R315B
Moderator: Moderatorteam
-
dommel TS
- Infopolitie Gast
R315B
Na wat googelen ben ik op deze site terecht gekomen.
Ik parkeer al ongeveer 5 jaar mijn auto in de buurt van mijn werk in een woonwijk.
In de straat waar ik parkeer is geen parkeerverbod, nu kom ik gisteren bij mijn auto en heb ik een bekeuring te pakken met feitnummer R315b, oftewel stilstaan, niet de rijbaan gebruiken.
Ik denk dat ik wel snap waar ik fout ga want daaronder staat een regel : laten staan met 2 wielen op het trottoir.
Mijn vraag is nu een beetje waarom ik deze bekeuring heb gekregen, ik zet extra mijn auto iets op het trottoir om het andere verkeer niet te hinderen en nu krijg ik daar een bekeuring voor.
Zou dit betekenen dat als ik de auto gewoon op de weg zet ik dan geen bekeuring krijg?
Ik wil best deze 50 euro betalen maar ik ben me van geen kwaad bewust!
Ik parkeer al ongeveer 5 jaar mijn auto in de buurt van mijn werk in een woonwijk.
In de straat waar ik parkeer is geen parkeerverbod, nu kom ik gisteren bij mijn auto en heb ik een bekeuring te pakken met feitnummer R315b, oftewel stilstaan, niet de rijbaan gebruiken.
Ik denk dat ik wel snap waar ik fout ga want daaronder staat een regel : laten staan met 2 wielen op het trottoir.
Mijn vraag is nu een beetje waarom ik deze bekeuring heb gekregen, ik zet extra mijn auto iets op het trottoir om het andere verkeer niet te hinderen en nu krijg ik daar een bekeuring voor.
Zou dit betekenen dat als ik de auto gewoon op de weg zet ik dan geen bekeuring krijg?
Ik wil best deze 50 euro betalen maar ik ben me van geen kwaad bewust!
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
Beste Dommel
het is correct dat je hiervoor bekeurd kan worden. Als jij echter van mening bent dat de situatie in doe straat zodanig is dat je er goed aan doet om met 2 wielen op het trottoir te parkeren, moet je de betreffende gemeente eens inlichten en adviseren om iets aan die weg te doen.
Je zou ook kunnen proberen om de officier van justitie ervan te overtuigen dat de situatie zodanig is, dat je er verstandig aan doet om met 2 wielen op het trottoir te parkeren. Echter geef je daarmee aan dat je het feit (bewust) hebt gepleegd, en ik kan mij niet voorstellen dat daar een seponering van komt. Je hebt de gedraging immers gepleegd.
Mijn advies is dan ook om gewoon te betalen, en eens aan te kloppen bij de gemeente en evt. de buurtagent van dat gebied.
het is correct dat je hiervoor bekeurd kan worden. Als jij echter van mening bent dat de situatie in doe straat zodanig is dat je er goed aan doet om met 2 wielen op het trottoir te parkeren, moet je de betreffende gemeente eens inlichten en adviseren om iets aan die weg te doen.
Je zou ook kunnen proberen om de officier van justitie ervan te overtuigen dat de situatie zodanig is, dat je er verstandig aan doet om met 2 wielen op het trottoir te parkeren. Echter geef je daarmee aan dat je het feit (bewust) hebt gepleegd, en ik kan mij niet voorstellen dat daar een seponering van komt. Je hebt de gedraging immers gepleegd.
Mijn advies is dan ook om gewoon te betalen, en eens aan te kloppen bij de gemeente en evt. de buurtagent van dat gebied.
-
Wess TS
- Infopolitie Gast
-
dommelll TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
@gvdbor dat ben ik helemaal met u eens maar als ik daardoor het verkeer niet hinder.......vreemde is trouwens dat het trottoir begint bij een huis in die straat en eindigd op een grasveld....het is een trottoir van +- 20 meter lang ik snap dan niet waar dat trotoir voor is, het lijkt mij dan toch om bij je auto te komengvdbor schreef:Het trottoir is voor voetgangers en motorvoertuigen horen op de weg.
