Bij de meeste korpsen mag je hoe dan ook naar deel A en B. Sommige korpsen willen eerst de uitslag hebben van deel A, voordat je een afspraak mag maken voor deel B.
Iemand die slim/intelligent etc. is, scoort niet per definitie goed op een cognitieve test. Bovendien worden in de wetenschap grote vraagtekens gezet achter deze testen. In de praktijk zijn genoeg voorbeelden van mensen die aan de universtiteit gestudeerd hebben maar op een IQ-test niet geniaal scoren, of mensen die op hun cito-toest mavo-advies kregen en uiteindelijk op het VWO met vlag en wimpel slaagde.
Jullie horen het al: ik zelf ben geen voorstander van dit soort testen als de uitslagen ervan als 'de waarheid' gezien worden, je moet ze wel in perspectief zetten van ervaring, studie, leeftijd, geslacht etc.
@Frans: jij corrigeerde iemand op taal, maar ik vind het trouwens best vaak voorkomen op het forum dat mensen de taal niet beheersen...vooral grammatica.
Afgekeurd :)
Moderator: Moderatorteam
-
tomba TS
- Infopolitie Gast
Ik ben het volledig met je eens. Zelf had ik nogal moeite met de tijd die je per onderdeel krijgt. Ik heb net bovengemiddeld gescoord, relatief vind ik dit niet eens echt slecht omdat ik soms maar ca. 65% van de vragen had beantwoord. Niet dat ik de rest niet wist maar de tijd was op! Zal ook wel iets te maken hebben met het feit dat ik dit soort testen nooit eerder had gedaan. Bovendien ben ik meer een praktijkmens en vraag ik me af waar bijv. kubusjes vouwen goed voor is in de politiepraktijk.Kirs schreef:
Jullie horen het al: ik zelf ben geen voorstander van dit soort testen als de uitslagen ervan als 'de waarheid' gezien worden, je moet ze wel in perspectief zetten van ervaring, studie, leeftijd, geslacht etc.
Ik probeer altijd zo correct mogelijk te schrijven. Soms gaat dit wel eens fout, omdat je bijvoorbeeld snel aan het typen bent en daardoor een extra letter bij komt o.i.d.Kirs schreef: @Frans: jij corrigeerde iemand op taal, maar ik vind het trouwens best vaak voorkomen op het forum dat mensen de taal niet beheersen...vooral grammatica.
Maar ik probeer altijd zo goed mogelijk te schrijven cq typen!
Ik corrigeerde onze gast niet op zijn taal, ik merkte op dat iemand, die schreef dat hij NET op het nippertje was gezakt voor zijn cognitieve test, vervolgens een grappige taalfout maakt, overigens dik ondersteund met smileys.... Een vette knipoog dus die zelfs onze gast wel begreep...Kirs schreef:@Frans: jij corrigeerde iemand op taal, maar ik vind het trouwens best vaak voorkomen op het forum dat mensen de taal niet beheersen...vooral grammatica.
Maar als je dan toch over taal begint, inderdaad, ik zie meer dan eens een posting langs komen waarvan ik denk : huh ??? (maar goed, ook ik heb wel eens mijn mindere momenten...)
Het gaat grammatica bij de fout, inderdaad wel ach.... eens maar