Schietinstructeur politie

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Jeroen N TS
Infopolitie Gast

Schietinstructeur politie

Ongelezen bericht door Jeroen N »

Hallo,

hoe kan je schietinstructeur worden bij de politie?
instructeur aan studenten die leren voor het beroep politieagent.

Mvg,
Flik
Inventaris
Aspirant
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 50

Ongelezen bericht door Flik »

De meeste IBT instructeurs hebben eerst de politieopleiding gevolgd en een tijdje straatdienst gedaan. Daarna hebben ze gesolliciteerd naar de functie van instructeur en vervolgens de opleiding hier toe gevolgd.
Ik ken echter ook een instructeur die burger is. De basis politie opleiding heeft hij dus niet gedaan. Hij heeft wel een zeer goede vechtsport achtergrond.

IBT instructeurs geven naast schiettraining ook training AZ ( aanhouding en zelfverdediging) en theorie geweldsbeheersing.

Via politie-werving.nl kun je te weten komen of er nog vacatures zijn. En of jij in aanmerking komt voor zo'n functie.
Jeroen N TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Jeroen N »

Ok bedankt voor het antwoord.
Ik ben nog wat te jong voor solliciteren, maar zit wel in het examen jaar.
Binnen nu en 2 maand ongeveer moet ik hebben gekozen welke richting ik op wil. En politie staat hoog op m'n lijstje...

Jeroen
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

Flik schreef:
IBT instructeurs geven naast schiettraining ook training AZ ( aanhouding en zelfverdediging) en theorie geweldsbeheersing.
Niet per definitie hoor.
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

Inderdaad. Bij ons zijn de schietinstructeurs betrokken bij het schieten, ambtsinstructie en benaderingstechnieken. De sportinstructeurs zijn betrokken bij het sportgedeelte en de benaderingstechniek. De schietinstructeurs hebben allemaal een "blauwe" achtergrond en bij de sportinstructeurs zitten er een aantal bij die rechtstreeks van het CIOS komen en geen "blauwe" achtergrond hebben.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
Gesloten