blaastest ademanalyse apparaat

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

hallo,

ik voel me ook zeker niet aangevallen,want zoals eerder gezegd,straf verdien ik ,en het is natuurlijk stom om zoiets te doen.daar heb ik dan ook zeker van geleerd.
zwarte gaten,raar maar waar,maar ik kan me vanaf de aanhouding tot dat ik weer thuis werd gebracht(kijk,zo zijn jullie ook wel weer :wink: ) eigelijk alles herinneren.
het blazen op het hand-apparaatje wat niet werkte,het rijden naar het bureau, het 1 keer blazen op het apparaat,de uitslag die ik gezien heb die uitgeprint was(1 uitslag),de peuken die ik samen met de agent rookte in de garage etc.etc.
sukkel TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door sukkel »

overigens,
kan ik die uitslagen van de blaastest ook ergens opvragen?
dan kan ik direct zien hoe vaak ik geblazen heb ,lijkt me,en dan ook direct ,of mijn excuses aanbieden aan jullie,of deze discussie verder laten lopen!
Kale TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Kale »

Die kun je zien op het moment dat je voor moet komen. Dat wil zeggen jou raadsman als je die gebruikt. Dan heb je inzage in het pv. Maar zoals ik het nu allemaal hoor is het heel raar gelopen. Ook bij ons geeft het apparaat geen uitslag na 1 keer blazen. Er zijn twee opties. OF je bent toch echt een keer blazen kwijt, of de uitslag klopt niet. Ik zou er wel achter aan gaan als je 100% zeker bent van het feit dat je maar een keer hebt geblazen.
Maar een telefoontje naar het bureau met diezelfde vraag kan misschien iets opleveren. Hoeft niet maar als jij de collega te spreken kan krijgen die bij jou de test heeft afgenomen, dan kan hij misschien antwoord geven op de vraag.
Succes.

Groetjes Kale
:wink:
lady TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door lady »

Ik, als (ahum) net beginnende bedienaar van het ademanalyseapparaat heb geleerd dat er zeker 2 blaastesten goed moeten zijn om de waardes met elkaar te vergelijken. Je heb hebt wel meteen een uitslag na 1 keer maar je hebt een 2e keer nodig om een uitslag op papier te krijgen.

Ik ga ervanuit dat de procedures goed zijn uitgevoerd door de betreffende collega's en mogelijk de vraagsteller een stukje kwijt is door zijn drankgebruik....940 ug/l is flink hoog en dan kan je wel eens moeite hebben met tellen...

Tevens is het zo, dat als je om wat voor een reden ook niet kan blazen op het buro er een arts komt om je bloedtest af te nemen.....

Ik hoop dat je een les hebt geleerd en je voortaan je bedenkt voordat je in een auto stapt....
sukkel TS
Infopolitie Gast

kan een agent op deze forum dat niet nakijken voor mij?met alle plezier geef ik dan pb het dossiernummer etc.
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

TheLightEd schreef:ALs je maar 1 x blaast, dan geeft het apparaat geen uitslag, er wordt niets uitgeprint en het apparaat gaat niet verder. Als je een uitslag hebt gehad, dan heb je ook 2 maal geblazen. Technisch niet mogelijk om na 1 maal blazen een uitslag te verkrijgen (drager-apparatuur tenminste)

En bij Honac is dat niet anders
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

sukkel schreef:kan een agent op deze forum dat niet nakijken voor mij?met alle plezier geef ik dan pb het dossiernummer etc.
neen. kan theoretisch wel, maar gaat niet gebeuren.
Wie rent, bekent!
lady TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door lady »

