drugs

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

beamer schreef:
The Scorpion schreef:mmmm betwijfel ik beamer. kleine hoeveelheden zoals dit. ik denk dat de beste man er nooit meer iets van gaat horen. geen 'strafblad'
In het (nieuwe) feitenboekje vind je onder 'Drugsgebruik' 4 feiten, namelijk F 170, F 171, F 172 en F 173. Die zijn alle aangeduid met een sterretje (*), dus zijn dat volgens mij OM-transacties, dus niet ter plaatse betalen.

Dus wat er nu voor bon is uitgeschreven, weet ik niet.
Wellicht is er ter plaatse contact geweest met de Officier van Justitie ?
Doggieman TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Doggieman »

beamer schreef:
The Scorpion schreef:mmmm betwijfel ik beamer. kleine hoeveelheden zoals dit. ik denk dat de beste man er nooit meer iets van gaat horen. geen 'strafblad'
In het (nieuwe) feitenboekje vind je onder 'Drugsgebruik' 4 feiten, namelijk F 170, F 171, F 172 en F 173. Die zijn alle aangeduid met een sterretje (*), dus zijn dat volgens mij OM-transacties, dus niet ter plaatse betalen.

Dus wat er nu voor bon is uitgeschreven, weet ik niet.
In overleg met Justitie kan dus wel alles. Mogelijk dat er een piket officier aanwezig was op het terrein dan wel telefonisch te bereiken was voor dergelijke zaken. Het gebruik van drugs is schijnbaar normaal bij zulke evenementen en als de politie hier direct lik-op-stuk beleid toepast zal Justitie hier veel al in meegaan.
MC TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door MC »

maar wat betekent dat nou? strafblad of niet
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

Volgens mij is dat een zogenaamde BOB-transactie en die kan (althans kon toen ik nog in uniform liep) volgens vaste bedragen ter plekke afgedaan worden. Als het goed is worden ook achteraf de zogenaamde LMF-jes opgemaakt en staat de afdoening in die hoedanigheid ook geregistreerd in de justitiele documentatie.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
MC TS
Infopolitie Gast

Ik ben niet zo goed in moeilijke woorden. betekent dat dat er wel iets van genoteerd staat maar dat het niet meer echt geldig is. of loop ik gewoon slaap uit me nek te praten?
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

het staat ongetwijfeld in de computer van de politie in die regio, maar dat is niet je 'strafblad'. Als je betaalt komt er verder geen vervolg en heb je dus niks. Ok?
Wie rent, bekent!
MC TS
Infopolitie Gast

ja ik snap uhm helemaal. alle mensen die hebben gereageerd bedankt.

Ik begrijp het een beetje.

thanks
Bartikel
Superlid
Agent
Brigadier
Roepnaam: Bart
Geslacht:
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door Bartikel »

In aanvulling op het antwoord van The Scorpion, die schreef:
het staat ongetwijfeld in de computer van de politie in die regio, maar dat is niet je 'strafblad'. Als je betaalt komt er verder geen vervolg en heb je dus niks. Ok?
Je bent ingesloten en dus aangehouden geweest. E.e.a. staat dan niet alleen in de plaatselijke computer van de politie. Er is m.i. dan ook een registratie aangemaakt in de database van het landelijk te raadplegen HKS.

Groetjes Bartikel
Voorbereid op het onverwachte !!
Gesloten