Selectie onderdeel B

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Briges TS
Infopolitie Gast

Selectie onderdeel B

Ongelezen bericht door Briges »

hoi allemaal,

Ik ben hardt bezig met mn sollicitatie bij politie Rotterdam Rijnmond.
Nu het volgende, wie heeft ervaring met het rollengesprek? Namelijk ik zie er toch behoorlijk tegen op. Ik heb zoiets nog nooit moeten doen en heb er dus geen ervaring mee. Tevens wordt hier altijd geheimzinnig over gedaan, op andere politieforums. (men wil geen casussen overleggen enz)
Mijn vraag is dan ook: wie heeft hier ervaring mee en wil er wat over vertellen. Of wie heeft hier kennis over en wil mij wat duidelijkheid geven over het feit wat mij te wachten staat?
Er is overigens weinig info over te vinden met betrekking tot het rollenspel.

Bijvoorbaat thanks.
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

1. Je stelt de vraag in het verkeerde gedeelte van het forum. Er is namelijk een gedeelte "ik ben aan het solliciteren"
2. ook op dit forum zul je géén inhoudelijke informatie krijgen over de rollenspelen. Simpelweg om het eerlijk te houden. Je zou zowel positief als negatief beinvloed kunnen worden als je de inhoud van het rollenspel al kent.
Kirs
Toplid
Geslacht:
Leeftijd: 46

Ongelezen bericht door Kirs »

Ik ben het eens met Foreverblue.

Het belangrijkste is dat je jezelf bent tijdens de rollenspellen! Gewoon doen wat jij denkt dat goed is. Je anders voordoen heeft geen zin, daar heb je niet alleen het korps mee, maar vooral jezelf!
Er bestaat niet zozeer goed of fout, het gaat erom dat men een beeld krijgt van wie je bent en hoe je handelt!

Succes alvast!
Wat niet uit je hart komt, zal een ander hart niet raken
Briges TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Briges »

Ok,

Ik wist zelf ook wel dat het een ongeschreven regel is dat men niet veel wil los laten over het rollenspel, maar toch ik wilde het even proberen. Ik had zoiets van alle info die ik krijg kan ik mischien gebruiken, maar inderdaad het kan ook negatief zijn voor mijn keuring.

Maar ik dacht meer aan een plan van aanpak, zoiets als deze:
1. wat is het probleem?
2. wat is de oplossing?
3. het afsluiten van de casus.

Maar toch bedankt voor jullie reacties!

ps. waar is het onderdeel "ik ben aan het solliciteren" ik ben echt een A computer technicus ha ha
Kirs
Toplid
Geslacht:
Leeftijd: 46

Ongelezen bericht door Kirs »

Wat niet uit je hart komt, zal een ander hart niet raken
etienne TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door etienne »

Oke, één tip :wink:
De 'fout' die nog wel eens gemaakt wordt, is dat mensen tijdens het rollenspel op willen treden als agent. Ze realiseren zich echter niet dat ze niet de rol van agent hebben, maar van iemand anders.

Je hoeft tot slot geen acteur te zijn om een rollenspel te spelen. Die acteurs zijn doorgaans zo goed, dat je zo in je rol zit 8)
Gesloten