolge de Wegenverkeerswet is het inderdaad niet verboden om achter het stuur een biertje te drinken. Zoals Scorpion al reeds vermeldde is het, ingevolge de meeste APV's, wel verboden op de openbare weg, binnen de bebouwde kom, alcohol te nuttigen.
Persoonlijk vind ik dat dat je achter het stuur NOOIT alohol moet nuttigen..
Persoonlijk vind ik dat dat je achter het stuur NOOIT alohol moet nuttigen..
- The Scorpion
nou, de meeste..... In Den Haag, toch geen lullig dorp, geldt het al niet overal - alleen in de door B&W aangewezen gebieden (centrum, boulevard, thompsonplein, Leyweg en nog een enkele plaats).Marcje schreef:Zoals Scorpion al reeds vermeldde is het, ingevolge de meeste APV's, wel verboden op de openbare weg, binnen de bebouwde kom, alcohol te nuttigen.
Wie rent, bekent!
-
biertje TS
- Infopolitie Gast
Ik zou het een beetje kinderachtig vinden als er voor dit feit een bekeuring geschreven zou worden.
Ik begrijp dat je aangehouden kunt worden op basis van mondalcohol.
Het lijkt mij dat een apv in het leven is geroepen om overlast te beperken en te bestrijden. Wat voor mate van overlast is er als iemand met een biertje in zijn hand door de gemeente rijdt?
Natuurlijk moet je met alcohol in je lichaam niet achter het stuur kruipen maar het lijkt er voor mij op dat je niet in de geest van de wet handelt als je voor een apv feit gaat schrijven terwijl er niemand is die overlast ondervindt.
Ik begrijp dat je aangehouden kunt worden op basis van mondalcohol.
Het lijkt mij dat een apv in het leven is geroepen om overlast te beperken en te bestrijden. Wat voor mate van overlast is er als iemand met een biertje in zijn hand door de gemeente rijdt?
Natuurlijk moet je met alcohol in je lichaam niet achter het stuur kruipen maar het lijkt er voor mij op dat je niet in de geest van de wet handelt als je voor een apv feit gaat schrijven terwijl er niemand is die overlast ondervindt.
- The Scorpion
Veel normale mensen vinden het een raar (en vooral een onveilig gezicht) als de bestuurder van een auto al lurkend aan een biertje door de straat rijdt. Ik zou er zeker een bon voor geven mocht het zover komen.biertje schreef:
Wie rent, bekent!
-
nog een biertje TS
- Infopolitie Gast
The Scorpion schreef:ligt eraan waar je rijdt. maar da's meer een apv-verhaal.
Je krijgt uiteindelijk geen verbaal, maar ben toch een hoop tijd kwijt.
Dus het gaat de gemiddelde agent al lang niet meer om de wet, of om de regels of om wat wel of niet mag, het gaat dus alleen nog maar om hoe en op welke manier je iemand kunt pakken. DAT is nou net datgene wat iedereen zo zielig vind EEN algemene plitie verordening is bedopeld om de huishoudingvan de gemeente te regelen en als je die gaat misbruiken om iemand te naaien die niks foutr doet ben je een echte loser in een pak.....
- The Scorpion
Misschien moet jij als niet-loser even nadenken voordat je iets post. als je leest over mondalcohol blijkt dat je bij blazen op straat een waarde blaast wat een aanhouding kan veroorzaken. Oftewel : je gaat naar het bureau. Uiteindelijk, na minimaal 20 minuten, moet je op het uiteindelijke apparaat blazen en zit je niet boven de waarde. Geen verbaal maar een tijd verder. Voor niks (terwijl de aanhouding terecht is).
En niks fout doen....daar denkt de wetgever anders over. Anders wordt het niet in de apv ed opgenomen. Naar aanleiding van je berichten schat ik je niet hoger in de de mensen die dit soort wetten en regels hebben bedacht.
En niks fout doen....daar denkt de wetgever anders over. Anders wordt het niet in de apv ed opgenomen. Naar aanleiding van je berichten schat ik je niet hoger in de de mensen die dit soort wetten en regels hebben bedacht.
Wie rent, bekent!
-
Kale TS
- Infopolitie Gast
Hoezo niets fout doet. Je drinkt toch bier op de openbare weg. Dat mag dus niet volgens de apv. Net als wildplassen. Dat mag ook niet volgens de apv. Dat vind jij natuurlijk ook zielig als je daar een bekeuring voor krijgt. Nou, mensen die dat doen vind ik zielig en associaal en die krijgen van mij gewoon een bekeuring. Heeft niets te maken met zoeken.nog een biertje schreef:The Scorpion schreef:ligt eraan waar je rijdt. maar da's meer een apv-verhaal.
Je krijgt uiteindelijk geen verbaal, maar ben toch een hoop tijd kwijt.
Dus het gaat de gemiddelde agent al lang niet meer om de wet, of om de regels of om wat wel of niet mag, het gaat dus alleen nog maar om hoe en op welke manier je iemand kunt pakken. DAT is nou net datgene wat iedereen zo zielig vind EEN algemene plitie verordening is bedopeld om de huishoudingvan de gemeente te regelen en als je die gaat misbruiken om iemand te naaien die niks foutr doet ben je een echte loser in een pak.....
-
nog een biertje TS
- Infopolitie Gast
Topicstarter heeft het er over dat hij met een geopend blikje rondrijdt EN dat hij een P blaast. Er is daarmee dus niks aan de hand. Vervolgens kun je wel van alles bedenken (APV) om die man toch strafbaar te laten zijn, maar laten we het wel even in het reele houden.
Een APV is niet bedoeld om iemand te bekeuren omdat hij met een open blikje bier achter het stuur zit.
Een APV is niet bedoeld om iemand te bekeuren omdat hij met een open blikje bier achter het stuur zit.
-
Kale TS
- Infopolitie Gast
Laat maar. Je hebt gelijk joh.nog een biertje schreef:owww.....en als je dus iemand niet kan naaien omdat ie bezopen achter het stuur zit maar toevallig wel een blikkie heiniken in zijn hand heb dan zorg je er gewoon voor dat je iemand lekker een tijdje van zihjn vrijheid berooft en dus nog onrechtmatig achteraf ook nog DAT is pas zielig
Op grond waarvan moet de bestuurder mee naar het bureau als hij een P blaast?The Scorpion schreef:Misschien moet jij als niet-loser even nadenken voordat je iets post. als je leest over mondalcohol blijkt dat je bij blazen op straat een waarde blaast wat een aanhouding kan veroorzaken. Oftewel : je gaat naar het bureau.
- The Scorpion
Als iedereen in een gebied op de bon gaat voor het overtreden van de apv dmv het drinken/openlijk voorhanden hebben van aangebroken blikjes flesjes etc met alcoholhoudende drank ga ik de bestuurder van een auto niet ontzien. Omgekeerde wereld.
Tevens begint de topicstarter zelf te mekkeren over het schrijven voor de apv, terwijl ik hem er alleen op gewezen dat het middels de apv verboden kan zijn. Ik heb in die post verder niet gezet dat we via die weg iemand gaan zoeken om te naaien.
Tevens begint de topicstarter zelf te mekkeren over het schrijven voor de apv, terwijl ik hem er alleen op gewezen dat het middels de apv verboden kan zijn. Ik heb in die post verder niet gezet dat we via die weg iemand gaan zoeken om te naaien.
Wie rent, bekent!