Er is daar geen discussiepunt over: Een auto hoort niet op het trottoir thuis, ook niet als u het verkeer wel of niet hindert. Er is daar geen grijs gebied in. Het is dus heel makkelijk voor u, u hoeft niet na te kijken hoe breed of lang het trottoir is, waar het begint of eindigt. Het houdt slechts in: Trottoir......niet voor de auto, niet met 2 wielen, niet met 1 wiel, gewoon afblijven.
Soms is het leven gewoon simpel.
Soms is het leven gewoon simpel.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
het ging mij ook niet zozeer om hoe breed het trottoir is maar hoe breed de weg is, als ik niet gedeeltelijk op de stoep sta hinder ik het verkeer omdat de weg te smal word, zet er dan een parkeerverbod neer........maar zo is het ook niet duidelijk.
2e punt is dat een collega 2 jaar geleden ooit een waarschuwing heeft gehad daar omdat hij op de weg stond, hem is toen verteld dat hij beter met 2 wielen op het trottoir kon zetten.
Vertel jij me maar wie gelijk heeft ik ben hem helemaal kwijt nu.
Dommel gaat op zoek naar een andere parkeerplek
2e punt is dat een collega 2 jaar geleden ooit een waarschuwing heeft gehad daar omdat hij op de weg stond, hem is toen verteld dat hij beter met 2 wielen op het trottoir kon zetten.
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
gooi ik hem toch nog een keer in de herhaling:Anonymous schreef:het ging mij ook niet zozeer om hoe breed het trottoir is maar hoe breed de weg is, als ik niet gedeeltelijk op de stoep sta hinder ik het verkeer omdat de weg te smal word, zet er dan een parkeerverbod neer........maar zo is het ook niet duidelijk.
"Het is dus heel makkelijk voor u, u hoeft niet na te kijken hoe breed of lang het trottoir is, waar het begint of eindigt. Het houdt slechts in: Trottoir......niet voor de auto, niet met 2 wielen, niet met 1 wiel, gewoon afblijven. "
-
FransW TS
- Infopolitie Gast
Misschien dat u door de wijze van parkeren daarmee ruimte geeft voor het overige gemotoriseerde verkeer op straat, maar hebben degenen die gebruik maken van het trottoir (invaliden in een scootmobiel of rolstoel, moeders met kinderwagens en overige voetgangers) ook de nodige ruimte om over het trottoir te lopen? Met andere woorden: worden zij niet gehinderd in hun bewegingen omdat uw auto met twee wielen op het trottoir geparkeerd staat?
Heel goed mogelijk dat er is geklaagd door voetgangers over uw wijze van parkeren. En het trottoir is toch bij uitstek bedoeld voor voetgangers ....
Heel goed mogelijk dat er is geklaagd door voetgangers over uw wijze van parkeren. En het trottoir is toch bij uitstek bedoeld voor voetgangers ....
Laatst gewijzigd door FransW op 22 feb 2006, 07:27, 2 keer totaal gewijzigd.
- The One
- Roepnaam: Conducteeeuur?
- Geslacht:
- Leeftijd: 56
Leg inderdaad het initiatief niet bij u maar bij de wegbeheerder (gemeente?) in uw woonplaats.
Parkeer nooit op het trottoir!
En dan even dubbel, u mag inderdaad het overig verkeer niet hinderen....
Dat wil dus zeggen als beide niet gaat, elders parkeren en de gemeente informeren over uw problemen.
The One
Parkeer nooit op het trottoir!
En dan even dubbel, u mag inderdaad het overig verkeer niet hinderen....
Dat wil dus zeggen als beide niet gaat, elders parkeren en de gemeente informeren over uw problemen.
The One
Op het moment dat dit wordt aangehaald opent u de ruimte voor discussie en die hoeft hierin helemaal niet gevoerd te worden. Want ongetwijfeld zal dan het antwoord zijn: Nee, zij worden niet gehinderd want het is een loos stukje trottoir wat niet gebruikt wordt, is maar 20 meter lang, begint nergens en gaat nergens naar toe etc.FransW schreef:....., maar hebben degenen die gebruik maken van het trottoir (invaliden in een scootmobiel of rolstoel, moeders met kinderwagens en overige voetgangers) ook de nodige ruimte om over het trottoir te lopen? Met andere woorden: worden zij niet gehinderd in hun bewegingen omdat uw auto met twee wielen op het trottoir geparkeerd staat?....
En welk commentaar ga je dan geven?