1. Huurders hebben rechten, je kan niet zomaar uit je kamer worden gezet.
2. Mijn huisbaas dreigt met geweld en vernieling als ik niet snel verhuis of een huurverhoging van 16% betaal. (in dit geval 28 euro) (Valt dit onder art. 317 wbvstrafrecht: 'afdreiging'?)
3. Ik kan niet bewijzen dat hij me bedreigd heeft.
4. Huurders hebben geen rechten, je kan zomaar uit je kamer worden gezet als je niet van klappen houdt.
Wat klopt er niet aan dit verhaal?
met vriendelijke groeten,
Remko
bedreigd door verhuurder
Moderator: Moderatorteam
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Er zal vast wel een strafbaar feit te vinden zijn maar in eerste instantie zou ik gaan voor een civiele zaak.
Je hebt een huurcontract en dat schept verplichtingen voor zowel de huurder als de verhuurder.
Mocht het aannemelijk zijn dat er strafbare feiten in de zin van het Wetboek van Strafrecht worden gepleegd dan kan de politie optreden maar dan nog blijft de civiele zaak staan.
Ik zou gewoon even advies inwinnen bij een rechtswinkel of bekijk even of je een rechtsbijstandsverzekering hebt afgesloten.
Je hebt een huurcontract en dat schept verplichtingen voor zowel de huurder als de verhuurder.
Mocht het aannemelijk zijn dat er strafbare feiten in de zin van het Wetboek van Strafrecht worden gepleegd dan kan de politie optreden maar dan nog blijft de civiele zaak staan.
Ik zou gewoon even advies inwinnen bij een rechtswinkel of bekijk even of je een rechtsbijstandsverzekering hebt afgesloten.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
TSp TS
- Infopolitie Gast
Kamerhuurders vallen niet onder het "nieuwe" huurrecht en genieten dus geen huurbescherming in de zin van deze wet.
Wat wel geldt is dat je hoop ik een huurovereenkomst hebt, die vermeld je rechten en plichten.
Uiteraard is geweld geen middel om de huur op te zeggen.
Overleg het eens met de afdeling huisvesting in jouw gemeente.
Wat wel geldt is dat je hoop ik een huurovereenkomst hebt, die vermeld je rechten en plichten.
Uiteraard is geweld geen middel om de huur op te zeggen.
Overleg het eens met de afdeling huisvesting in jouw gemeente.
-
Bionda TS
- Infopolitie Gast
Re: bedreigd door verhuurder
Het lijkt mij, ondanks dat een huisbaas bedreigd, dat jij zo snel mogelijk moet verhuizen.. Ook al sta je in je recht.Remko schreef:1. Huurders hebben rechten, je kan niet zomaar uit je kamer worden gezet.
2. Mijn huisbaas dreigt met geweld en vernieling als ik niet snel verhuis of een huurverhoging van 16% betaal. (in dit geval 28 euro) (Valt dit onder art. 317 wbvstrafrecht: 'afdreiging'?)
3. Ik kan niet bewijzen dat hij me bedreigd heeft.
4. Huurders hebben geen rechten, je kan zomaar uit je kamer worden gezet als je niet van klappen houdt.
Remko
Het levert je een hoop stress op, als je daar blijft wonen. De bewijslast is flinterdun en bijna niet hard te maken. De enige manier om dit te voorkomen is van te voren goede afspraken te maken, maar zulke huisjesmelkerts die gokken juist om huurders die weinig kennis hebben en die ze kunnen manipuleren. Of ze hebben er zogezegd, schijt aan de huurder.
Maar er mist wel iets in jouw verhaal denk ik, dat je dus niet alles verteld. Wat ook niet hoeft maar waarom betaal je de huurverhoging niet?
Met vr. gr. Bionda
-
remko TS
- Infopolitie Gast
the missing link
Hij wou een huurverhoging, ik vond die te hoog, hij zij: "Dan zoek je maar een andere kamer.", ik zei in bedekte termen dat het niet zomaar kon en dat hij het dan via de rechter moest doen, hij klom op de bank waar ik op dat moment op zat en zwaaide met een maglight (zaklamp) naar mijn hoofd en als ik het niet op zijn manier zou doen zou ik klappen krijgen en door hem eigenhandig het huis uit worden gesmeten.
Weet je nu genoeg?
Het gaat mij vooral om de algemene situatie: Als huurder heb je allemaal rechten en de verhuurder heeft allemaal plichten maar in de praktijk heb je er geen drol aan, tenzij je elke keer dat je met je huisbaas gaat praten een camera meeneemt.
Weet je nu genoeg?
Het gaat mij vooral om de algemene situatie: Als huurder heb je allemaal rechten en de verhuurder heeft allemaal plichten maar in de praktijk heb je er geen drol aan, tenzij je elke keer dat je met je huisbaas gaat praten een camera meeneemt.
Re: bedreigd door verhuurder
Jouw huur klopt denk ik niet. Of je woont momenteel in een soort hondenhok. Als de huuverhoging van 16 procent een bedrag van 28 euro inhoudt, dan betekent het dus dat je momenteel 175 aan huur betaalt.Remko schreef:1
Remko
Dat houdt echter niet in dat jouw huurbaas je mag bedreigen. Ik kan me echter wel voorstellen dat hij de huur naar een redelijk niveau wil trekken. In dit soort zaken moet de liefde vaak van twee kanten komen.
Je kunt hier berekenen of de huurprijs die de huurbaas vraagt binnen de wettelijke termijnen valt. Als hij inderdaad te hoog blijkt te zijn kun je hem daarmee confronteren.