Politie zoekt de makkelijkste slachtoffer

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

kevinrotterdam TS
Infopolitie Gast

Politie zoekt de makkelijkste slachtoffer

Ongelezen bericht door kevinrotterdam »

Heb net een boete gehad van een politie agent in Den Haag, Hoefkade, omdat ik door rood loop.
Dit is een, het is natuurlijk heel triest. Maar wat is er nog meer gebeurd? Niet alleen ik, maar er liepen meerdere door rood, andere die ook door rood lopen waren wat ruigere gasten en donkere mensen. Ik ben zelf een rustige, niet opvallende type. Dat is alleen de reden dat ik me kan bedenken dat ze mij uitpikken :roll: Bij boete uitschrijven; vroegen ze mijn adres, op dat moment was ik geschrokken en stotterde ik en zei dat ik mijn goede vriend ging bellen om na te vragen wat ik nu beste kon doen( want hij is ook politie agent van beroep) En opeens zei hij: hierbij ben je aangehouden. Dus midden op een kruispunt werd ik naar de politie bureau gebracht met de politie auto. Voelde me echt door de grond gaan omdat iedereen me aan zat te gapen.....Dit is echt belachelijk. Geloof me ik zie er echt niet crimineel uit of zo, ze behandelde me als een echte crimineel, terwijl ik nog rustig en verbaasd was.

Vind dit echt weer een voorbeeld dat politie niks beter doet dan de makkelijk prooi zoeken omdat hij waarschijnlijk was om klappen van de andere zou krijgen, terwijl de andere lachend doorlopen omdat zij geen boete hebben gehad. Toen vroeg ik aan de politie agent waarom de andere geen boete krijgt, toen kreeg ik een stomme antwoord; ben nu met jou bezig.
Ik vroeg nog aan de politie agent. Bent U nooit door rood gelopen? Hij zei nee, wat ik eigenlijk niet geloof, was een beetje tokkie( een aso type) En uiteindelijk op politie bureau gezeten te hebben ben ik naar station gelopen. Voelde me gewoon echt benadeeld. Hierdoor hebben mensen nog minder respect voor de politie. 35 euro boete kan ik mee leven, maar dit is gewoon echt te gek voor woorden? Niet? geef een reactie please?

Opmerking van moderator rai

Gaarne in het vervolg alles over dit onderwerp in deze topic te houden, en niet steeds een nieuwe openingsposting te maken met dezelfde tekst. Deze zullen worden verwijderd.
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

Aangehouden voor een gedraging?

Ik geloof er niets van!
Er zal wel wat anders gezegd of gedaan zijn waarom je mee mocht.
Laatst gewijzigd door Guido op 01 apr 2006, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Guido schreef:Aangehouden voor een gedraging?

Ik geloof er niets van!
Guido, theoretisch kan het wel, als hij zich op dat moment niet kon legitimeren. :wink:
Guido TS
Infopolitie Gast

er staat dat hij mee moest nadat hij gezegd had een vriend ging bellen.
kevinrotterdam TS
Infopolitie Gast

heb me netjes mijn legitmatie laten zien

Heb netjes mijn legitimatie laten zien, geloof me, heb in mijn ogen echt niks veel geks gedaan, dan gewoon door rood lopen zoals meerdere. politie mensen zijn soms echt gemeen en hard. Ook liegen dat ze nooit door rood is gelopen in haar leven......Denk dat ook politie heel erg naar mijn uiterlijk kijkt.
Vind het gewoon politie mensen zielig op deze manier!
Guido TS
Infopolitie Gast

Dat mag jij vinden.

en ik heb zo mijn twijfels over jouw weergave en versie van dit verhaal
lady TS
Infopolitie Gast

Re: heb me netjes mijn legitmatie laten zien

Ongelezen bericht door lady »

kevinrotterdam schreef:Heb netjes mijn legitimatie laten zien, geloof me, heb in mijn ogen echt niks veel geks gedaan, dan gewoon door rood lopen zoals meerdere. politie mensen zijn soms echt gemeen en hard. Ook liegen dat ze nooit door rood is gelopen in haar leven......Denk dat ook politie heel erg naar mijn uiterlijk kijkt.
Vind het gewoon politie mensen zielig op deze manier!

Rood lijkt wel erg op groen he?? Ook ik denk dat het toch iets anders is gegaan als jij ons voor houd...

