goedenavond, ik heb een meningsverschil met een kennis, en ik denk dat ik gelijk heb, het gaat hierover: mijn kennis kent iemand die een abbonnement van een mobiele telefoon heeft afgesloten op zijn naam, zijn adres, en ook met zijn gironummer voor de abbonnements kosten er maandelijks af te laten halen, maar de mobiele telefoon is van een ander, die de maandelijkse kosten zo betaald aan diegene die voor hem een abbonnement heb afgesloten, en ook daarvoor zijn handtekening gezet heb gehad in de winkel.
nu komt het meningsverschil, ik heb gezegd dat als die gene die in bezit is van het mobieltje niet meer gaat betalen aan de gene die hiervoor het abbonnement op zijn naam heb gezet, dat ie dan in de problemen kan komen, omdat het abbonnement op zijn naam staat en zijn handtekening onder het contract gezet heeft gehad, en dan zelf de abbonnements kosten moet gaan betalen, als diegene die het mobieltje bezit niet meer wil gaan betalen.
mijn kennis zegt dat hij het wèl moet betalen, ik zeg van niet, dus wie heeft er nu eigenlijk gelijk?
groetjes roxanne.
abbonnement mobieltje
Moderator: Moderatorteam
-
ajc TS
- Infopolitie Gast
-
cyclops8 TS
- Infopolitie Gast
Jij hebt inderdaad gelijk. Zijn handtekening staat op het contract. Hij is dus degene die het contract heeft afgesloten en dus maandelijks de kosten aan de provider moet betalen (dit staat in het contract).
Hij heef teen afspraak met de andere persoon dat die aan hem de kosten betaald. Zolang hij dit blijft doen is er geen probleem. Als hij ophoudt met betalen heb je dat wel. De persoon die het contract heeft getekend met de provider verpicht zich tot betalen. De provider kan bij wanbetaling zelfs een deurwaarder op hem afsturen.
De afspraak met de gebruiker van de telefoon is civiel (tussen burgers onderling). Wanneer hij deze niet nakomt kun je om je gelijk te halen een civiele procedure startenen hem voor de rechter dagen. Dit kost echter veel tijd en geld en wanneer er geen getuigen zijn van de afspraak, dan is de uitkomst ook moeilijk te voorspellen.....
Tip: Sluit nooit op jouw naam voor anderen een abonnement af!!
Hij heef teen afspraak met de andere persoon dat die aan hem de kosten betaald. Zolang hij dit blijft doen is er geen probleem. Als hij ophoudt met betalen heb je dat wel. De persoon die het contract heeft getekend met de provider verpicht zich tot betalen. De provider kan bij wanbetaling zelfs een deurwaarder op hem afsturen.
De afspraak met de gebruiker van de telefoon is civiel (tussen burgers onderling). Wanneer hij deze niet nakomt kun je om je gelijk te halen een civiele procedure startenen hem voor de rechter dagen. Dit kost echter veel tijd en geld en wanneer er geen getuigen zijn van de afspraak, dan is de uitkomst ook moeilijk te voorspellen.....
Tip: Sluit nooit op jouw naam voor anderen een abonnement af!!
-
roxanne142 TS
- Infopolitie Gast