APK verlopen: wel op de openbare weg?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

R.A. TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door R.A. »

gvdbor schreef:Inderdaad is mij even ontschoten dat politie niet optreedt bij geparkeerde APKfouten, alleen bij rijdende.
In de situatie die ik me voor de geest haalde was het voertuig tevens niet verzekerd.
Heb laatst nog een geparkeerde auto geschreven voor de APK.
Kan soms een middel zijn om een doel te bereiken.
Snap wel dat het afhankelijk van de situatie is maar dat de politie niet optreed bij geparkeerde APK foutendat gaat niet altijd op.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Aangezien apk- en wamovertredingen 'registerovertredingen' zijn geworden is het niet meer mogelijk om deze op kenteken te bekeuren.

Dergelijke bonnen doen het ongetwijfeld nog leuk als 'schrikeffect' maar er zal geen daadwerkelijke bekeuring meer op volgen... :wink:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Knakker TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Knakker »

zeker wel!
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

zijlvaart67 schreef:Aangezien apk- en wamovertredingen 'registerovertredingen' zijn geworden is het niet meer mogelijk om deze op kenteken te bekeuren.

Dergelijke bonnen doen het ongetwijfeld nog leuk als 'schrikeffect' maar er zal geen daadwerkelijke bekeuring meer op volgen... :wink:
Dit is niet helemaal juist Koen. We kunnen wel degelijk op kenteken APK bonnen uitschrijven maar de afspraak met het OM is om dat niet te doen en dat soort bekeuringen aan de RDW over te laten.

Ik weet niet wat er gedaan wordt als i.t.t. deze afspraken toch wordt geschreven. Ik neem aan dat een individuele beschikking nog wel geaccepteerd wordt maar als er een hele straat op deze wijze bekeken wordt dan denk ik dat het OM de boel zal vernietigen.
Stay safe out there.
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Ik kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is.

Het is als verbalisant toch een kleine moeite om even aan de bel te gaan als de tenaamgestelde in de straat woont, waar jij op dat moment bent.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

@Swat:

Apart, want bij ons worden ze niet geaccepteerd en onmiddellijk vernietigd... Maar goed, 27 korpsen... :lol:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

R.A. TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door R.A. »

rich schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is.

Het is als verbalisant toch een kleine moeite om even aan de bel te gaan als de tenaamgestelde in de straat woont, waar jij op dat moment bent.
Je kunt niet altijd aan de bel gaan bij iemand.
De tenaamgestelde woont niet altijd in dezelfde straat of plaats.
Als een belletje niet helpt...
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Een brief is snel geschreven en een telefoontje is snel gepleegd. Je kan een collega ook verzoeken om even langs te gaan.

In de situatie van TS zal dit geen probleem zijn:
Een kerel die bij mij opzij woont heeft een auto waarvan de APK sinds juli verlopen is
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Gesloten