ik had een vraag. Ik ben afgelopen zaterdagmiddag door een jongen van 23 jr aangerand. Maar nu weet ik niet of ik aangifte moet doen of niet! Hij zei van tevoren dat hij aan mijn borsten ging zitten. Ik liet duidelijk merken en zei duidelijk dat ik dat niet wilde. Dus ik trok mezelf los en ging ergens op een tafel zitten. Ineens stond hij voor me met een smerig lachje op zijn gezicht. Ik kon niks doen en hij drukt e me half achterover en gaat met zijn arm onder mijn rug door en grijpt in mijn ene borst!!! Is gier sprake van een aanranding? En wordt er aangeraden of ik aangifte moet doen? Dit vind ik natuurlijk heel erg!!! Ik wilde geen aangifte doen maar een aantal mensen hebben me wel zover gekregen! Tenslotte werkte ik daar en heb ik nu besloten om er nooit meer heen te gaan. Maar de jongen van 23 jr is een broertje van mijn baas. Het probleem is dat mijn baas een bedrijf heeft en dat ik niet wil dat hij een naam achter zich aan krijgt omdat zijn broertje mij heeft aangerand. Moet ik nu wel of niet aangifte doen? Zelf weet ik echt niet wat ik moet doen. Ik vind het wel heel erg! Dus wat moet ik doen?
Aangifte doen?
Moderator: Moderatorteam
-
Marit TS
- Infopolitie Gast
Aangifte doen?
Hallo,
ik had een vraag. Ik ben afgelopen zaterdagmiddag door een jongen van 23 jr aangerand. Maar nu weet ik niet of ik aangifte moet doen of niet! Hij zei van tevoren dat hij aan mijn borsten ging zitten. Ik liet duidelijk merken en zei duidelijk dat ik dat niet wilde. Dus ik trok mezelf los en ging ergens op een tafel zitten. Ineens stond hij voor me met een smerig lachje op zijn gezicht. Ik kon niks doen en hij drukt e me half achterover en gaat met zijn arm onder mijn rug door en grijpt in mijn ene borst!!! Is gier sprake van een aanranding? En wordt er aangeraden of ik aangifte moet doen? Dit vind ik natuurlijk heel erg!!! Ik wilde geen aangifte doen maar een aantal mensen hebben me wel zover gekregen! Tenslotte werkte ik daar en heb ik nu besloten om er nooit meer heen te gaan. Maar de jongen van 23 jr is een broertje van mijn baas. Het probleem is dat mijn baas een bedrijf heeft en dat ik niet wil dat hij een naam achter zich aan krijgt omdat zijn broertje mij heeft aangerand. Moet ik nu wel of niet aangifte doen? Zelf weet ik echt niet wat ik moet doen. Ik vind het wel heel erg! Dus wat moet ik doen?

Zeker weten aangifte doen. Je hebt zelf te kennen gegeven het niet te willen maar de jongen heeft ongewenst aan je gezeten en zich opgedrongen. In dat geval is er altijd sprake van ongewenste intimiteiten of aanranding.
Ga, als je er aan toe bent, rustig naar het politiebureau in de buurt en doe daar je verhaal.
Ga, als je er aan toe bent, rustig naar het politiebureau in de buurt en doe daar je verhaal.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
-
PJ TS
- Infopolitie Gast
Marit hier is zeker sprake van aanranding.
Aangifte hiervan kan zeker. Het beste zou zijn als je getuige van de hele situatie zou hebben. Het liefst nog 2. Heb je die niet dan wordt het een moeilijk verhaal. Je krijgt dan het 1 tegen 1 verhaal. Je zegt dat het gebeurd is hij ontkend alles.
Succes met de stap die je gaat nemen.
Aangifte hiervan kan zeker. Het beste zou zijn als je getuige van de hele situatie zou hebben. Het liefst nog 2. Heb je die niet dan wordt het een moeilijk verhaal. Je krijgt dan het 1 tegen 1 verhaal. Je zegt dat het gebeurd is hij ontkend alles.
Succes met de stap die je gaat nemen.
-
Marit TS
- Infopolitie Gast
-
PJ TS
- Infopolitie Gast
Natuurlijk wordt er niet gedacht dat jij zoiets voor de leut gaat vertellen. Het is al erg genoeg dat iemand iets doet tegen jouw wil in. En zeker als ze nog wordt vastgepakt.Marit schreef:Ja en ik heb dus geen getuigen. En als hij gaat ontkennen dan kan ik toch net zo goed geen aangifte doen? Denken ze nu echt dat je zoiets voor de leut gaat zitten vertellen?
Het probleem is dat een OVJ gaat vervolgen als hij wettig en overtuigend bewijs heeft.
-
m1989marit TS
- Infopolitie Gast
Ja oke dat is wel waar maar als hij gaat ontkennen en ze geloven hem ja dan kun je net zo goed geen aangifte doen het schijnt dt hij dat wel vaker gedaan heeft. als ik contact opneem wat moet ik eerst doen? Bellen of naar het politiebureau gaan? En krijgt de jongen die mij heeft aangerand ook contact met jullie of wordt daar niks tegen gedaan?
-
PJ TS
- Infopolitie Gast
JZZ = jeugd en zeden recherche.
Zeker een melding ervan maken en het liefst een aangifte. Het beste kan je bellen en een afspraak maken met collega's van de afdeling JZZ.
Als hij meer voorkomt voor dit soort feiten werkt dat alleen maar in jouw voordeel en in zijn nadeel.
Als jij aangifte doet wordt hij zeker gehoord als zijnde verdachte.
