Ombouw

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Tommy TS
Infopolitie Gast

Ombouw

Ongelezen bericht door Tommy »

Hallo allemaal,

Ik heb gisteren een chevrolet motor op de kop getikt. Mag ik deze motor in mijn huidige auto bouwen. Hij steekt niet ver uit de motorkap en ik kan een motorkap zo maken dat hij er precies oppast.

Er is geen gevaar maar de auto word iets zwaarder. Als de auto door de keuring komt, is het dan prima?

Bedankt :!:
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Re: Ombouw

Ongelezen bericht door Julio »

Mocht het voertuig door de RDW keuring komen (dus niet de APK-keuring) dan is het geen probleem.
mwb TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mwb »

Tommy schreef:Hallo allemaal,

Ik heb gisteren een chevrolet motor op de kop getikt. Mag ik deze motor in mijn huidige auto bouwen. Hij steekt niet ver uit de motorkap en ik kan een motorkap zo maken dat hij er precies oppast.

Er is geen gevaar maar de auto word iets zwaarder. Als de auto door de keuring komt, is het dan prima?

Bedankt :!:
Nee, dat is niet prima. Het voert erg ver om dit hier uit te leggen, vooral omdat het (in dit stadium) niets met de politie te maken heeft. Neem eens contact op met het RDW en leg daar duidelijk uit wat uw plannen zijn. Daar kan men U verder helpen.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Beste Tommy/Jos/Gert/Dirty Harry/Jake/Bertus/Louis/don98/Calvin.

Je hebt al de nodige vragen gesteld op dit forum, hetgeen overigens vrij staat.

Nu eentje van mij: Heb je al eens nagedacht over registreren? Het kost geen cent, je hoeft niet steeds na te denken over een andere naam, en je krijgt nog steeds kosteloos antwoord op je vragen. :wink:

edit: typo
Laatst gewijzigd door MotoRon op 30 mar 2006, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

MotoRon schreef:Beste Tommy/Jos/Gert/Dirty Harry/Jake/Bertus/Louis/don98/Calvin.

Je hebt al de nodige vragen gesteld op dit forum, hetgeen overigens vrij staat.

Nu eentje van mij: Heb je al eens nagedacht over registreren? Het kost geen cent, je hoeft niet steeds na te denken over een andere naam, en je krijgt nog steeds kosteloos antwoord op je vragen. :wink:
Ja is eigenlijk veel leuker om vast te stellen dat er weer één echte nieuwe geïnteresseerde bij is op dit forum. Namens mij alvast welkom!
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
men in blue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door men in blue »

Kijk eens op http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... jzigen.htm

Zelf een voertuig bouwen of ingrijpend wijzigen

Het wijzigen van een voertuig met behulp van onderdelen van één of meer andere voertuigen kan dusdanig ingrijpend zijn dat het samengesteld voertuig niet meer volledig overeenkomt met het oorspronkelijk voertuig. Het voertuig krijgt een nieuwe identiteit, het moet opnieuw worden toegelaten en krijgt na goedkeuring een nieuw kenteken. Voor deze voertuigen gelden de eisen voor de individuele toelating van voertuigen.

(Bron: http://www.rdw.nl)

En O, ja, welkom als geregistreerd lid ....... als je je tenminste registreert.....
Tommy TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Tommy »

Ik heb een hotmail adres en kan me dus niet registreren. Enige mogelijkheid om dit wel te doen.

Bedankt voor het warme welkom!
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Julio schreef:Mocht het voertuig door de RDW keuring komen (dus niet de APK-keuring) dan is het geen probleem.
ik heb geleerd dat een vermogens winst van meer dan 45% gemeld en geregistreed moet worden bij rdw en verzekeraar ;)
CrashDuck TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door CrashDuck »

Uit m'n hoofd zeg ik dat de fabrikant van de auto (bijvoorbeeld Citroën of Peugeot) er goedkeuring aan moet verlenen (dit kan schriftelijk) en de RDW moet de ombouw goedkeuren. Wanneer je 40% meer vermogenswinst behaalt, wordt de auto ook nog op een circuit getest.
men in blue TS
Infopolitie Gast

Tommy schreef:Ik heb een hotmail adres en kan me dus niet registreren. Enige mogelijkheid om dit wel te doen.

Bedankt voor het warme welkom!
Kijk eens op http://www.moerstaal.nl daar kan je een "normaal" email adres aanmaken en dat vervolgens doorlinken naar je hotmailadres. Is gratis.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

Niet via een anonieme proxy Men in blue, dan accepteren we hem ook niet (en overigens ook niet via een van de forward-adressen van moerstaal.

Sorry, daar hebben in het verleden enkelen te veel gebruik van gemaakt (lees: misbruik)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
men in blue TS
Infopolitie Gast

Je ziet het Frans van computer heb ik weinig verstand. Daarom ben ik GEEN digitaal rechercheur.

Ik blijf voortaan wel bij mijn eigen leest...
Gesloten