zedelijkheidseisen
Moderator: Moderatorteam
-
belinda TS
- Infopolitie Gast
zedelijkheidseisen
ik ben bezig met de cursus sociale hybiene maar ben in 2001 gepakt voor winkel diefstal nu is mijn vraag als ik slaag krijg ik dan deze papieren wel of niet het is eenmalig gebeurt
-
belinda TS
- Infopolitie Gast
zedelijksheidseisen
het gaat om de cursus sociale hygiene en zij vragen dan bij de politie aan als je aan de zedelijkheidseisen voldoet en omdat ik dus in 2001 in aanraking ben geweest met de politie inverband met diefstal is mijn vraag als zij dit dan afgeven
- donmarcello
- Roepnaam: marcel
- Geslacht:
- Leeftijd: 69
eisen voor de horeca swat ,dus een schone lei als je een horeca bedrijf wil beginnen of je papieren wil halen bv 'sociale hygiëne'.1. Verkoop vanuit inrichting
Alleen vanuit een 'inrichting' mag alcoholhoudende drank worden verkocht. De Drank- en Horecawet definieert deze juridische term in artikel 1. Simpel gezegd is een inrichting de ruimte van waaruit de drank wordt verstrekt, inclusief bijvoorbeeld een bijbehorend terras. In de inrichting mogen zich geen zaken voordoen die gevaar opleveren voor de openbare orde, veiligheid en zedelijkheid.
2. Eisen aan leidinggevende(n)
De leidinggevende(n) van de slijterij of horecazaak moet(en) voldoen aan de zogenaamde 'zedelijkheidseisen' en kennis hebben van en inzicht in 'sociale hygiëne'. De zedelijkheidseisen houden in dat de leidinggevende(n) niet onder curatele staat/staan of uit de ouderlijke macht of voogdij zijn ontzet; niet van 'slecht gedrag' zijn (dus bijvoorbeeld geen veroordeling voor rijden onder invloed op hun naam hebben staan) en ouder zijn dan 20 jaar. Kennis en inzicht in sociale hygiëne blijkt uit een verklaring afgegeven door de examencommissie van de Stichting Onderwijscentrum Horeca.
Nou denk ik niet dat diefstal uit een winkel echt meeteld(of je moet de hele winkel hebben meegenomen
Met andere woorden een bewijs van goed gedrag (wat je trouwens bij de gemeente moet halen )
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L