Autobus voor prive en hobby-gebruik

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Gio
Infopolitie Gast

Autobus voor prive en hobby-gebruik

Ongelezen bericht door Gio »

Hoi Hoi,

Mijn werkgever is van plan om de autobussen te verkopen en zei dat ik privé best een autobus mag bezitten maar is dat wel zo en zoja dien ik dan een vergunning aan te vragen voor het besturen van zo´n autobus. Mag ik dan ook familieleden vervoeren? Ik voldoe aan de eisen van een chauffeursdiploma en rijbewijs! Eigenlijk wil ik er best wel een hebben om hem gedeeltelijk om te bouwen tot regiewagen om mijn grote hobby filmen en uitzenden op mijn site te realiseren. http://www.vgbtv.nl? Alvast bedankt voor aandacht en inzet, met vriendelijke

Groetjes Gio Bouwens Kerkrade
appiehappie
Lid
Lid
Berichten: 143
Lid sinds: 20 sep 2004, 18:29
Geslacht:
Contact:

Ongelezen bericht door appiehappie »

Volgens mij mag jij zo'n bus best hebben, alleen mag je hem niet overal parkeren, en zeker niet voor langere tijd 2/3 dagen geloof ik, maar daar weten ze hier meer over.

Verder moet je de bus, na aanpassing, wel weer laten keuren door de RDW.

Wel een heel leuk idee, trouwens!
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Stamgast
Stamgast
Berichten: 1389
Lid sinds: 08 jan 2006, 13:23
Roepnaam: Jaap
Locatie: Ruinerwold
Geslacht:
Contact:

Ongelezen bericht door rijschoollucassen »

Zolang je geen passagiers tegen betaling gaat vervoeren is er volgens mij niets aan de hand. Zorg wel dat de verzekering de zitplaatsen voldoende dekt.

j.l.
Gebruikersavatar
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

appiehappie schreef:Volgens mij mag jij zo'n bus best hebben, alleen mag je hem niet overal parkeren, en zeker niet voor langere tijd 2/3 dagen geloof ik, maar daar weten ze hier meer over.

Verder moet je de bus, na aanpassing, wel weer laten keuren door de RDW.

Wel een heel leuk idee, trouwens!
Het is inderdaad bekend dat de bussen niet in de bebouwde kom mogen geparkeerd staan na 22.00 uur tot ? Deze dien ik dan op het industrieterrein te parkeren. Over langer dan 2 á 3 dagen is mij niets bekend ik kan dit wel op het plaatselijke Politiebureau navragen. Bedankt voor uw reactie!
Gebruikersavatar
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

rijschoollucassen schreef:Zolang je geen passagiers tegen betaling gaat vervoeren is er volgens mij niets aan de hand. Zorg wel dat de verzekering de zitplaatsen voldoende dekt.

j.l.
Ja ook dit is bekend dat ik geen passagiers tegen betaling mag vervoeren omdat ik dan een vergunning dien te bezitten en een VAR inschrijving bij de belastingdienst plus nog een inschrijving bij Kamer van Koophandel maar daar ben ik helemaal niet in geïnteresseerd er zijn meer dan genoeg busbedrijven die zelfs nog teveel bussen hebben stilstaan,dat is geen economische investering. Het gaat mij erom om de bus om te bouwen tot regiewagen en eigen familieleden ermee te vervoeren.
Gebruikersavatar
Peter Kurvers
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Peter Kurvers »

Als je er ook een bed en een keuken in zet kan die gekeurd worden als kampeerwagen.
Dat scheelt ook veel in de belasting.
Gebruikersavatar
Mo
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mo »

Kurvers, je was mij voor!
Een vriend van mij heeft er een gekocht en reist er heel Europa mee door.
Het probleem is inderdaad parkeren. Hij moet hem parkeren op de daarvoor opengestelde plaatsen van de gemeente hier of op een camping of een daarvoor bestemde gehuurde parkeerplek. Er zijn stallingsgarage bedrijven die hier plek voor verhuren, Q park bijvoorbeeld.
Een andere vriend van mij, wonende in California, heeft een zo'n oude schoolbus gekocht en heeft daar een reizende woonwagen van gemaakt. Nu staat ie voor zijn huis als gastenverblijf.
Schitterend!

Gr
Mo
Gebruikersavatar
Mo
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mo »

Over mooie sites gesproken:

http://www.motorhomesusa.com/used.htm

en hier info inzake campers etc.:

http://camper.zappsite.nl/

Gr.
Mo
Gesloten