The Scorpion schreef:
sukkel schreef:kan een agent op deze forum dat niet nakijken voor mij?met alle plezier geef ik dan pb het dossiernummer etc.
neen. kan theoretisch wel, maar gaat niet gebeuren.
Beroepsgeheim..... :wink:
sukkel TS
Infopolitie Gast

okido mensen,dat is duidelijk hahahahaha.
maar jullie zeggen heel simpel dat je niet 1 keer kan blazen en daar een uitslag van kan krijgen???
moet er op het dagvaarding staan hoe vaak er geblazen is?
en ff andere vraag:rijbewijs is dus ingevorderd,mag ik nu wel brommer rijden?
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Je zou op een brommer mogen rijden daar alleen je rijbewijs is ingevorderd.
Als je nog een bromfietscertificaat heb is het geen probleem, echter als je deze niet hebt en je rijdt op een controle en je kan geen rijbewijs overleggen, omdat deze is ingevorderd, kan je weer een bon krijgen voor het niet kunnen tonen van een bromfietscertificaat. (of rijbewijs)

Het wordt een ander verhaal als alles voor de rechter komt en deze geeft u een Ontzegging Besturen Motorvoertuigen, vanaf dat moment mag er ook geen brommer meer gereden worden.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

De door jou genoemde uitslag is vrij hoog.

Als men jou een uitslag van de ademanalyse heeft doorgegeven en daar proces-verbaal voor op gaat maken, kan het niet anders zijn dan dat je toch 2 keer geblazen hebt, ongeacht op welk merk en type apparaat de ademanalyse heeft plaatsgevonden.

De enige ander optie is, dat je na 1 blaasmonster verder geen medewerking meer hebt willen verlenen aan het verdere onderzoek. Ook in dat geval wordt er proces-verbaal opgemaakt en zal je rijbewijs worden ingevorderd, echter dan wordt er een proces-verbaal opgemaakt terzake weigering ademanalyse.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
TheLightEd TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TheLightEd »

rai schreef:Je zou op een brommer mogen rijden daar alleen je rijbewijs is ingevorderd.
Als je nog een bromfietscertificaat heb is het geen probleem, echter als je deze niet hebt en je rijdt op een controle en je kan geen rijbewijs overleggen, omdat deze is ingevorderd, kan je weer een bon krijgen voor het niet kunnen tonen van een bromfietscertificaat. (of rijbewijs)

Het wordt een ander verhaal als alles voor de rechter komt en deze geeft u een Ontzegging Besturen Motorvoertuigen, vanaf dat moment mag er ook geen brommer meer gereden worden.
Dit kan dus niet, als iemand geen certifiaat heeft, dan kan hij hem ook niet overleggen. Ook al is zijn rijbewijs ingevorderd, hij mag op een brommer rijden. (uitgezonderd ontzegging of rijverbod). Om een brommer te besturen moet je een certificaat hebben of moet je OOIT een geldig rijbewijs zijn afgegeven (die inmiddels wel ongeldig verklaard mote zijn). Het is dan niet mogelijk die te tonen, maar je mag er wel mee rijden 9omdat je de theorie ooit hebt gehad). Ik weet niet meer hoe de term heet, maar je mag er dan niet voor bekeuren, is een hiaat in de wetgeving die je de betrokkene niet kwalijk kan nemen.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Je bedoelt waarschijnlijk dat de gedraging de betrokkene 'niet verweten kan worden'... :wink:

En dat is inderdaad zo...

Aan de andere kant; Vaak draait het er wel weer op uit dat er dan een overtreding van de ID-plicht wordt gepleegd en dan eindig je eigenlijk bij een zelfde soort feit... :wink:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

TheLightEd TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TheLightEd »

yep, dat zou inderdaad nu kunnen. Er is een latijnse benaming hiervoor, mijn mijn latijns is op dit tijdstip niet helemaal 100 punten.
Mohaa TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mohaa »

Bij ons is het trouwens ook zo dat de verdachte een copy meekrijgt van de ticket. Hierop staat alles.
Volgens mij si het ook gebruikelijk dat de verdachte deze mee krijgt.
NU mijn vraagals jij die copy hebt vertel ons dan even wat daar opstaat. dan weten wij ook meer.

De ticket is het papiertje wat uit het ademanalyse apparaat komt. Met daarop alle uitslagen.
Gesloten