Hoe weet je of een gele streep nog geldt?
Situatie is dat de gele streep voor gargages en bergingen in de loop der jaren erg vervaagd is (maar er in principe nog wel staat). Automoblisten parkeren er steeds meer, is echt een zooitje en soms garages en bergingen niet meer te bereiken. politie rijdt er dagelijks langs zonder ooit een bon te hebben uitgeschreven. Geldt die streep dan niet meer?
gele streep vervaagd
Moderator: Moderatorteam
-
Bert TS
- Infopolitie Gast
hoogstwaarschijnlijk zal er GEEN parkeerverbodsbord staan.Bert schreef:Het vervagen van een streep wil natuurlijk niet zeggen dat het verbod niet meer geldt. Waarschijnlijk zal er ook een parkeerverbods bord langs de weg staan. Dus het parkeerverbod geld gewoon nog.
Primair hebben we het hier over een verbod tot stilstaan, dus dan zou er al een stilstaanverbod moeten staan.
Echter omdat de gele streep een zelfstandige verkeersteken is, is het onnodig daar ook nog een bord bij te plaatsen.
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
En als ie ernstig vervaagd is, verliest ie wel degelijk zijn betekenis lijkt me.
Laatst gewijzigd door ThunderSTreak op 23 jan 2006, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
-
Francois TS
- Infopolitie Gast
-
Burger TS
- Infopolitie Gast
at francois: ik parkeer daar niet, ik loop wel 50 meter.
Heb er echter wel last van, maar zal netjes de gemeente bellen voor een nieuw verflaagje en niet de politie om nu eindelijk eens bonnen te gaan uitschrijven :-)
Hoewel ik het dus het ergelijkst vindt, dat het om bewoners gaat die er al jaren wonen en dus op de hoogte zijn dat die gele streep er staat, maar het zo wel lekker gemakkelijk vinden (om anderen te hinderen, die zo moeilijk in hun garage en berging kunnen komen).
Heb er echter wel last van, maar zal netjes de gemeente bellen voor een nieuw verflaagje en niet de politie om nu eindelijk eens bonnen te gaan uitschrijven :-)
Hoewel ik het dus het ergelijkst vindt, dat het om bewoners gaat die er al jaren wonen en dus op de hoogte zijn dat die gele streep er staat, maar het zo wel lekker gemakkelijk vinden (om anderen te hinderen, die zo moeilijk in hun garage en berging kunnen komen).