Zeker een melding ervan maken en het liefst een aangifte. Het beste kan je bellen en een afspraak maken met collega's van de afdeling JZZ.
Als hij meer voorkomt voor dit soort feiten werkt dat alleen maar in jouw voordeel en in zijn nadeel.
Als jij aangifte doet wordt hij zeker gehoord als zijnde verdachte.
- rai
- Geslacht:
Als hij gaat ontkennen wil dat niet zeggen dat hij gelooft wordt, maar wordt het voor een OVJ of rechter gewoon heel moeilijk om iemand te veroordelen.m1989marit schreef:Ja oke dat is wel waar maar als hij gaat ontkennen en ze geloven hem ja dan kun je net zo goed geen aangifte doen
Het is dan, zoals eerder gezegd, een 1 op 1 verhaal, als daar verder geen ondersteunend bewijs bij is van bv. getuiges, sporen etc.
Daarom is het ook van belang om met je verhaal naar de politie te gaan.m1989marit schreef:het schijnt dt hij dat wel vaker gedaan heeft.
Misschien zijn er soortgelijke gevallen bekend over hem, waarbij er alleen maar losse aangiftes zonder getuiges zijn.
Maar, ik noem maar een voorbeeld, als er al 3 eerder, onafhankelijk van elkaar, aangifte tegen hem hebben gedaan, wordt zijn verhaal al een stuk ongeloofwaardiger als hij alles blijft ontkennen dat er iets heeft plaats gevonden.
Die aangifte voor jou kan voor jouw heel zinloos lijke, maar kan voor politie en/of justitie net het ontbrekende stukje zijn om de puzzel te completeren.
-
m1989marit TS
- Infopolitie Gast
aangifte doen?
Ik heb dus toch jullie raad maar opgevolgd en aangifte gedaan! Maar ik moet dus op gesprek komen. Wat gaat er eerst allemaal gebeuren? Wordt hij ook verhoord of wordt er een procesverbaal gemaakt? Ze zeggen dat die jongen van 23 jr het heel normaal schijnt te vinden om meisjes aan te raken als ze dat niet zelf willen? Wat moet je met zo'n jongen doen??? En wat gaat er allemaal gebeuren? Als hij blijft ontkennen wat gebeurt er dan? 
-
m1989marit TS
- Infopolitie Gast
wat moet ik nu doen?
Hallo,
vandaag heb ik dus gepraat met iemand van de zedenrecherche. Hij gaf mij drie mogelijkheden
1. aangifte doen > de jongen moet een verklaring afleggen > en daarna gaat alles naar de rechter omte kijken of hij het goed genoeg vind
2. aangifte doen> de jongen moet een verklaring afleggen en daar blijft het bij
(als er dan later nog een keer aangifte wordt gedaan dan wordt het veel geloofwaaardiger
3. of er alleen een melding van maken
wat is het beste wat ik kan doen??? De jongen die dit heeft gedaan ontkent nu al alles.
en zijn familie bemoeit zich ermee. Ze zeggen dat de hele aanranding niet waar is. Ik vind dat hij gewoon van mij af moet blijven dan was er niks gebeurd
maar als ik er de politie er bij haalde dan kreeg je alleen haat en nijd maar goed daar heeft die jongen toch zeker zelf voor gezorgd! Ze doen nu net of ik zelf alles heb gedaan maar dat slaat toch helemaal nergens op? ik vind dat hij gewoon met zn vingers van mij moest afblijven. en dat heeft hij niet gedaan dus moet hij toch boeten voor wat hij gedaan heeft? Ik vind dat hij nu een probleem heeft in plaats van ik, ja toch?. Hoe denken jullie hierover?
vandaag heb ik dus gepraat met iemand van de zedenrecherche. Hij gaf mij drie mogelijkheden
1. aangifte doen > de jongen moet een verklaring afleggen > en daarna gaat alles naar de rechter omte kijken of hij het goed genoeg vind
2. aangifte doen> de jongen moet een verklaring afleggen en daar blijft het bij
(als er dan later nog een keer aangifte wordt gedaan dan wordt het veel geloofwaaardiger
3. of er alleen een melding van maken
wat is het beste wat ik kan doen??? De jongen die dit heeft gedaan ontkent nu al alles.
en zijn familie bemoeit zich ermee. Ze zeggen dat de hele aanranding niet waar is. Ik vind dat hij gewoon van mij af moet blijven dan was er niks gebeurd
maar als ik er de politie er bij haalde dan kreeg je alleen haat en nijd maar goed daar heeft die jongen toch zeker zelf voor gezorgd! Ze doen nu net of ik zelf alles heb gedaan maar dat slaat toch helemaal nergens op? ik vind dat hij gewoon met zn vingers van mij moest afblijven. en dat heeft hij niet gedaan dus moet hij toch boeten voor wat hij gedaan heeft? Ik vind dat hij nu een probleem heeft in plaats van ik, ja toch?. Hoe denken jullie hierover?
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
-
m1989marit TS
- Infopolitie Gast
ontkennen?
Maar stel dat alles naar de rechter gaat als ik dat wil! En stel nou dat hij alles gaat ontkennen, dat kan omdat ik geen getuigen heb. en als hij blijft ontkennen dan kan ik wel van alles er tegen doen maar als hij blijft ontkennen, wat moet je dan doen??? Want het is toch de meest logische zaak als ik aangifte doe dat er dan duidelijk iets aan de hand is of niet? Anders ben ik toch zeker stom bezig of niet? Maar wat gebeurt er als die jongen die mij aangerand heeft blijft ontkennen???