als ik in iemand anders auto rij

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
matthijs TS
Infopolitie Gast

als ik in iemand anders auto rij

Ongelezen bericht door matthijs »

ik heb een vraagje

binnekort mag ik de auto van een collega lenen.
Als ik apk papieren en auto papieren bij me heb van die collega zijn auto en me eigen rijbewijs, en ik word staande gehouden is alles dan in orde, of moet ik dan nog meer papieren mee nemen

ben ik in overtreding
ben ik verzekerd.

alvast bedankt

gr
matthijs
Krabsalade
Gewaardeerd lid
Agent
Hoofdinspecteur
Roepnaam: Koen
Geslacht:
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door Krabsalade »

Als je de autopapieren en het APK-keuringsbewijs bij je hebt, plus je eigen rijbewijs, dan is alles in orde en mag je gewoon rijden. Als de auto verzekerd is (zorg dat je ook de groene kaart bij je hebt) dan is de auto ook gewoon verzekerd als er iemand anders (jij dus) in rijdt.
Even the smallest person can change the course of the future!
toscane TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door toscane »

Je groene kaart is handig, maar die hoef je niet bij je te hebben! Deze is alleen verplicht in het buitenland.
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

toscane schreef:Je groene kaart is handig, maar die hoef je niet bij je te hebben! Deze is alleen verplicht in het buitenland.
Ook in het buitenland is dat al zeker 15 jaar niet meer verplicht. Evenmin voor een buitenlander (uit een andere EU staat) in Nederland.

Zie de eerder discussie hierover.
Krabsalade
Gewaardeerd lid
Agent
Hoofdinspecteur
Roepnaam: Koen
Geslacht:
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door Krabsalade »

Maar toch is het handig als je hem bij je hebt, of het nu wel of niet verplicht is. Mocht je bij een ongeval betrokken raken........
Even the smallest person can change the course of the future!
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Dan zegt een groene kaart ook helemaal niets. De kaart vermeldt een bepaalde periode maar de verzekering kan al beeindigd zijn.

Ik doe totaal niets met een groene kaart en vraag de gegevens gewoon op. Als het voertuig onverzekerd zou zijn dan is het aan de persoon om aan te tonen dat hij op het tijdstip van de controle/ ongeval wel verzekerd was.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Het handige van de groene kaart is dat er wat handige telefoonnummers op staan. Daardoor kan het handig zijn om hem bij je te hebben. Voorop gesteld dat je die nummers natuurlijk niet nodig hoopt te hebben.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

rich schreef: Ik doe totaal niets met een groene kaart en vraag de gegevens gewoon op. Als het voertuig onverzekerd zou zijn dan is het aan de persoon om aan te tonen dat hij op het tijdstip van de controle/ ongeval wel verzekerd was.
Bij een voertuig met een niet-Nederlands kenteken is dat ietwat lastig Rich!
Stay safe out there.
Gesloten