ik heb een vraagje
binnekort mag ik de auto van een collega lenen.
Als ik apk papieren en auto papieren bij me heb van die collega zijn auto en me eigen rijbewijs, en ik word staande gehouden is alles dan in orde, of moet ik dan nog meer papieren mee nemen
ben ik in overtreding
ben ik verzekerd.
alvast bedankt
gr
matthijs
als ik in iemand anders auto rij
Moderator: Moderatorteam
- Krabsalade
- Roepnaam: Koen
- Geslacht:
- Leeftijd: 45
Als je de autopapieren en het APK-keuringsbewijs bij je hebt, plus je eigen rijbewijs, dan is alles in orde en mag je gewoon rijden. Als de auto verzekerd is (zorg dat je ook de groene kaart bij je hebt) dan is de auto ook gewoon verzekerd als er iemand anders (jij dus) in rijdt.
Even the smallest person can change the course of the future!
-
toscane TS
- Infopolitie Gast
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
- Krabsalade
- Roepnaam: Koen
- Geslacht:
- Leeftijd: 45
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Dan zegt een groene kaart ook helemaal niets. De kaart vermeldt een bepaalde periode maar de verzekering kan al beeindigd zijn.
Ik doe totaal niets met een groene kaart en vraag de gegevens gewoon op. Als het voertuig onverzekerd zou zijn dan is het aan de persoon om aan te tonen dat hij op het tijdstip van de controle/ ongeval wel verzekerd was.
Ik doe totaal niets met een groene kaart en vraag de gegevens gewoon op. Als het voertuig onverzekerd zou zijn dan is het aan de persoon om aan te tonen dat hij op het tijdstip van de controle/ ongeval wel verzekerd was.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
Bert TS
- Infopolitie Gast
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Bij een voertuig met een niet-Nederlands kenteken is dat ietwat lastig Rich!rich schreef: Ik doe totaal niets met een groene kaart en vraag de gegevens gewoon op. Als het voertuig onverzekerd zou zijn dan is het aan de persoon om aan te tonen dat hij op het tijdstip van de controle/ ongeval wel verzekerd was.
Stay safe out there.