Ik ga er blind op dat politiemensen zonder aanziens des persoons te werk gaan.....Wees blij dat je op je fouten bent gewezen, de volgende keer kop je misschien een moterkap in omdat je niet het geduld hebt om te wachten.....
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Kevin, ik begin als ik heel eerlijk ben toch te twijfelen aan het verhaal, en krijg ik het gevoel dat je meer even je ongenoegen kwijt moet over het een of ander, maar niet naar aanleiding van bovenstaande.
En wel om de volgende reden, in de eerste topic speelde alles af met een MANNELIJKE collega:
En opeens zei hij: hierbij ben je aangehouden. (knip) Hij zei nee, wat ik eigenlijk niet geloof,
En in je tweede posting, een paar minuten later, heb je het in ene over een VROUWELIJKE collega:
Ook liegen dat ze nooit door rood is gelopen in haar leven......

Ik kan er misschien helemaal naast zitten, maar dat is het gevoel wat ik een beetje bij krijg.

Mocht het wel waar zijn en ik er naast zitten, voor wat voor feit heb je uiteindelijk die boete van 35 euro gehad ???
Laatst gewijzigd door rai op 01 apr 2006, 21:44, 2 keer totaal gewijzigd.
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: Politie zoekt de makkelijkste slachtoffer

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Kevin,

Laat ik het even van de ander kant benaderen: als je niet door rood was gelopen, was er gewoon niets gebeurt!

Overigens constateer ik dat tussen je eerste posting en tweede posting de agent plotsenling van sexe is gewisseld
kevinrotterdam schreef:................................ En opeens zei hij: hierbij ben je aangehouden. Dus midden op een kruispunt werd ik naar de politie bureau gebracht met de politie auto. ..............................

Toen vroeg ik aan de politieagent waarom de andere geen boete krijgt, toen kreeg ik een stomme antwoord; ben nu met jou bezig.
Ik vroeg nog aan de politie agent. Bent U nooit door rood gelopen? Hij zei nee, wat ik eigenlijk niet geloof, was een beetje tokkie( een aso type)
kevinrotterdam schreef:Heb netjes mijn legitimatie laten zien, geloof me, heb in mijn ogen echt niks veel geks gedaan, dan gewoon door rood lopen zoals meerdere. politiemensen zijn soms echt gemeen en hard. Ook liegen dat ze nooit door rood is gelopen in haar leven......Denk dat ook politie heel erg naar mijn uiterlijk kijkt.
Vind het gewoon politiemensen zielig op deze manier!
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
kevinrotterdam TS
Infopolitie Gast

ben een eerlijke man, waarom zou ik zoiets verdraaien?

Misschien komt de politie nu echt slecht uit de verf, maar heb inderdaad mijn tel gepakt en gevraagd of ik mocht bellen, maar voor de rest heb ik niks geks gedaan. Ben echt woedend op ze, waarom maken ze zo heisa van!!! en me zo te behandelen?
Han1983 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Han1983 »

Voor een Mulderfeit mag je niet worden aangehouden, als ik het goed heb.
Als je dan geen legitimatie hebt, kom je in het gedeelte van strafrecht, dan mag het wel.

Verbeter me als ik het fout heb, aub.

Groet Han
L.A.W. TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door L.A.W. »

kevinrotterdam schreef:heb in mijn ogen echt niks veel geks gedaan

Wetstekst

Artikel 74 Bespreking
1. Bij voetgangerslichten betekent:
a. groen licht: voetgangers mogen oversteken;
b. groen knipperend licht: voetgangers mogen oversteken; het rode licht verschijnt spoedig;
c. rood licht: voetgangers mogen niet meer beginnen over te steken; reeds overstekende voetgangers moeten zo snel mogelijk doorlopen.
Is niet gek, maar wel strafbaar. En het verhaal "de andere deden het ook" vind ik ook niet echt een reden.
Dat het maatschappelijk meer geaccepteerd is blijkt wel uit het feit dat ze het zelfs doen als de politie aan de overkant wel staat te wachten voor het rode verkeerslicht, maar dat terzijde. Het is en blijft strafbaar.

Waarom je een vriend moet bellen om te vragen wat je moet doen als de politie je om je adres vraagt roept bij mij ook vraagtekens op...Is het geen welles niettes spelletje geworden en is het hele verhaal hier wel verteld? We horen het nu maar van een kant en daar kan ik nog geen oordeel over maken.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Laat ik nou toevallig hele goede connecties hebben met het betreffende bureau :wink:

Ik geloof dus NIETS van uw verhaal u vertelt nml niet alles.

mashi
Thomas123 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thomas123 »

Moet toch niet veel gekker worden, waarom zou die jongen hier het verhaal anders vertellen, of hij daar iets aan heeft.
Er lopen zeker zulke mierenneukers rond bij de politie, en die pakken de gene eruit waarvan ze denken dat die het minst zal tegenwerken.
Ik zeg niet dat alle agenten zo zijn, maar ze zitten er zeker tussen.
Die durven niet achter echte boeven aan :twisted:
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Topic maar sluiten daar dit alleen maar een schreeuw om geouwehoer is!

mashi
Gesloten